چگونگی استفاده از روغن درخت چای

فهرست

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با چگونگی استفاده از روغن درخت چای برای پوست و مو صحبت کنیم. خواص این روغن بر هیچکس پوشیده نیست. اکثر افراد در رابطه با مزایای و خواص این روغن اطلاعات دارند.‌به همین دلیل است که افراد زیادی خواهان استفاده از روغن درخت چای می باشند. حال ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با چگونگی استفاده از روغن درخت چای به شما اطلاعاتی بدهیم تا بتوانید به راحتی از خواص درمانی این روغن بهره مند شوید.

چگونگی استفاده از روغن درخت چای

چگونگی استفاده از روغن درخت چای سوالی می‌ باشد که ممکن است افراد زیادی در ذهن خود به دنبال جواب آن باشند. افراد بیشتر از این روغن برای درمان جوش های صورت استفاده می‌ کنند. بومیان استرالیایی از این روغن برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کردند. بهتر است ابتدا قبل از استفاده روغن درخت چای آن را بر روی قسمتی از آرنج خود  بزنید اگر علائمی مانند قرمزی، خارش، التهاب، سوزش و سوختگی روی پوست شما ایجاد شد بهتر است از این ماده دیگر استفاده نکنید. تمام این علائم نشان دهنده این موضوع می باشد که شما به روغن درخت چای حساسیت دارید. اگر این روغن را تست کردید و علائمی ظاهر نشد می توانید با خیال راحت آن را بر روی پوست صورت خود امتحان کنید. 

بهتر است ابتدا صورت خود را توسط یک شوینده ملایم و سبک شستشو دهید تا آلودگی‌ ها از روی سطح پوست شما پاک شوند. سپس پوست صورت خود را خشک کرده و توسط یک پد روغن درخت چای را بر روی جوش های خود بزنید و بعد از آن صبر کنید تا روغن بر روی جوش های شما به طور کامل خشک شود. بعد از آن می توانید از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید تا از خشکی پوست خود جلوگیری نمایید. شما می‌توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید تا زمانی که به نتیجه مورد نظر خود برسید.

مزایای استفاده از روغن درخت چای

از این روغن برای تقویت پوست و مو استفاده می شود. می توان گفت این روغن امتحان خود را پس داده است. این روغن برای درمان آکنه، خشکی پوست و تقویت موی سر بسیار مناسب می باشد. چند قطره از روغن درخت چای را بر روی کف سر خود بریزید. با ماساژ دادن آن ناحیه می توانید ریشه موها را تقویت کرده و سبب پرپشتی و افزایش حجم موهای سر خود شوید. استفاده از این روغن بسیار برای افراد مقرون به صرفه می باشد. همچنین عوارض داروهای شیمیایی را نیز ندارد. این روغن یک راه عالی و بدون عارضه و با هزینه کم برای درمان آکنه صورت است.

روغن درخت چای در کنار برگ چای

 البته در نظر داشته باشید که برای نتیجه گرفتن از روغن درخت چای مدت زمان طولانی را صرف کنید و در این کار استمرار داشته باشید. البته تهیه روغن اصل نیز باید در دستور کار شما قرار داشته باشد. زیرا تمام این نتایج را شما می توانید از روغن چای اصل به دست آورید. امروزه روغن های زیادی در بازار وجود دارند که دارای ناخالصی می باشد و شما نمی توانید از این روغن ها آنطور که باید نتیجه مد نظر خود را بگیرید. 

چگونه روغن درخت چای را رقیق کنیم

در بالا چگونگی استفاده از روغن درخت چای را عنوان کردیم. حال قصد داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که چگونه این روغن را رقیق کنیم. روش های رقیق کردن روغن درخت چای متفاوت است. این روش ها بستگی به نوع کاربردی دارد که فرد می خواهد از آن بهره بگیرد. اگر شما قصد دارید از روغن درخت چای به عنوان یک دهانشویه مناسب استفاده کنید بهتر است آن را با کمی آب رقیق کنید. ابن کار یک روش ساده برای رقیق کردن روغن درخت چای می باشد. اگر می خواهید خاصیت روغن درخت چای حفظ شود بهتر است آن را با یک روغن دیگر ترکیب کنید.

 به این روغن ها، روغن حامل می گویند و سبب می‌ شوند که خاصیت روغن درخت چای حفظ شود. میزان اضافه کردن روغن حامل بستگی به خود شما دارد. شما می‌ توانید از قطره های کم شروع کنید و در صورت لزوم اضافه کردن روغن حامل را ادامه دهید. این روش یک راه حل عالی برای رقیق کردن روغن درخت چای می باشد که می تواند در حین رقیق شده خواص خود را نیز حفظ کند.

جمع بندی

در این مقاله شما با چگونگی استفاده از روغن درخت چای آشنا شدید. امید است با این مطالب توانسته باشید تا حدودی با خواص روغن درخت چای و چگونگی استفاده از روغن درخت چای و نحوه رقیق کردن آن آشنا شوید‌. این روغن می تواند سبب به وجود آمدن تاثیرات شگفت انگیزی بر روی مو و پوست شما شود و مشکلات شما را در این قسمت ها به راحتی و بدون عارضه ای درمان کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *