خواص بادام هندی برای فشار خون

فهرست

خواص بادام هندی برای فشار خون

مصرف آجیل علاوه بر مفرح و میان وعده، می تواند جنبه دارویی و درمانی نیز داشته باشد و برای کاهش فشار خون مفید است، اما این بستگی به ترکیب مواد مغذی و میزان مصرف آجیل دارد و اینکه آیا با آن باید مصرف شود یا خیر. با توجه به جنبه درمانی:

مغزها شامل آجیل هایی مانند: بادام، فندق، گردو، پسته و مغزهای تخم مرغی مانند: کاج، بادام زمینی و غیره می باشد. این غذاها حاوی مواد مغذی مفیدی برای بدن مانند: پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی و کاهش فشار خون موثر باشند. در زیر ضمن اشاره به اهمیت مصرف آجیل برای کاهش فشار خون، بهترین انواع آجیل برای کاهش فشار خون به همراه فواید هر کدام به شما معرفی می شود.

 

بادام هندی چیست؟

بادام هندی که نام علمی آن Anacardium occidentale است، در اصل متعلق به سواحل شمال شرقی برزیل بوده است. اما به طور گسترده در مناطق گرمسیری مانند هند، سریلانکا، کنیا و تانزانیا کشت می شود. کره بادام هندی سرشار از مواد مغذی است و خواص و فواید زیادی دارد. یکی از مهمترین خواص بادام هندی برای معده است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

اهمیت مصرف آجیل در کاهش فشار خون

یکی از مواردی که می تواند به کاهش فشار خون در آجیل کمک کند، وجود پتاسیم در آن است. پتاسیم یک ماده معدنی است که به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد. آجیل همچنین دارای فیبر بالایی است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

اما برای به دست آوردن این فواید سلامتی باید میزان مصرف آجیل را با توجه به نیازهای شخصی و توصیه پزشک تنظیم کرد و زیاده روی در مصرف آن برای رسیدن به نتایج بیشتر به هیچ وجه توصیه نمی شود. علاوه بر این، افراد مبتلا به نارسایی کلیه باید پس از مشورت با پزشک، مصرف پتاسیم خود را کنترل کنند، زیرا مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند برای سلامت بدن انسان مضر باشد.

 

خواص بادام هندی در طب سنتی

متخصصان طب سنتی معتقدند بادام هندی دارای خاصیت گرم و خشک است. مصطکی، عسل و چغندر ترش از داروهایی هستند که طب سنتی برای بادام هندی در نظر گرفته است. بادام هندی خواص و فواید زیادی برای بدن دارد. بادام هندی سرشار از پروتئین و مواد معدنی مانند مس، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است.

بادام هندی حاوی روی است و به همین دلیل می تواند مو را تقویت کرده و رشد مو را افزایش دهد و از ریزش مو و سفید شدن موها جلوگیری کند. از دیگر خواص بادام هندی می توان به مواردی مانند پیشگیری از چین و چروک پوست، پیشگیری از سرطان، حفظ سلامت لثه و دندان، افزایش انرژی بدن، درمان کم خونی در کودکان، تضمین خواب طبیعی در زنان یائسه، درمان چاقی کبد، پیشگیری و درمان یبوست، درمان یبوست اشاره کرد. آکنه و آکنه صورت، تشکیل گلبول های قرمز و درمان کم خونی، باروری مردان، تنظیم فشار خون، پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان باردار و کاهش وزن.

خواص بادام هندی چیست؟ بادام هندی نیز مانند سایر مغزها خواص و فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد و به همین دلیل مصرف آن توصیه می شود. از فواید بادام هندی می توان به خواص بادام هندی برای معده اشاره کرد. بادام هندی یکی از میوه هایی است که به دلیل داشتن مواد مغذی و خواص می تواند برای سلامت معده مفید باشد. برخی از خواص بادام هندی برای معده عبارتند از:

کاهش التهاب معده: بادام هندی حاوی مواد ضد التهابی قوی است که می تواند به کاهش التهاب معده کمک کند.

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد: بادام هندی حاوی فیبر محلول و نامحلول است که می تواند به بهبود عملکرد گوارشی و کاهش مشکلاتی مانند یبوست و اسهال کمک کند. بادام هندی همچنین باعث می شود غذا در معده سریعتر و راحت تر هضم شود و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند.

کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر: برخی تحقیقات نشان می دهد که بادام هندی می تواند به کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر، که شامل درد شکم، نفخ، اسهال و یبوست است، کمک کند.

از پوشش معده محافظت می کند: بادام هندی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند پوشش معده را از آسیب اکسیداتیو محافظت کند.

کاهش علائم سوء هاضمه: برخی مطالعات نشان می دهد که بادام هندی می تواند به کاهش علائم سوء هاضمه مانند سوزش سر دل، تب و لرز کمک کند.

محافظت از پوشش داخلی معده: بادام هندی منبع غنی و عالی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی رادیکال های آزاد را در بدن خنثی و از بین می برند و در نتیجه بدن را در برابر این رادیکال های آزاد و عوارض جانبی آن ها محافظت می کنند. این آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی می توانند از پوشش داخلی معده محافظت کنند.

همچنین از جمله خواص بادام هندی می توان به این نکته اشاره کرد که بادام هندی می تواند آسیب معده ناشی از الکل را کاهش دهد و به کاهش التهاب معده کمک کند. اما اگر مشکل معده دارید، بهتر است قبل از مصرف بادام هندی با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا بادام هندی برای زخم معده مفید است؟

بادام هندی به عنوان یکی از منابع غنی پروتئین، چربی غیراشباع و فیبر، به طور کلی سالم و مفید است. با این حال، برای درمان زخم معده، اگرچه برخی ممکن است آن را به عنوان یک درمان مکمل در نظر بگیرند، به طور کلی بهتر است از مصرف بادام هندی به عنوان درمان اولیه زخم معده خودداری شود.

در واقع ممکن است برخی افراد به دلیل حساسیت یا حساسیت به بادام هندی نتوانند آن را مصرف کنند و مصرف بیش از حد آن برای برخی افراد مشکل ساز باشد. بهتر است برای درمان علائم زخم معده به پزشک مراجعه کنید و با او مشورت کنید.

 

آیا بادام هندی یا بادام زمینی برای رفلاکس معده مفید است؟

بادام زمینی برای رفلاکس خوب نیست و خوردن آن می تواند علائم رفلاکس را بدتر کند. اگر مشکل رفلاکس معده دارید، بهتر است مصرف بادام زمینی را محدود کنید و در عوض از غذاهای سبکتر با کمترین میزان چربی و اسیدهای چرب ناسالم استفاده کنید. همچنین قبل از مصرف هر ماده غذایی برای رفلاکس معده، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر و خواص بادام هندی در کاهش فشار خون:

بادام هندی از جمله نمونه های دیگری از آجیل است که ممکن است در کاهش فشار خون مفید باشد. بادام هندی حاوی مواد مغذی مفیدی مانند: پروتئین ها، فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت قلب و رگ های خونی بدن انسان کمک می کند. از فواید بادام هندی که منجر به کاهش فشار خون می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از دلایلی که مصرف بادام هندی در رژیم غذایی روزانه منجر به کاهش فشار خون می شود وجود پتاسیم در آن است. پتاسیم یک ماده معدنی است که به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد. بادام هندی حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است که می تواند در کاهش فشار خون بسیار موثر باشد.

بادام هندی همچنین دارای فیبر بالایی است که می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. مطالعات انجام شده تاکنون نشان داده است که مصرف فیبر به کاهش فشار خون کمک می کند و در نتیجه مصرف بادام هندی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

علاوه بر این، بادام هندی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند به طور قابل توجهی به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی به کاهش التهاب در بدن و کاهش اثرات استرس اکسیداتیو کمک می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *