ارتباط بادام زمینی و دیابت چیست؟

فهرست

یکی از مواد مغذی و خوشمزه بادام زمینی می باشد این ماده می تواند برای بدن بسیار مناسب باشد به همین دلیل بهتر است ارتباط بادام زمینی و دیابت را به خوبی بدانید تا بتوانید از این ماده خوشمزه و مغذی نهایت استفاده را ببرید. همچنین کره بادام زمینی هم خواص و مزایای بسیاری دارد که می توانید از آن هم استفاده لازم را داشته باشید.

خواص بادام زمینی

 بادام زمینی که حاوی چربی های سالم، پروتئین گیاهی، فیبر و آنتی اکسیدان است می تواند به کاهش علائم دیابت که عبارتند از علایمی چون بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، کلسترول و التهاب کمک کند. این ماده غذایی همچنین حاوی ویتامین E  و نیاسین است. ارزش غذایی بادام زمینی بسیار زیاد است که همین گزینه می تواند ارتباط بادام زمینی و دیابت را بیشتر کند.

مدیریت گلوکز

افراد مبتلا به دیابت باید سطح گلوکز را کنترل کنند. بادام زمینی هم به دلیل محتوای غذایی ارزشمندی که دارد و هم به این دلیل که تاثیر کمی بر سطح گلوکز خون دارد،  اهمیت فوق العاده ای در رژیم غذایی دارد. در پزشکی شاخص گلیسمی (GI) غذاها را بر اساس سرعت افزایش قند خون ارزیابی می کنند. غذاهایی با نمره GI پایین به آرامی به قند تبدیل می شوند. غذاهای با GI بالا گلوکز را به سرعت وارد جریان خون می کنند. نمره GI بادام زمینی پایین است و تاثیر کمی بر سطح قند خون دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان عصرانه برای افراد دیابتی استفاده کرد.

بادام زمینی و سلامت قلب

یک عارضه شایع دیابت، بیماری های قلبی و عروقی است. حال افراد دیابتی می توانند با داشتن یک رژیم غذایی سطح قند خون خود را کنترل کنند و خطر ابتلا به سکته و بیماری قلبی را با استفاده از ارتباط بادام زمینی و دیابت کاهش دهند. مواد معدنی و فیبر موجود در بادام زمینی برای قلب مفید هستند و می توانند به کاهش فشارخون و افزایش احساس سیری کمک کنند که همه ی این موارد عامل مهمی در ابتلا به دیابت محسوب  می شوند. فشار خون بالا سطح کلسترول بالا و چاقی همگی از عوامل خطر مستقیم دیابت و بسیاری از عوارض آن از جمله بیماری های قلبی و عروقی هستند.

بنر کره بادام زمینی

خواص فیبر  موجود در بادام زمینی

فیبر موجود در بادام زمینی به کاهش کلسترول و ایجاد سیری کمک می کند و در نتیجه به کاهش جذب گلوکز کمک می کند. هر غذایی که از قلب محافظت کند، می تواند برای دیابت مفید باشد و بادام زمینی این خاصیت را دارد. زیرا حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب خوب است.

دانه های بادام زمینی

 

نقش امگا 6 موجود در بادام زمینی

با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که چربی های امگا 6 ممکن است، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند. یک مطالعه در سال 2016 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد افرادی که غلظت بیشتری از چربی های امگا 6 در خون خود دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. اگر فردی قرار است به طور منظم بادام زمینی بخورد، باید غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند گردو، بذر کتان و ماهی های روغنی مانند ساردین و سالمون را نیز مصرف کند.

ارتباط بادام زمینی و دیابت

بادام زمینی ممکن است فوایدی برای دیابت داشته باشد، اما همه غذاهای مبتنی بر بادام زمینی مفید نیستند. آب نبات بادام زمینی سرشار از شکر است و کره بادام زمینی ممکن است حاوی نمک، روغن و شکر باشد. چربی‌های اضافه شده معمولاً چربی‌های ترانس یا چربی‌های اشباع هستند که التهاب‌ زا هستند و برای قلب مفید نیستند. با این حال، یک کره بادام زمینی ساده و طبیعی با نمک یا شکر اضافه شده کم یا بدون آن ممکن است مکمل خوبی برای صبحانه باشد، زیرا حس سیری بیشتری به فرد القا می شود.

مقاله مرتبط :”خواص کره بادام زمینی برای کودکان چیست؟”

سخن آخر

از  آنجایی که بادام زمینی کربوهیدرات کمتری نسبت به نشاسته دارد، افراد مبتلا به دیابت می توانند آن را در حد اعتدال مصرف کنند.  با این حال،  با توجه به ارتباط بادام زمینی و دیابت، مراقب باشید که هرگونه چربی، نمک یا قند اضافه شده می تواند منجر به کاهش وزن و مشکلات دیگری مانند کلسترول بالا و فشار خون شود. بهتر است شما به خوبیخواص این ماده عالی را بدانید خواصی مثل دارا بودن فیبر، تاثیر آن بر سلامت قلب، مدیریت گلوکز بدن و… که برای شما معرفی کردیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *