خواص کره فندق برای کودکان

فهرست

خواص کره فندق برای کودکان

تغذیه کودکان در سنین پایین تاثیر مهمی بر سلامت آنها در بزرگسالی دارد. برای بهبود سلامت آنها باید غذاهای مناسب را در رژیم غذایی آنها بگنجانید. یکی از این نوع غذاهای سالم و مفید، انواع مغزهاست. در ادامه در مورد خواص فندق برای کودکان بیشتر توضیح خواهیم داد. زیرا فندق نه تنها خوشمزه است، بلکه به طرز شگفت انگیزی مغذی است.

فندق منبع غنی از مواد مغذی است. علاوه بر این، فندق منبع ویتامین های گروه E است و مصرف آن باعث بهبود عملکرد عضلات می شود. علاوه بر این منبع ویتامین های گروه B است و برای سلامت مغز و تشکیل سلول های خونی موثر است. پزشکان برای پیشگیری از بیماری های تنفسی در کودکان، مالش پوست کودکان با روغن فندق را توصیه می کنند.

خواص فندق برای کودکان به قدری زیاد است که هر پدر و مادری به دلیل سن حساس کودک برای رشد باید این دانه مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. فندق سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. مصرف آجیل از مغزها مانند فندق سطح انرژی کودکان را افزایش می دهد و غذای بسیار خوبی برای رشد بهتر آنهاست، در ادامه همراه تیم روغنکده بکلی باشیدو

 

از سلامت سلول ها پشتیبانی می کند

فندق سرشار از ترکیباتی است که از بدن در برابر آنتی اکسیدان ها محافظت می کند. آنتی اکسیدان ها نقش بسیار مهمی در سلامت کلی بدن دارند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. این رادیکال های آزاد با اکسیژن رسانی مناسب به سلول ها تداخل کرده و در نتیجه منجر به بیماری آنها می شود. تجمع رادیکال های آزاد در بدن بقیه سلول ها را آلوده کرده و منجر به بیماری های جدی می شود.

 

مصرف فندق به سلامت روده کودکان کمک می کند

کره فندق سرشار از منیزیم است و اسیدهای چرب و کلسترول بد را جذب می کند و آنزیم هایی ایجاد می کند که پروتئین ها و کربوهیدرات ها را بیشتر متابولیزه می کند. فندق منبع خوبی از فیبر است. خوردن فیبر زیاد به عملکرد منظم روده در کودکان کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

 

فندق و بهبود عملکرد مغز در کودکان

وجود ویتامین های گروه B در فندق باعث تقویت سیستم عصبی کودک می شود و به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در فندق رادیکال های آزاد را در بدن که سلول های عصبی را از بین می برند از بین می برد. یکی از خواص فندق برای کودکان وجود فسفر است که عاملی برای افزایش حافظه و هوش کودک شماست.

 

می تواند از اضافه وزن جلوگیری کند

امروزه با توجه به سبک زندگی، بسیاری از کودکان دچار اضافه وزن هستند که علاوه بر مشکلات سلامتی، مشکلات دیگری مانند بلوغ زودرس را به دنبال دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن آجیل می تواند به کاهش وزن برخی افراد کمک کند.

یکی از تفاوت های آجیل ماکادمیا و فندق این است که فندق برای کودکان می تواند وزن اضافی را کنترل کرده و از افزایش وزن جلوگیری کند، زیرا فندق می تواند نقش مهمی در متابولیسم و ​​سلامت دستگاه گوارش بدن داشته باشد. ویتامین B که به طور طبیعی در فندق یافت می شود به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می کند. علاوه بر این، فندق سرشار از پروتئین است که ماهیچه ها را تغذیه می کند. عضله بیشتر به این معنی است که چربی سریعتر می سوزد و در نتیجه از افزایش وزن جلوگیری می کند.

 

خواص فندق برای کودکان با تامین آهن بدن

کمبود آهن در بدن باعث خستگی، بی حوصلگی، بی اشتهایی، اختلالات یادگیری و افت تحصیلی در کودکان می شود. آهن عنصر اصلی و مهم برای تشکیل گلبول های قرمز خون است که اکسیژن مورد نیاز بدن را حمل می کنند. فندق سرشار از آهن است و به دلیل وجود ویتامین C در آن، آهن بهتر جذب می شود.

 

فندق و عملکرد بهتر دستگاه گوارش کودکان

خاصیت فندق برای کودکان وجود فیبر خوراکی است که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و سلامت دستگاه گوارش دارد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی کودکان است که با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر و آب برطرف می شود. همچنین منیزیم موجود در فندق باعث هضم بهتر و راحت تر غذا می شود و حرکات روده را تسهیل می کند.

 

چگونه فندق را در برنامه غذایی کودکان قرار دهیم؟

شما می توانید فقط فندق را به عنوان یک میان وعده سریع و سالم به کودک خود بدهید. برای بهره مندی از خواص فندق برای کودکان می توانید از آن در دستور العمل های مختلف نیز استفاده کنید، زیرا افزودنی فوق العاده و خوشمزه برای هر رژیمی است. مثلا:

در سالاد مخلوط کنید

از این مخلوط در انواع اسموتی ها یا غلات صبحانه استفاده کنید

خرد کرده و با میوه هایی مانند موز مخلوط کنید

در اسموتی ها استفاده کنید

در انواع ساندویچ های صبحانه از ورقه شده با کره بادام زمینی استفاده کنید

برای تهیه نوتلا از فندق استفاده کنید

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *