خواص کره فندق در بارداری

فهرست

خواص کره فندق در بارداری

خواص فندق در دوران بارداری به دلیل وجود مواد مغذی مختلف باعث تحریک رشد طبیعی جنین و سلامت مادر می شود. به زنان باردار توصیه می شود که فندق خام بخرند و آن را مصرف کنند. زیرا رشد جنین ارتباط مستقیمی با سلامت و تغذیه مادر دارد.

فندق مغزی است که به دلیل فواید فراوان و طعم بی نظیرش طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد از جمله زنان از این مغز استفاده می کنند. مصرف کره فندق در دوران بارداری توسط برخی از پزشکان برای حفظ سلامت مادر و نوزادش توصیه می شود، اما فندق مانند سایر محصولات غذایی در صورت مصرف بیش از حد مشکلات ناخوشایندی ایجاد می کند.

مصرف فندق در بارداری

همانطور که گفته شد، فندق از جمله آجیل هایی است که می توان در دوران بارداری برای رشد سالم نوزاد و سلامت مادر استفاده کرد. اما در زمان و میزان مصرف باید نکاتی رعایت شود. مزایای استفاده از فندق در دوران بارداری عبارتند از:

تغییرات هورمونی و سایر عوامل در دوران بارداری می تواند باعث زوال سریع دندان های زنان در این دوران شود. خوردن برخی آجیل ها از جمله فندق از بروز این مشکل جلوگیری می کند و دندان ها را تقویت می کند.

یکی از ویتامین هایی که در فندق به وفور یافت می شود ویتامین E است که این ویتامین تاثیرات زیادی بر سلامت زنان در این سنین دارد. از فواید ویتامین E موجود در فندق می توان به جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در بدن اشاره کرد که عامل بسیاری از مشکلات در جنین و مادر است.

پتاسیم و کلسیم از مواد مغذی موجود در فندق هستند که برای سلامت کلی بدن و همچنین استحکام و تشکیل استخوان در جنین موثر هستند. مصرف فندق در دوران بارداری باعث می شود پتاسیم و کلسیم کافی به مادر برسد. این کار باعث کاهش خستگی مفرط در این دوران می شود و تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی آنها می گذارد.

از دیگر فواید استفاده از فندق در دوران بارداری می توان به تاثیر فندق در پیشگیری از انواع بیماری های عفونی اشاره کرد. به لطف مواد مغذی موجود در فندق، سیستم ایمنی زنان باردار را تقویت کرده و با عفونت های مختلف بدن مبارزه می کند.

فندق به هضم بهتر و سریعتر غذا در دوران بارداری کمک می کند. به لطف ترکیبات و عناصری که دارد، سموم مختلف را از بدن دفع می کند. به طور کلی این مغز باعث بهبود سلامت معده و روده در همه افراد از جمله زنان باردار می شود.

وجود ویتامین های گروه B در این مغز باعث افزایش ایمنی می شود و تاثیر مفیدی بر رشد عضلات جنین دارد. به همین دلیل مصرف فندق در دوران بارداری می تواند باعث رشد سالم جنین در این دوران حساس شود.

خواص فندق در ماه آخر بارداری

در سه ماهه سوم بارداری، چشم های جنین شروع به رشد می کند. در این دوران تامین ویتامین هایی برای تقویت چشم بسیار مهم است که بر رشد طبیعی بینایی جنین تاثیر می گذارد. ویتامین E یکی از موثرترین ویتامین ها در این زمینه است. یکی از خواص فندق خام در دوران بارداری این است که سرشار از این ویتامین است و مصرف آن در ماه آخر بارداری مفید است.

مواد معدنی موجود در فندق برای بارداری

فندق سرشار از بسیاری از مواد معدنی مفید برای بارداری است که عبارتند از:

منیزیم: این عنصر باعث بهبود گردش خون در وریدها می شود. در نتیجه به سرعت مواد مغذی به دست آمده در دوران بارداری را به جنین می رساند. منیزیم همچنین سطح استرس را در زنان باردار کاهش می دهد. یکی از خواص فندق در دوران بارداری وجود این ماده معدنی است که از افسردگی پس از زایمان نیز جلوگیری می کند.

آهن: یکی از خواص فندق در دوران بارداری وجود آهن است که باعث افزایش مقاومت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این عنصر از رشد جنین حمایت می کند و انرژی مادر را افزایش می دهد.

کلسیم: کلسیم یکی از مهمترین عناصر برای سلامت مادر و جنین است. مصرف فندق مقدار معینی از کلسیم مورد نیاز روزانه مادر و جنین را تامین می کند. رشد اسکلتی مناسب جنین در آینده به میزان کلسیم دریافتی مادر بستگی دارد.

روی یا روی: این عنصر باعث جذب بیشتر آهن در بدن می شود و کمبود آن در دوران بارداری باعث افزایش فشار خون و وزن کم هنگام تولد نوزاد می شود.

ویتامین های موجود در فندق برای بارداری

خواص فندق در دوران بارداری به این دلیل است که حاوی ویتامین هایی است که در دوران بارداری بسیار مهم هستند.

ویتامین E: فندق سرشار از ویتامین E است که از سقط جنین جلوگیری می کند. کمبود این ویتامین در دوران بارداری بسیار مضر است و باعث ضعف عضلات اسکلتی، خشکی شدید پوست، تاری دید و کم خونی می شود. ویتامین E همچنین برای بهبود عملکرد کبد مفید است.

اسید فولیک: این ویتامین در واقع همان ویتامین B6 است. در دوران بارداری مصرف 400 میلی گرم از این ویتامین در روز توصیه می شود. یکی از خواص فندق در سه ماهه اول بارداری این است که مصرف آن از نقایص مادرزادی به خصوص نقص لوله عصبی جلوگیری می کند.

ویتامین C: این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی علاوه بر محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد، سیستم ایمنی بدن مادر را تقویت می کند.

ویتامین A: این ویتامین باعث تشکیل استخوان در جنین می شود. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بینایی را بهبود می بخشد و همچنین از متابولیسم چربی حمایت می کند. البته مصرف زیاد آن نیز خطرناک است.

نکات مهم در مورد مصرف فندق در دوران بارداری

فندق با وجود خواص فراوانی که دارد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که در دوران بارداری بسیار آزاردهنده است. بنابراین توجه به نکاتی می تواند این مشکلات را برطرف کند.

کالری زیاد فندق می تواند در برخی موارد باعث افزایش وزن زنان باردار شود. بنابراین بعد از ماه سوم بارداری این مغز باید طبق تجویز پزشک مصرف شود.

مصرف بیش از حد فندق باعث بروز مشکلاتی مانند سردرد، دل درد، نفخ، استفراغ و غیره می شود. این مشکلات ناشی از طبیعت گرم فندق است. بنابراین برای پرهیز از این موارد و حساسیت در دوران بارداری باید در میزان مصرف آن دقت کرد. بهتر است مادران با توجه به مزاج خود فندق مصرف کنند.

مادران بارداری که فشار خون بالایی دارند نیز باید مراقب میزان مصرف فندق باشند و پس از توصیه پزشک فندق مصرف کنند. زیرا مصرف زیاد فندق می تواند فشار خون را بالا ببرد که آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت.

برخی از افراد ممکن است به فندق و سایر مغزها حساسیت داشته باشند. علائم این حساسیت مدت کوتاهی پس از خوردن فندق ظاهر می شود. مادران بارداری که به فندق حساسیت دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. برخی از علائم آلرژی به فندق عبارتند از: لب های متورم، درد قلب، حالت تهوع و استفراغ، سردرد و آبریزش بینی.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *