ماسک روغن آرگان برای پوست

فهرست

آیا از خاصیت هایی که روغن آرگان برای پوست دارد خبر دارید؟ آیا به دنبال استفاده از ماسک روغن آرگان برای پوست خود هستید؟ اگر از خاصیت های این روغن شگفت انگیز چیزی نمی دانید پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم از 0 تا 100 به روغن آرگان، مزایای آن و دیگر مباحث مربوط به این روغن بپردازیم.

آرگان چیست؟

این روزها با این همه تبلیغاتی که در مورد روغن آرگان می شود، کم تر کسی است که اسم این روغن به گوشش نخورده باشد. با این همه تبلیغ اما آیا می دانید آرگان چیست؟ آرگان نام یک درخت همیشه سر سبز با عمری طولانی است که به آن درخت خاردار هم گفته می شود. متوسط عمر این درخت بین 150 سال تا 200 سال است. ریشه این درخت تا عمق 35 متری زیر زمین نیز نفوذ می کند.

از ویژگی های این درخت می توان به این اشاره کرد که در مناطق خشک و نیمه خشک نیز امکان زیستن را دارند. چیزی در حدود 10 ماه تا 1 سال طول می کشد تا میوه های این درخت بالغ و قابل استفاده شوند.

روغن آرگان از فشرده سازی گیاه آرگان به دست می آید. برای این که بتوان به روغن این گیاه دست پیدا کرد، نیاز است تا در ابتدا پوسته های این میوه کنده شوند. بعد از آن نوبت به شکستن دانه این میوه می رسد. در داخل هسته این میوه روغن شگفت انگیز آرگان وجود دارد که می توان آن را استخراج کرد. بعد از استخراج این روغن نیاز است تا یک سری از اصول انجام شود تا این روغن قابل استفاده شود.

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان را همواره دوست پوست دانسته اند، چرا که خواص آن برای پوست ثابت شده است. در ادامه برخی از خواص روغن آرگان برای پوست را آورده ایم.

شادابی پوست

روغن آرگان منبع خوبی از آنتی اکسیدان های مناسب برای پوست است؛ علاوه بر این مورد سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای پوست است. همین دو مورد باعث می شود تا پوست شاداب و سالم باشد. این پایان کار نیست چرا که برای پاکسازی پوست نیز می توان از این روغن استفاده کرد.

برای این که بتوانید پوستی شاداب و سر زنده داشته باشید، کافیست نیم ساعت قبل از خواب این روغن را بر روی پوست صورت خود بمالید. بعد از این کار نوبت به این می رسد که پوست خود را به آهستگی ماساژ دهید.

جلوگیری از پیری زودرس

از دیگر خاصیت هایی که روغن آرگان برای پوست دارد، می توان به جلوگیری از پیری زودرس پوست اشاره کرد. نور آفتاب باعث می شود تا پوست به مرور زمان چربی خود را از دست بدهد و خشک شود. همین خشکی در دراز مدت باعث می شود تا پوست دچار چین و چروک و پیری زودرس شود. استفاده از روغن آرگان باعث می شود تا پوست مرطوب بماند.

روغن آرگان؛ مفید برای پوست های حساس

بسیار از افراد دارای پوست های حساسی هستند که با کوچکترین کاری ممکن است ضربه ببینند. اگر در دسته افرادی هستید که پوستتان حساس است استفاده ار روغن آرگان میتواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

روغن آرگان در کنار سنگ

کمک به درمان آکنه پوست

داشتن پوستی شفاف و عاری از هرگونه لک آرزوی هر فردی است. بسیاری از روش های شیمیایی وجود دارند که میتوانند لک ها و آکنه های صورت را از بین ببرند. این روش های شیمیایی ممکن است لک ها صورت را از بین ببرند اما دارای معایبی بی شماری نیز هستند.

ترمیم ترک های پوستی: اگر می خواهید از شر جای زخم و ترک های پوستی خود خلاص شوید، استفاده از روغن آرگان یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

معرفی 4 ماسک روغن آرگان برای پوست

در این قسمت چهار نوع ماسک روغن آرگان برای پوست را شرح می دهیم:

ماسک روغن آرگان و خیار

این ماسک را می توان یکی از ماسک های مفید برای پوست دانست. این ماسک خاصیت ضد التهابی را دارد و به دلیل طبع خیار از آن به عنوان ماسک خنک کننده صورت نیز یاد می شود. این ماسک التهابات پوستی را درمان می کند و پوست را سالم و شاداب می نماید.

ماسک روغن آرگان و آبلیموی تازه

استفاده از این ماسک یک روش طبیعی برای بازسازی پوست به شمار می آید. این ماسک سرشار از ویتامین و مواد مغذی مختلف است که استفاده از آن می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ماسک روغن آرگان و سفیده تخم مرغ

اگر به دنبال یک روش برای لایه برداری پوست خود هستید، استفاده از این ماسک می تواند بسیار کمک کننده باشد. این ماسک باعث لایه برداری پوست و همچنین رفع عارضه های پوستی می شود.

ماسک روغن آرگان و عسل

اگر پوست صورتتان به دلایل مختلفی خشک شده است و به دنبال یک راهکار طبیعی برای رفع آن هستید، استفاده از این ماسک به شدت توصیه می شود.

پیشنهاد مطالعه: خواص روغن آرگان برای جای جوش

کلام آخر

به دلیل معایبی که روش های شیمیایی برای زیبا کردن پوست صورت دارند، بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن راهکارهای طبیعی برای رفع عارضه های پوستی و همچنین زیبا کردن پوست صورت خود هستند. استفاده از ماسک روغن آرگان می تواند یک روش بسیار عالی برای رفع نیازهای پوستی باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *