برای رادیولوژی چقدر روغن کرچک بخورم؟

فهرست

نظرات در مورد بهترین روش آماده سازی شکم برای معاینه رادیوگرافی متفاوت است. مهم ترین پیش نیاز برای تشخیص دقیق این است که روده ها تا حد امکان تمیز باشند. ضروری است که سکوم و همچنین سیگموئید به خوبی برای معاینه روده بزرگ آماده شوند و مخاط روده، اجازه چسبندگی یک پوشش یکنواخت باریم به دیواره روده را بدهد. روغن کرچک امکان پاکسازی روده را به بیمار می دهد. حال سوال بیمار اینجاست که برای رادیولوژی چقدر روغن کرچک بخورم؟

برای رادیولوژی چقدر روغن کرچک بخورم؟

در ساعت 6 عصر روز قبل از عمل و انجام کولونوسکوپی یا رادیولوژی، دو اونس روغن کرچک مصرف کنید و در طول شب، 6 لیوان آب یا مایعات شفاف بنوشید. شما می توانید مایعات شفاف را فقط تا 3 ساعت قبل از عمل برنامه ریزی شده بنوشید. تجربه این بوده است که محرک شناخته شده، روغن کرچک، به مقدار دو اونس در بعدازظهر یا قبل عصر بهترین نتایج اولیه را به ما می دهد. ما چندین جایگزین دیگر را امتحان کرده‌ایم، اما نتایج به این ‌اندازه رضایت‌بخش نبودند و اغلب عوارض جانبی جایگزین ها به اندازه روغن کرچک بود.

توصیه های قبل از عمل

  اگر شب قبل از معاینه  یک رژیم خفیف کم چرب و کم آب بگیرید، بهتر است. پرسنل بخش  رادیولوژی (اشعه ایکس) وظیفه دارند پس از ورود بیمار به بخش، عملیات انما( اماله) را جهت شستشوی نهایی کلون با هیدروکسی فینلی ساتین که مخلوط با آب  است را به دقت انجام دهند. به بیمار دستور داده می شود که کمی به پهلوی راست بخوابد، سپس دراز بکشد و دوباره به پهلوی راست بخوابد، برای تنقیه استفاده از اسید تانیک هم توصیه می شود.

بطری روغن کرچک ایستاده

مواد مورد استفاده برای تنقیه جهت رادیولوژی

از سال 1956 استفاده از دی هیدروکسی فنیل زاتین در آب لوله کشی برای آماده سازی تنقیه  خیلی قبل تر از سیستوگرافی دهانی، اوروگرافی دفعی، معاینه تنقیه باریم، انما دوتایی با کنتراست هوا و همچنین آندوسکوپی معمول بوده است.

پیشنهاد مطالعه:”روغن کرچک ؛ خواص + تشخیص روغن کرچک اصل”

سخن آخر

آندوسکوپی کپسول کلون  برای بیماران دیالیزی که به طور بالقوه مستعد ابتلا به خونریزی روده  هستند، تجویز می شود. خونریزی به دلیل شکنندگی روده، اختلال در عملکرد پلاکت، یا تجویز خوراکی داروهای التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) یا ضد انعقادها می باشد. به همین دلیل به نظر می رسد معاینه دقیق با آندوسکوپی کپسولی مفید باشد.. برای بیماران دیالیزی، بارگیری مایعات یک مشکل است. در این مطالعه، کارایی آماده سازی روده با روغن کرچک و اینکه برای رادیولوژی چقدر روغن کرچک بخورم؟ را برای بهبود میزان دفع کپسول ارزیابی کردیم. در تمام 20 بیمار (از جمله چهار بیمار دیالیزی)، هم زمان انتقال کپسول و هم مدت آندوسکوپی کپسول کوتاه شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *