آموزش گام به گام طرز تهیه کره فندق شکلاتی با کیفیت

فهرست

کره فندق شکلاتی یکی از پرطرفدارترین دسرهایی است که معمولا در کافه ها و رستوران ها سرو می شود و این ترکیب جالب از فندق طبیعی و شکلات شیری تجربه ای لذیذ را به وجود می آورد که در طب سنتی فندق علاوه بر طعم مطبوع، طعمی گرم نیز دارد.

مصرف فندق باعث تقویت چشم، پوست، ناخن و مو می شود. روغن فندق نیز مصارف زیادی دارد که دسترسی به آنها برای افراد کمی دشوار است. طرز تهیه کره فندق شکلاتی؛فندق و شکلات فوایدی را در تهیه آن می‌افزایند و در این مقاله از روغنکده بکلی به طرز تهیه کره فندق شکلاتی و فواید آن می‌پردازیم.

 

طرز تهیه کره فندق شکلاتی

اولین مرحله آماده کردن فر است. بنابراین فر را روشن کنید و صبر کنید تا تا 200 درجه سانتیگراد گرم شود. فندق ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر گرم کنید تا روغن طبیعی فندق فعال شود و طعم و عطر آن ها ظاهر شود، پس از خرد کردن فندق ها را در ظرفی با شکر، کمی نمک، وانیل و مخلوط کنید سپس آن را بریزید. در یک تابه نچسب مخلوط کنید و با یک قاشق چوبی با حرکات دایره ای مداوم هم بزنید تا یکدست شود.

بعد از حدود 8-10 دقیقه، مخلوط داغ را می توان به دلخواه شیرین کرد و روی آن را با کره شکلات ذوب شده در ظرف های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کرد. به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بعد از 5 دقیقه اول سینی را از فر خارج کرده و فندق ها را جابجا کنید تا همه خوب برشته شوند.

سپس تابه را از فر خارج کنید. صبر کنید تا فندق ها از داغی بیفتند. سپس با استفاده از دستان خود، آنها را با مالش پوست از بین ببرید.

حالا فندق های پوست گرفته را در مخلوط کن بریزید و به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید. سپس باید مقداری نمک و روغن داخل همزن بریزید و به هم زدن ادامه دهید.

هر چند دقیقه یکبار درب مخلوط کن را باز کرده و فندق های چسبیده به دیواره مخلوط کن را داخل آن بریزید تا مخلوط کاملاً یکدستی به دست آید. کره فندق آماده است.

در صورت تمایل با افزودن مقداری هات چاکلت و مخلوط کردن آن با کره فندق می توانید برای صبحانه و شام یک کره شکلاتی با طعم فندق میل کنید که از بازار مفیدتر و سالم تر است.

 

فواید فندق

فندق یکی از غنی ترین منابع طبیعی پروتئین است که برای رشد و تقویت عضلات بسیار مفید است. علاوه بر این، فندق برای سلامت قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان های موجود در فندق است که می تواند التهاب را کاهش داده و از بافت های بدن محافظت کند و روند پیری را به تاخیر بیندازد.

– خواص فندق برای مبتلایان به کم خونی بسیار عالی است.

– می توان از فندق برای تقویت مغز استفاده کرد.

– افرادی که روده و معده ضعیفی دارند نیز می توانند از فندق استفاده کنند.

– افراد دیابتی می توانند با خیال راحت از فندق استفاده کنند.

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از مصرف زیاد فندق اجتناب کنند.

به کسانی که از بیماری کبد چرب رنج می برند مصرف فندق توصیه می شود.

 

کره فندق شکلاتی منبع عالی انرژی است و می تواند به افزایش سطح انرژی بدن کمک کند و کره فندق شکلاتی با داشتن فیبر بالا می تواند از عملکرد گوارشی حمایت کرده و کنترل وزن را تسهیل کند. علاوه بر این، وجود شکلات در کره فندق شکلاتی باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می شود که برای بهبود خلق و خوی موثر است.

تهیه کره فندق شکلاتی یکی از کارهای دلپذیری است که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید، همچنین با توجه به فواید فندق و خواص شکلات، مصرف کره فندق شکلاتی می تواند مفید و لذت بخش باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *