مهمترین خواص روغن کرچک در بارداری چیست؟

فهرست

آندومتر که پوشش لایه داخلی رحم است وظیفه لانه گزینی جنین را بر عهده دارد. ضخامت آندومتر در این امر بسیار نقش مهمی دارد حال اگر  در صدد باردار شدن باشید برای بهبود ضخامت اندومتر چندین راه طبیعی است که یکی از آنها استفاده از خواص روغن کرچک در بارداری است. این روغن چنانچه روی پوست ناحیه شکم استفاده شود موجب بالا رفتن جریان خون در این ناحیه و اندام های تناسلی می شود و باعث بازسازی بافت رحم جهت لانه گزینی جنین می شود.

خواص روغن کرچک در بارداری

روغن کرچک می تواند با توجه به ساختار اسیدی که دارد التهابات رحم را کاهش دهد و موجب شود تا کیست تخمدان،  فیبروئید رحم و گرفتگی های قاعدگی کم شوند یا از بین بروند. این خود نقش مهمی در بارور شدن زنان نابارور دارد و با تاثیری که روی آندومتر دارد  خطرات ناشی از تشکیل نشدن ساک حاملگی را به حداقل می رساند.  استفاده از خواص روغن کرچک برای نیل به این اهداف قبل از زمان بارداری است و یک آماده سازی رحم برای دوران بارداری محسوب می شود. 

روغن کرچک و تقویت سیستم ایمنی بدن

استفاده از روغن کرچک در ناحیه شکم موجب تحریک لنفوسیت ها می شود و مایع درون لنف را به حرکت در می آورد و به این طریق موجب  اندام های تولید مثل از سموم پاک شده و ماهیچه ها تقویت می شوند.

روغن کرچک و زایمان

در مطالعه ای بر روی زنانی که در هفته 40 تا 42 دوران بارداری به سر می بردند نشان داده شده است که استفاده از 60 میلی لیتر روغن کرچک قبل از زایمان باعث ایجاد احساس زایمان در فرد شده و تا 24 ساعت بعد از مصرف خوراکی این ماده غذایی باعث وضع حمل و تسریع در روند زایمان می شود. اکثر ماما ها از این روش برای القا زایمان به شخص باردار استفاده می کنند. به خاطر همین خصوصیت گزارشات زیادی مبنی بر استفاده از خواص روغن کرچک در بارداری  نشده است.

بطری روغن کرچک روی میز

روغن کرچک و سقط جنین

از آنجا که  استفاده از روغن کرچک در دوران بارداری موجب القا زایمان در فرد می شود بنابراین مصرف خودسرانه و نابجای آن در این دوران خطر سقط جنین را به همراه خواهد داشت که این خود می تواند عواقب جبران ناپذیری بر سلامت مادر و روحیه او برجا گذارد.  استفاده از روغن کرچک بدون  مشورت با پزشک در این دوران ممنوع است مگر اینکه مادر در وضعیت اضطراری و اورژانسی  قرار گرفته باشد.

خطرات روغن کرچک در بارداری و القا زایمان

مصرف خوراکی روغن کرچک منجر به آشفتگی واقعی شکم می شود و اسهال، ناراحتی معده و گرفتگی عضلات را به همراه دارد. معمولا هر زنی که یک دوز روغن کرچک مصرف کرده بعد از آن دچار تهوع شده است. کم آب شدن بدن در اثر اسهال و استفراغ و استرس ناشی از گرفتگی عضلات می تواند برای  جنین خطرناک باشد و باعث افزایش ضربان قلب او شود.

روغن کرچک و اثرات آن روی جنین

مصرف روغن کرچک باعث می شود از جفت به جنین منتقل شود و می تواند باعث شود که کودک اولین مدفوع خود را که  مکونیوم نام دارد را قبل از تولدش دفع کند که این می تواند خطرات بالقوه ای را پس از تولد ایجاد کند. البته  وقوع این امر بر طبق تحقیقاتی که روی 600 زن صورت گرفته است، در سلامت مادر تاثیر چندانی ندارد.

پیشنهاد مطالعه:”روغن کرچک ؛ خواص + تشخیص روغن کرچک اصل”

سخن آخر

مادر چنانچه دچار یبوست شود، نباید از خواص روغن کرچک در بارداری به عنوان ملین استفاده کند چرا که  احتمال زایمان ناخواسته وجود دارد و بهتر آنست که قبل از مصرف هر گونه ملینی  با پزشک خود مشورت کند. چنانچه از این روغن برای القا زایمان استفاده کنید بهتر است که با آب پرتقال مخلوط شود و بعد از آن مقدار زیادی آب بنوشید. 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *