روغن درخت چای

  • ضد جوش قوی پوست صورت

  • ضد قارچ بدن

  • نرم کننده پوست

  • آنتی باکتریال قوی

175,000 تومان
حجم:
5/5

توضیحات محصول:

اگه پوستتون جوش و آکنه داره و همیشه نگرانش هستید، حتماً این مطلب رو تا انتها بخونید. در این مقاله یک راهکار عملی و عالی برای درمان جوشهای مختلفی که روی صورت و یا بدنتون به وجود میاد، ارائه میشه تا از زیبایی بیشتری بهره ببرید.

یک درمان حرفه ای و هوشمندانه برای جوشهای صورت و همچنین ضد عفونی کردن پوست روغن درخت چای یا همون TEA TREE OIL بحساب میاد.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای در واقع اسانس ضروری "Essential Oil" استحصال شده از برگ درخت چای هست که این گیاه یکی از درختان بومی کشور استرالیاست. این گیاه دارای برگ معطری هست که حاوی اسانس طبیعی درون خودش هست.

درخت چای به نام لاتین"Melaleuca alternifolia" در کوئینزلند و نیو ساوت ولزِ استرالیا یافت می شه و بومی این مناطق بحساب میاد. اولین بار این نام توسط کاشف بریتانیایی "کاپیتان جیمز کوک" ابداع شد. اگرچهMelaleuca alternifolia به عنوان درخت چای شناخته می شه، اما نباید اون رو با گیاهی که از برگ های اون برای تهیه چای سیاه، سبز و اولانگ استفاده می شه، اشتباه گرفت.

این اسانس دارای تاریخچه غنی هست که به دوران بومیان استرالیا برمی گرده. استرالیایی‌های بومی برگ‌های درخت چای رو خرد می‌کردند تا روغن اون استخراج بشه و اون رو برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق می‌کردند. همچنین از اون به صورت موضعی برای التیام پوست استفاده می کردند.

در طول جنگ جهانی دوم، سربازان استرالیایی این روغن را به دلیل اثربخشی اون در درمان زخم ها، در کیت کمک های اولیه خود حمل می کردند.

روغن درخت چای خالص یک اسانس و ضد عفونی کننده طبیعی بحساب میاد که به دلیل کیفیت خود شهرت جهانی داره. این روغن دارای خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد قارچی، ضد التهابی و ضد ویروسی هست.

تشخیص روغن درخت چای اصلی و تقلبی

همین طور که ذکر شد، روغن درخت چای در واقع اسانس طبیعی برگ درخت چای هست که بومی کشور استرالیاست. بنابراین این روغن مستقیماً از این کشور به تمامی دنیا صادر میشه.

از نظر عطر و بو این روغن ، بویی نیمه تند شبیه به اکالیپتوس و عموماً رنگی بین زرد تا سبز داره.

البته باید بدونیم که تاثیر گذاری و نتیجه دهی این روغن تقریباً مهمترین فاکتور در تشخیص اصالت این روغن بحساب میاد و در واقع شرایط ظاهری ملاک دقیقی جهت تشخیص روغن اصل نیستند.

همچنین آنالیز آزمایشگاهی و تطبیق نتایج با چارت های بین المللی این روغن میتونه مطمئن ترین و علمی ترین روش در شناسایی روغن درخت چای اصل باشه.

خواص کلی روغن درخت چای

این روغن یک روغن ضروری با چندین کاربرد در زمینه پوست و مو و البته ناخن به شمار میاد. این روغن حاوی برخی ترکیبات از جمله ترپینن-4-اول هست که این ترکیبات باکتری ها، ویروس ها و قارچ های خاصی را از بین می برند.Terpinen-4-olترکیبی هست که فعالیت گلبول‌های سفید خون شما را افزایش می‌ده، که به مبارزه با میکروب‌ها و سایر مهاجمان خارجی کمک شایانی میکنه.این خاصیت مبارزه با میکروب، این روغن رو به یک داروی طبیعی ارزشمند برای درمان بیماری‌های پوستی باکتریایی و قارچی، جلوگیری از عفونت تبدیل می‌کنه.برخی از خواص روغن درخت چای عبارتند از:

  •         خاصیت ضدویروسی بسیار قوی
  •         ضدعفونی‌کننده پوست وضد  باکتری‌های مضر
  •         از بین برنده خارش، سوزش و قرمزی پوست
  •         تقویت سلول‌های پوست و جلوگیری از پیری زودرس
  •         برطرف کردن انواع جوش و آکنه از سطح پوست
  •         ضدقارچ قوی برای پوست

در واقع برای بهره گیری از خواص این روغن، باید اون رو به صورت موضعی استفاده کرد.

 ضدعفونی کننده دست

مطالعات نشات داده که روغن درخت چای چندین باکتری و ویروس معمولی، از جملهHAEMOPHILILUS INFLUENZAE وSTREPTOCOCCUS PNEUMONIAE رو میتونه از بین ببره.

 دافع حشرات

این روغن میتونه به دور نگه داشتن حشرات مزاحم هم کمک شایانی کنه.در یک مطالعه نشان داده شد که 24 ساعت پس از درمان با روغن درخت چای، گاوها 61 درصد کمتر از گاوهایی که با این روغن درمان نشده بودند، مگس بیشتری به خود جذب کرده بودند.روغن درخت چای همچنین برای دور نگه داشتن مورچه ها از محصول در کشاورزی استفاده می شود. 

دئودورانت طبیعی

اثرات ضد باکتریایی این روغن میتونه به کنترل بوی زیر بغل که در اثر تعریق بوجود میاد کمک کنه. در واقع خود عرق بوی خاصی نداره اما هنگامی که ترشحات غدد عرق شما با باکتری های روی پوست ترکیب می شن ، بوی​ نامطبوعی رو ایجاد می کنه. ناحیه زیر بغل شما حاوی غلظت زیادی از این غدد است و عمدتاً مسئول بوی بد بدن هست. خاصیت مبارزه با باکتری روغن درخت چای اون رو به یک جایگزین طبیعی ایده آل برای دئودورانت ها و ضد تعریق های تجاری تبدیل می کنه.

 ضد عفونی کننده برای بریدگی ها و خراش های جزئی

آسیب هایی که منجر به خراشیدن پوست می شن، ورود میکروب ها به جریان خون رو آسان می کنه که می تونه منجر به عفونت بشه. روغن درخت چای را می تونید برای درمان و ضد عفونی بریدگی ها و ساییدگی های جزئی استفاده کنید. این روغن برای از بین بردن استافیلوکوکوس اورئوس و سایر باکتری هایی که می تونند باعث عفونت در زخم های باز بشن، عالی هست.

مبارزه با آکنه

این روغن میتونه یکی از قدرتمند ترین روغن ها جهت مبارزه در برابر آکنه باشه. چون برخی از آکنه ها توسط باکتری هایی ایجاد می شن که در برابر آنتی بیوتیک های سنتی مقاوم میشن. بررسی علمی این روغن نشان داد که استفاده از اون نه تنها فعالیت باکتری ها رو کاهش می ده بلکه اونها رو در آزمایشگاه پس از 4 تا 6 ساعت از بین می بره.

 مبارزه با قارچ ناخن

عفونت قارچی ناخن بسیار مورد شایعی محسوب میشه. اگرچه مسئله خطرناکی بشمار نمیاد، اما می تونه تا حد زیادی ناخوشایند باشه.نشان داده شده که این روغن زمانی که به تنهایی یا در ترکیب با سایر داروهای طبیعی استفاده می شه، باعث میشه شما از شر قارچ ناخن خلاص بشید.در یک مطالعه، افراد مبتلا به قارچ ناخن به مدت 6 ماه از روغن درخت چای یا یک داروی ضد قارچ استفاده کردند. در پایان مطالعه، حدود 60 درصد از افراد در هر گروه، بهبود جزئی یا کامل قارچ رو تجربه کردند که میتونه آمار فوق العاده ای باشه. 

 دهانشویه بدون مواد شیمیایی

تحقیقات نشان می‌ده که این روعن ممکنه با میکروب‌هایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان میشن مبارزه کنه.همچنین یک مطالعه دیگه در سال 2020 نشان داد که دهانشویه روغن درخت چای یک درمان موثر برای کاهش التهاب لثه هست.البته مانند سایر دهانشویه ها، روغن درخت چای را نباید قورت داد. اگر بلعیده بشه می تونه سمی هم باشه.

پاک کننده همه منظوره

روغن درخت چای یک پاک کننده همه منظوره عالی است که سطوح رو نیز ضدعفونی می کنه.

کنترل شوره سر

شوره سر، یا پوسته های سفید پوست مرده که از پوست سر می ریزه، خطرناک نیست. با این حال، ممکنه برای برخی افراد آزاردهنده بحساب بیاد.تحقیق شده که افزودن  این روغن به شامپو باعث کاهش شوره سر می شه. احتمالاً این خاصیت به دلیل خواص ضد قارچی روغن درخت چای مربوط می شه و چون کمی اسیدی تر از پوست شماست، به پاک کردن پوسته های شوره سر کمک می کنه.

از بین برنده کپک روی میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات تازه، به ویژه در آب و هوای گرم و مرطوب، مستعد رشد کپک خاکستری به نامBotrytis cinereaهستند.مطالعات نشان داده اند که ترکیبات ضد قارچی ترپینن-4-اول و 1،8-سینئول روغن درخت چای میتونن به کاهش رشد این کپک در میوه ها و سبزیجات کمک کند. برای محافظت در برابر کپک، 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را قبل از شستشو و خشک کردن کامل به آب اضافه کنید. 

 پسوریازیس را برطرف کنید

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی هست که با شیوع پوست قرمز، خارش دار و پوسته پوسته مشخص می شه. اگرچه داروها می تونند این علائم رو بهبود ببخشند، اما خود این بیماری مزمن بحساب میاد و هیچ درمان شناخته شده ای برای اون وجود نداره. روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد التهابی هست که طبق شواهد، ممکنه برای کاهش علائم پسوریازیس مفید باشه.  

خواص روغن درخت چای برای پوست

در این بخش به خواص این روغن برای پوست می پردازیم.

مبارزه با آکنه

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی که داره یک انتخاب محبوب برای درمان آکنه بشمار میاد. این روغن میتونه قرمزی، تورم و التهاب پوست رو آرام کنه. حتی قادر هست به پیشگیری و کاهش اسکارِ آکنه کمک کنه و پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان بیاره.

برطرف کردن خارش پوست

خواص ضد التهابی روغن درخت چای، این روغن رو را برای رفع ناراحتی خارش پوست مفید می کنه. پوست رو تسکین می ده و همچنین می تونه به درمان عفونت هایی که باعث خارش پوست می شن کمک کنه.

کمک به مبارزه با خشکی پوست و اگزما

این روغن می تونه با کاهش خارش و سوزش به تسکین پوست خشک شماهم کمک کنه.روش مصرف: چند قطره روغن درخت چای را با مقدار کمی مرطوب کننده یا روغن حامل مخلوط کنید. این مخلوط رو بلافاصله پس از خارج شدن از حمام و حداقل یک بار دیگر در روز به مناطق آسیب دیده بمالید.

درمان التهاب پوست

اثر ضد التهابی روغن درخت چای به تسکین پوست دردناک و تحریک شده شما کمک می کنه. همچنین میتونه باعث کاهش قرمزی و تورم پوست بشه.

بهبود عفونت ها، بریدگی ها و زخم ها

خواص ضد باکتریایی این روغن اون رو به یک درمان موثرِ زخم ها تبدیل کرده.طبق یک مطالعه در سال 2013، روغن درخت چای به بهبود زخم های ناشی از باکتری کمک می کنه. 9 نفر از 10 نفری که علاوه بر درمان معمولی از این روغن استفاده کردند، نسبت به درمان معمولی به تنهایی، زمان بهبودی رو کاهش دادند.

پسوریازیس

تحقیقات علمی در تاییدِ استفاده از این روغن برای پسوریازیس وجود نداره. با این حال، شواهد موردی نشان می ده که روغن درخت چای ممکنه در درمان علائم پسوریازیس، مانند عفونت و التهاب، مفید باشد. در حالی که ایمنی رو هم تقویت می کنه.

روش استفاده از روغن درخت چای برای پوست

1 تا 2 قطره از این روغن را در مقدار کمی روغن حامل (روغن زیتون) رقیق کنید. به آرامی اون رو چند بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

برای استفاده عمومی از این روغن، سه تا چهار قطره از این روغن رو روی پوستتون بزنید و دورانی ماساژ بدید. حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد از اون باآب ولرم و یک شوینده ملایم پوست رو شستشو بدید.

خواص روغن درخت چای برای مو

در این بخش به طور کامل به خواص روغن درخت چای برای مو می پردازیم و به تک تک موارد اشاره می کنیم.

درمان پوست سر

می تونید با از بین بردن سلول های مرده پوست سرتون، از این روغن برای درمان شوره سر استفاده کنید. استفاده از روغن درخت چای میتونه به سالم ماندن و مرطوب ماندن موهای شما کمک کنه و تا حدی باعث رشد بیشتر مو هم بشه.

درمان شوره سر

خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن درخت چای اون رو به یک درمان قوی برای شوره سر تبدیل کرده و سلامت کلی پوست سر رو بهبود می بخشه.

نرم کننده مو

روغن درخت چای به واسطه ترکیبات نرم کننده ای که در خود جای داده، میتونه تا حدی به نرم تر شدن تار موها کمک کنه.

ضد قارچ پوست سر

در مطالعه ای، شرکت کنندگان که از شامپو حاوی روغن درخت چای استفاده کردند، 41 درصد بهبودی در علائم قارچ پوست سر خود مشاهده کردند.

ضد خارش

علاوه بر این، این روغن می‌تونه خارش ناشی از شوره سر رو کاهش بده چراکه این روغن با مخمرهای پوسته‌ساز مبارزه می‌کنه. 

خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی

خواص ضد میکروبی روغن درخت چای بدان معناست که این روغن می تونه سایر بیماری های خارش پوست سر مثل درماتیت سبورئیک رو نیز تسکین بده. این روغن دارای آنتی اکسیدان های قوی هست که می تونه قرمزی، خارش و درد ناشی از شرایط پوست سر رو هم از بین ببره.

ضد التهاب پوست سر

روغن درخت چای به دلیل آنتی اکسیدان هایی که داره میتونه خواص ضد التهابی داشته باشه. التهاب پوست سر یکی از دلایل اصلی ریزش مو هست، بنابراین کاهش التهاب ممکنه از ریزش مو در آینده جلوگیری بعمل بیاره.

تنظیم چربی موها

داشتن موهای چرب می تونه ناشی از باکتری های مختلف روی پوست سر باشه. روغن درخت چای می تونه به تنظیم چربی پوست سر کمک کنه و در نتیجه شما پوست سر سالم تر و موهایی زیباتر خواهید داشت.

روش استفاده از روغن درخت چای برای مو

مخلوطی از این روغن و یک روغن حامل (روغن زیتون) رو به مو و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید 20 الی 30 دقیقه روی موها بمونه. سپس با استفاده از شامپوی ملایم و با آب ولرم موها رو شستشو بدید.

انواع روغن درخت چای

از آنجایی که این روغن از نظر کیفیت متفاوت هست، خرید روغنی 100 درصد طبیعی و بدون مواد افزودنی مسئله مهمی محسوب میشه. در صورت امکان روغن درخت چای ارگانیک بخرید و همیشه از یک برند معتبر خرید کنید. کشور مبدا تولید کننده این روغن استرالیاست و در واقع گیاه درخت چای بومی این کشور شمرده میشه.

طرز تهیه روغن درخت چای

این روغن از تقطیر بخارِ برگ های گیاه درخت چای به دست میاد. در واقع اسانس ضروریِ (Essential Oil) برگهای درخت چای رو، روغن درخت چای نام گذاری می کنند.

برای تولید درخت چای، برگهای گیاه و همچنین یک دستگاه تقطیر مورد نیاز هست. در واقع در دستگاه تقطیر شما به عرق گیری از گیاه می پردازید و مقدار روغنِ فراری که روی این مایع (عرق) باقی میمونه، روغن ضروری یا همون اسنشیال اویل هست که روغن خالص درخت چای نام گذاری میشه.

البته در 99 درصد موارد به دلیل عدم وجود گیاه درخت چای و همچنین جلوگیری کشور استرالیا از صادرات گیاه و بذر درخت چای، تولید این روغن پرخاصیت در انحصار کشور استرالیاست و کشورهای دیگه اون رو به صورت وارداتی تهیه میکنند.

عوارض احتمالی روغن درخت چای

تحقیقات نشان داده که این روغن به طور کلی بی خطر به نظر می رسه. با این حال، نکاتی وجود داره که باید قبل از استفاده از اونها آگاه باشید. این روغن رو نباید خورد چراکه ممکنه در صورت قورت دادن سمی باشه. اون رو ترجیحاً دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. قبل از استفاده از این روغن برای اولین بار، 1 یا 2 قطره را روی ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید و 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن بشید واکنش منفی ای روی پوستتون رخ نمیده.

چراکه ممکنه برخی از افراد به برخی از روغن ها حساسیت داشته باشند.به همین ترتیب، افرادی که پوست حساسی دارند، ممکنه هنگام استفاده از این روغن ،دچار سوزش سطحی بشن. اگر پوست شما خیلی حساس هست، بهتر است این روغن رو با مقدار مساوی یا بیشتر روغن زیتون، روغن یا روغن بادام شیرین مخلوط کنید و سپس اون رو روی پوستتون بمالید. علاوه بر این، استفاده از روغن درخت چای برای حیوانات خانگی ممکنه خطرزا باشه.

راهنمای خرید روغن درخت چای اصل

با توجه به نکات گفته شده متوجه شدیم که این روغن دارای خواص بیشماری هست و چه کاربردهای کلیدی داره. همچنین با در نظر گرفتن این مطلب که گیاه درخت چای به سادگی در دسترس نیست و بایستی اون رو از منابع وارداتی تهیه کرد شاید مطمئن ترین روش برای انتخاب روغن درخت چای اصل و با کیفیت، خرید از مراکز معتبر که همواره روغن ها رو تحت آنالیز آزمایشگاهی قرار میدن باشه. در صورت خرید روغن درخت چای از فروشگاه های معتبر که این روغن رو به صورت عمده وارد میکنند میتونید اثر گذاری فوق العاده این روغن رو روی پستتون حس کنید و ازش لذت ببرید.

روش های خرید روغن درخت چای از سایت بکلی:

  •         خرید اینترنتی
  •         خرید تلفنی
  •         خرید در واتساپ، اینستاگرام و...
نظرات (1)
رتبه

محصولات پیشنهادی