روغن درخت چای چیست؟ خواص روغن درخت چای

فهرست

روغن درخت چای یکی از روغن های معطر می باشد. خواص روغن درخت چای متفاوت است. به همین دلیل بسیاری از افراد برای سلامتی پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می نمایند. ارزان بودن این روغن موجب شده که بسیاری از افراد به راحتی این روغن را خریداری کنند. سالم بودن این روغن یکی از ویژگی های مهم آن به شمار می رود. برخی از خواص روغن درخت چای را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد مزیت های روغن درخت چای داشته باشید.

معرفی خواص روغن درخت چای

روغن درخت چای خالص را با استفاده از برگ های درخت آلترنیفولیا تولید می کنند. این درخت در قسمت جنوب کشور استرالیا رشد می کند. بومیان این کشور از این روغن به عنوان یکی از بهترین روش های سنتی استفاده می کنند. برگ های درخت را له می کنند و سپس روغن آن را می گیرند. در گذشته از این روغن برای درمان سرماخوردگی و سرفه استفاده می کردند. در ادامه به برخی از خواص روغن درخت چای می پردازیم.

ضدعفونی کننده دست

یکی از مهمترین مزیت های روغن درخت چای این است که به عنوان ضدعفونی کننده طبیعی از آن استفاده می کنند. روغن درخت چای می تواند بسیاری از ویروس های بیماری زا و باکتری ها را از بین ببرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده بسیاری از شوینده های دست را با استفاده از روغن درخت چای تولید کرده‌ اند. شما می توانید با استفاده از این روغن یک ضد عفونی کننده دست درست کنید.

برای تهیه ضدعفونی کننده دست با استفاده از روغن درخت چای طبیعی، باید مقداری از دیگر مواد طبیعی را هم مورد استفاده قرار دهید. آلوورا، اسطوخودوس و عصاره فندق از جمله موادی هستند که باید با روغن درخت چای ترکیب شوند. در این صورت خواص ضد عفونی کنندگی روغن درخت چای چندین برابر می شود.

روغن درخت چای در بسته بندی بکلی

دور کننده حشرات

یکی از دیگر خواص روغن درخت چای که بسیاری از افراد به آن توجه می ‌کنند این است که این روغن دور کننده حشرات می باشد. شما برای دور کردن حشرات مزاحم می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. بسیاری از حیواناتی که از روغن درخت چای استفاده می کنند حشرات کمتری در اطراف خود دارند. طبق تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده شده که روغن درخت چای یکی از بهترین روغن های دفع حشرات می باشد.

در واقع به دلیل این ویژگی و مزیت روغن درخت چای بسیاری از دفع کننده های حشرات را با استفاده از این روغن تولید می کنند. شما می توانید برای خودتان با استفاده از این روغن دفع کننده حشرات تولید کنید. جهت تولید دفع کننده حشرات با استفاده از روغن درخت چای اصل، باید روغن اسطوخودوس، روغن بادام یا نارگیل و الکل را به آن اضافه نمایید.

خوشبو کننده طبیعی 

از دیگر مزیت های روغن درخت چای این است که از آن به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی استفاده می کنند. روغن درخت چای اثرات ضد باکتری زیادی دارد. به همین دلیل برای از بین بردن بوی بد بدن تاثیر بی نظیری خواهد داشت. زمانی که ترشح غدد عروقی با باکتری های متفاوت مخلوط می گردد بوی شدیدی ایجاد خواهد شد.

شما برای از بین بردن بوی می توانید روغن درخت چای طبیعی مورد استفاده قرار دهید. ضدباکتریایی بودن روغن درخت چای یکی از مهمترین ویژگی های این روغن می باشد. شما برای اینکه یک خوشبو کننده طبیعی داشته باشید می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل ترکیب کنید.

ضدعفونی کننده خراش و زخم

یکی از دیگر خواص روغن درخت چای این است که از آن به عنوان ضد عفونی کننده برای خراش ها و زخم ها استفاده می کنند. در برخی از مواقع پوست شما به دلیل آسیب هایی که وارد می ‌گردد زخمی خواهد شد. میکروب ها به دلیل زخم هایی که به وجود می آیند وارد جریان خون می گردند. ین مسئله امکان دارد که عفونت زیادی برای بدن شما به وجود بیاورد.

روغن درخت چای خالص جهت ضدعفونی کردن خراش های جزئی و زخم ها بسیار مفید می باشد. این روغن دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که عفونت زخم های باز را درمان می‌ کند. شما برای اینکه از این روغن جهت از بین بردن عفونت زخم ها استفاده کنید باید ابتدا زخم را با آب و صابون بشویید.

سپس یک قطره از روغن درخت چای طبیعی را با روغن نارگیل ترکیب نمایید و پس از آن ترکیب به دست آمده را روی زخم خود بمالید و سپس باندپیچی کنید. این اقدام را باید روزی دو بار انجام دهید تا به خوبی زخم بسته شود.

بهبود زخم با استفاده از روغن درخت چای اصل

تقویت فرایند بهبود زخم یکی از دیگر مزیت ‌های روغن درخت چای می باشد. روغن درخت چای می تواند از خراش ها و عفونت های زخم ها جلوگیری کند. این ماده فرایند بهبود پیدا کردن زخم ها را سرعت خواهد بخشید. روغن درخت چای می تواند التهاب را کاهش دهد. روغن درخت چای برای سلامتی پوست و بهبود زخم تاثیر زیادی دارد. روغن درخت چای گلبول های سفید را فعال تر خواهد کرد. گلبول های سفید روی فرآیند التیام بخشیدن زخم نقش مهمی دارد.

از بین بردن جوش و آکنه

از دیگر خواص روغن درخت چای این است که از آن برای از بین بردن جوش صورت استفاده می کنند.  بسیاری از دانشمندان طبق تحقیقاتی که انجام داده ‌اند به این نتیجه رسیده ‌اند که روغن درخت چای جوش های صورت را کاهش خواهد داد.

شما می توانید از روغن درخت چای اصل و خالص برای از بین بردن آکنه و جوش های روی صورت استفاده کنید. بسیاری از محصولاتی که ضد جوش هستند را با استفاده از روغن درخت چای تولید می کنند. برای استفاده از روغن درخت چای جهت از بین بردن جوش و آکنه نیاز است که روزانه ۱ الی ۲ بار از این روغن استفاده نمایید.

سلامت پوست و از بین بردن  قارچ ناخن

یکی از دیگر مزیت ‌های روغن درخت چای این است که قارچ های ناخن را از بین می برد. شما برای تقویت و رشد ناخن هایتان می توانید از این روغن استفاده کنید. عفونت قارچی که در ناخن به وجود می ‌آید یک عفونت شایع به شمار می ‌رود. این عفونت زیاد خطرناک نیست. اما امکان دارد که ظاهر ناخن های شما را زشت کند.

روش های زیادی وجود دارند که برای درمان قارچ ناخن به کار گرفته می شوند. ولی بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که با استفاده از روغن های طبیعی اقدام به درمان قارچ ناخن نمایند. روغن درخت چای را می توانید با دیگر مواد طبیعی ترکیب کنید و برای درمان قارچ ناخن استفاده نمایید. افرادی که دچار این مشکل شده اند باید از داروهای ضد قارچ استفاده کنند.

دهانشویه طبیعی

یکی دیگر از خواص روغن درخت چای این است که آن را به عنوان یک دهانشویه طبیعی می شناسند. روغن درخت چای خواص زیادی دارد و می تواند میکروب ها را از بین ببرد. به همین دلیل شما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و از بین بردن بوی بد دهان می توانید از این روغن استفاده کنید. روغن درخت چای را جهت مبارزه با باکتری هایی که روی پلاک دندان ایجاد می شوند مورد استفاده قرار می دهند.

شما می توانید با استفاده از روغن درخت چای طبیعی یک دهانشویه طبیعی درست کنید. یک قطره از روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و سپس آن را به خوبی ترکیب نمایید. پس از آن حدود ۳۰ ثانیه باید روغن و آب را در دهان خودتان بچرخانید. این روغن کمک می کند که دندان هایتان درخشان تر و سالم تر شوند.

روغن درخت چای

پاک کننده همه کاره 

یکی از دیگر مزیت‌ های روغن درخت چای این است که از آن به عنوان یک پاک کننده همه کاره استفاده می کنند. از آنجایی که روغن درخت چای ضدعفونی کننده می باشد به عنوان پاک کننده به کار گرفته خواهد شد. این ماده بهتر از پاک ‌کننده‌ های شیمیایی کار می کند. برخی از پاک ‌کننده‌ های شیمیایی دارای ذرات مضر هستند که برای کودکان خطر زیادی دارند. به همین دلیل را می توانید با استفاده از این روغن پاک کننده همه کاره استفاده تولید کنید.

کاهش دهنده التهاب

روغن درخت چای برای سلامت پوست و کاهش دادن التهاب پوست مزیت زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از این روغن هر یک از مواد آلرژی زا را از روی پوست خود دور کنید. یکی از مهم ‌ترین مزیت ‌های این روغن این است که خارش پوست را درمان می کند. در واقع شما هر نوع التهابی که برای پوست تان به وجود می ‌آید را با استفاده از این روغن درمان خواهید کرد.

پیشنهاد مطالعه: چگونگی استفاده از روغن درخت چای

جمع بندی

به دلیل خواص روغن درخت چای که مربوط به پوست، مو و سلامت بدن می باشد، بسیاری از افراد این روغن را استفاده می کنند. در بین انواع روغن های طبیعی این روغن را می توانید برای سلامت پوست و موهای خود استفاده کنید و تاثیر زیادی از آن دریافت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *