خواص کره فندق برای چاقی

فهرست

خواص کره فندق برای چاقی

امروزه با پیشرفت جوامع بشری، بیماری ها نیز بسیار پیشرفت کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف، شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهم ترین میوه هایی که در قرآن آمده است می توان به انجیر و زیتون اشاره کرد. به تازگی یک گروه تحقیقاتی ژاپنی به خواص شگفت انگیز مصرف یک انجیر و هفت زیتون پی برده اند.

تغذیه و تاثیر غذا بر وزن و سلامت بدن همواره یکی از موضوعات مهمی بوده که موضوع تحقیقات علمی است. کره فندق از جمله غذاهای محبوبی است که در بسیاری از رژیم های لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی این مشکل می پردازیم و مشخص می کنیم که آیا فندق واقعا می تواند چاق کننده باشد یا خیر.

خواص فندق چیست؟

در زیر چند نمونه از خواص ارزشمندی که با خرید فندق برای بدن خود فراهم می کنید آورده شده است:

کاهش کلسترول

خوردن فندق سطح کلسترول را کاهش می دهد. تحقیقات انجام شده در مورد خواص فندق در چاقی نشان می دهد که مصرف روزانه این مغز خوراکی بهترین راه برای بهره مندی از خواص خوب آن است. فندق باید متعادل مصرف شود و از مصرف زیاد آن خودداری شود.

درمان یبوست

فندق یک محصول غذایی ملین است. به همین دلیل استفاده از آن در رژیم غذایی به درمان یبوست کمک می کند. 28 گرم از این آجیل خوراکی خوشمزه حاوی 2.7 گرم فیبر است. فیبر موجود در فندق می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و به سیستم گوارشی بدن کمک کند.

خواص آنتی اکسیدانی

فندق حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان های موجود در فندق به طور کلی قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند. مصرف فندق اثرات مثبتی بر بدن دارد، از جمله تامین سلامت قلب، کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و غیره.

حفظ سلامت استخوان و مفاصل

فندق سرشار از منگنز است. منگنز می تواند به بدن در بهبود تراکم استخوان کمک کند. این ماده معدنی برای مقابله با انواع بیماری ها از جمله پوکی استخوان مفید است.

درمان ناباروری مردان

ناباروری در مردان به دلیل تعداد کم اسپرم یا ضعف آنها رخ می دهد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که می توان از آجیل های خوش طعم به خصوص فندق برای چاقی در این زمینه استفاده کرد.

مصرف فندق به درمان زخم معده کمک می کند و در صورت وجود عفونت در بدن آن را از بین می برد.

یکی دیگر از خواص فندق تصفیه خون است.

افراد چاق نباید زیاد نگران مصرف فندق باشند، زیرا فندق از چاقی جلوگیری می کند.

فندق با طبع گرم و مرطوبش یکی دیگر از آجیل های خوشمزه عید به حساب می آید.

در نتیجه این دسته می توان از فندق برای بازکردن مجاری ادراری استفاده کرد

افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند می توانند از فندق کمک بگیرند.

فندق برای رفع مشکلات لثه، دندان و گلو مفید است و به رفع یبوست نیز کمک می کند.

افرادی که با مشکل بینایی ضعیف مواجه هستند می توانند برای بهبود وضعیت خود از فندق استفاده کنند.

افراد عصبی باید دائماً فندق را در برنامه غذایی خود قرار دهند زیرا به تقویت اعصاب کمک می کند.

برای تقویت حافظه و اعصاب می توانید 10 عدد فندق را با یک قاشق عسل و آب در مخلوط کن ریخته و بعد از هم زدن میل کنید.

فندق خواص دیگری نیز دارد، مثلاً تقویت کننده قوای جنسی است و به تقویت حافظه کمک می کند.

آن دسته از زنان بارداری که به اندازه کافی از فندق استفاده می کنند،

آنها نوزادان آرام تری خواهند داشت که کمتر از سایر نوزادان سر و صدا می کنند و گریه می کنند.

یکی دیگر از خواص فندق، چاق کنندگی است، بنابراین برای افراد لاغر گزینه بسیار مناسبی است.

از طرفی افراد چاق باید مصرف فندق را محدود کرده و در مصرف آن افراط نکنند

زیرا چاقی آنها با مصرف زیاد فندق تشدید خواهد شد.

افراد مبتلا به نقرس در مصرف فندق محدودیت دارند و تا زمانی که به متخصص طب سنتی مراجعه نکنند.

آنها نباید از فندق استفاده کنند زیرا ممکن است در مصرف آن دچار مشکل شوند.

مضرات فندق برای کاهش وزن

استفاده از فندق در چاقی، اگرچه برای بدن بسیار مفید است، اما از جهاتی می تواند مضر باشد. فندق سرشار از مواد مغذی است. این محصولات کالری بالایی دارند. بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند و رژیم دارند نباید در مصرف این غذا زیاده روی کنند. از طرفی مصرف فندق می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون مضر باشد.

استفاده زیاد از فندق در چاقی باعث نفخ و باد شکم می شود. کسانی که مقادیر زیادی فندق مصرف می کنند حالت تهوع دارند. برای جلوگیری از این ناراحتی ها به افراد گرم مزاج توصیه می شود از این مغز همراه با گشنیز استفاده کنند. افراد سرماخورده نیز می توانند آن را با عسل و آب مصرف کنند.

نحوه مصرف فندق در رژیم لاغری

در هر صورت، مهم است که همه چیز را در حد اعتدال مصرف کنید. اگر برای چاقی و افزایش وزن به فندق علاقه مند هستید و می خواهید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید به نکات زیر توجه کنید:

  1. مقدار مناسب

اگرچه فندق مغذی است، اما کالری بالایی دارد. بنابراین برای جلوگیری از افزایش وزن بهتر است مصرف آن را به مقدار مناسب محدود کنید. مصرف روزانه حدود یک دسته فندق (حدود 28 گرم) توصیه می شود.

  1. فندق له شده

برای جلوگیری از مصرف زیاد فندق در صورت چاقی می توانید از شکل خرد شده آن استفاده کنید. وقتی مغز فندق له می شود، به نظر می رسد حجم بیشتری را اشغال می کند و بهتر می تواند احساس سیری را القا کند.

  1. تنقلات با فندق

به جای اینکه فندق را به تنهایی مصرف کنید، می توانید آن را با مواد دیگری مانند خرما، بادام هندی یا میوه های خشک ترکیب کرده و میان وعده های سبک درست کنید. این روش می تواند به شما کمک کند که فندق را در مقدار کمتری مصرف کنید. همچنین روغن فندق خریداری شده موجود در آجیل فروشی منوچهری بدون هیچ گونه افزودنی و 100% ارگانیک و بدون حتی یک ذره نگهدارنده تهیه می شود. و می تواند انتخابی بی نظیر برای شما و خانواده عزیزتان باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *