خواص روغن آرگان برای مو چیست؟

فهرست

خواص روغن آرگان برای مو  بسیار زیاد است؛ و ما قصد داریم تا در خصوص استفاده از این روغن اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دهیم. دلایل زیادی وجود دارند که با تکیه بر آنها گاهی از روغن آرگان به عنوان “طلای مایع” یاد می شود. از همین رو اطلاعات کاملی در ادامه در خصوص این روغن می توانید به دست آورید.

روغن آرگان چیست و چگونه تولید می شود؟

این روغن ابتدا در مراکش استخراج گردید و تا سالها نیز در آفریقا جزء فاکتورهای مهم در تهیه مواد غذایی بوده است . از این مورد می توان به عنوان روغن بدن، روغن مخصوص موها، روغن مناسب برای پوست و حتی پخت و پز نیز استفاده نمود. با توجه به خواص روغن آرگان برای مو، اخیرا جوامع غربی نیز به این روغن علاقه بسیاری پیدا نموده اند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که مایلند بدانند این روغن چه تاثیر مثبتی بر روی موها دارد و چگونه باید از آن استفاده نمود، توصیه می شود تا ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

آشنایی با خواص روغن آرگان برای مو

تین روغن مقادیری زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب و استرول ها را در ساختار خود دارد. به کمک این مواد، روغن آرگان می تواند تارهای شکسته و خشک موها را ترمیم نموده و به شادابی و طراوت آنان کمک کند.

 اگر شما نیز از موهای کدر و بی حالت خود رنج می برید، با استفاده منظم از روغن آرگان می توانید آن را درخشان و صاف نمایید. از جمله خواص مهم روغن آرگان برای موها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سلامت پوست سر توسط روغن آرگان

این روغن دارای ویژگی ضد التهابی است. با توجه به اینکه در ساختار آن آنتی اکسیدان های زیادی وجود دارد، می توانید برای پوست های سر حساس و آسیب دیده از خواص آن بهره ببرید. روغن آرگان قادر است تا رادیکال های آزاد موجود بر روی پوست را از بین ببرد.

دو شیشه حاوی روغن آرگان بر روی یک حوله

نابود کننده ی موخوره

روغن آرگان دارای خاصیت جذب بالایی است. این روغن را می توانید به صورت روزانه بر روی موهای خود پخش نمایید و مطمئن باشید که هیچ گاه موهای شما دچار موخوره نمی شوند. همچنین در نظر داشته باشید که این روغن می تواند به راحتی به ساقه موهای شما نفوذ کرده و آن را مستحکم نماید. البته بسیار مهم است که شما خواص روغن آرگان برای مو را بدانید تا بتوانید از مزایای فوق العاده آن بهره ببرید.

از بین بردن ریزش مو ها

این مشکل در اغلب خانم ها و آقایان دیده می شود. این روغن می تواند کوتیکول های مو را وادار به فعالیت نماید و رشد موها را تقویت کند.  همچنین استفاده منظم از آن به رشد سریع تر موها نیز کمک می نماید.

روغن آرگان

پر پشت تر نشان دادن مو ها

افرادی که از رشد کم موهای خود در عذاب هستند می توانند از مزایای روغن آرگان برای افزایش سرعت رشد مو بهره ببرند. برای این مورد تنها لازم است؛ تا مقداری از روغن آرگان را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید. عموما توصیه می شود؛ شب ها این کار را انجام دهید و اجازه دهید تا صبح روغن بر روی موهای شما باقی بماند.

 در نهایت می توانید صبح موهای خود را با آب ولرم بشویید. می توان این کار را تا زمانی که موها به رشد طبیعی خود برسد، انجام داد.

درمان شوره سر توسط خواص روغن آرگان برای مو

بسیاری از افراد برای اینکه شوره سر خود را حل نمایند از شامپوهای شیمیایی بهره می برند. این شامپوها      می توانند به ساقه و ریشه مو آسیب وارد نمایند. از همین رو توصیه می گردد تا حتما از خواص روغن آرگان بهره ببرید؛  تا به صورت طبیعی و بدون هرگونه آسیبی شوره سر شما درمان گردد.

البته گفتنی است که بسیاری از برندهای معروف دنیا از این روغن در ساخت شامپوهای خود استفاده می نمایند.

آرگان حالت دهنده و نرم کننده موهای سر

روغن آرگان قادر است تا موهای شما را نرم و لطیف کرده و به آن حالت ببخشد. از همین رو توصیه می شود تا ابتدا موهای خود را به خوبی تمیز کرده و سپس چند قطره روغن آرگان بر روی آن پخش نمایید. در این وضعیت موهای شما به هر حالتی که مایل هستید، قرار می گیرد.

بررسی ویژگی های طلایی و سایر خواص روغن آرگان برای مو

بسیاری از افراد در خصوص خواص روغن آرگان برای مو اطلاعاتی ندارند اما باید در نظر داشت که این روغن اعجاب انگیز قادر است؛ تا ویتامین های مهمی همانند E و اسیدهای چرب ضروری را فراهم آورد تا موها نرم و درخشنده شوند. از سوی دیگر چون در این روغن آنتی اکسیدان های بسیاری وجود دارد لذا به راحتی قادر است تا با رادیکال های آزاد مقابله نماید. این روغن همچنین از موخوره و شکستگی موها نیز جلوگیری می نماید. در ادامه می توانید با سایر خواص روغن آرگان برای مو بیشتر آشنا شوید. اگر شما نیز مایل هستید تا موهای ارتجاعی و خوش فرمی داشته باشید، حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

حفاظت از موهای شما

ویتامین E به افزایش خاصیت ارتجاعی مو کمک می کند و آن را کمتر در خطر شکستگی قرار می دهد. علاوه بر این، این روغن دارای آنتی اکسیدان های موثر است که از مو در برابر آسیب اشعه های مضر ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد پیرامون، محافظت می کند.

خواص روغن آرگان بعنوان یک گره گشای عالی

اجزای تشکیل دهنده روغن آرگان نسبت به سایر روغن های مخصوص مو ریز می باشند لذا شرایط نفوذ راحت تر به داخل کوتیکول های مو را فراهم می آورند. زمانی که مواد غذایی داخل روغن بیشتر جذب شوند، موها لطیف تر می گردد و کمتر احتمال گره خوردن وجود خواهد داشت.

نابود کردن دو شاخه شدن مو و خشکی بیش از اندازه

ویتامین هایی که در روغن آرگان وجود دارند همانند E و اسیدهای چرب ضروری؛ رطوبت مورد نیاز موها و شرایط محافظت از ساقه موهای آسیب دیده را فراهم می کند. ویتامین؛ موها را تقویت و درخشنده می کند در حالی که اسید های چرب موهای آسیب دیده و ساقه های دو شاخه شده را درمان می نماید.

مراقبت کردن از مو در برابر گرما و اثرات منفی

از جمله خواص روغن آرگان برای مو می توان به محافظت از موهای شما در برابر لوازم آرایشی داغ همانند اتو سشوار و … اشاره نمود. متخصصان پوست و مو خاطرنشان می‌کنند که این روغن توانایی تحمل دماهای بالایی را دارد که دیگر روغن ها نمی توانند آن دماها را تحمل نمایند. این محصول می تواند در برابر موخوره، شکسته شدن و سوختن از مو مراقبت نماید.

براق نمودن مو ها توسط روغن آرگان

اگر موهای شما خشک شده است نیز می توانید از این روغن استفاده نمایید. با این کار باعث می شوید تا موها درخشان تر به نظر برسد. البته از بین رفتن موخوره و نرم شدن موها از دیگر مزایای استفاده از روغن آرگان بر روی موهای خشک است.

برای اینکه بتوانید از خواص روغن آرگان بر روی موهای خشک استفاده نمایید، توصیه می شود تا ابتدا چند قطره روغن بر روی موهای خود ریخته و سپس آن را شانه بزنید. با این کار روغن به تمام بخش های مو نفوذ می نماید و موها را براق تر و درخشنده تر نشان می دهد.

 برخی از افراد از این روغن به عنوان حالت دهنده مو نیز استفاده می نمایند. اگر شما نیز دارای موهای ضخیم  می باشید برای اینکه موهایتان بافت ابریشمی داشته باشد، توصیه می گردد تا حتما این روغن را بکار بگیرید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از روغن نباید موهای خود را سنگین نمایید بلکه تنها چرب شدن سطح مو کفایت می کند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین ماسک موهای روغن آرگان

از موهای شما هنگام شنا محافظت می کند.

همانگونه که می دانید، کلر موجود در آب استخر ها می تواند به مو آسیب وارد نماید. البته این مورد در خصوص نمک های موجود در دریا نیز صدق می نماید. از همین رو از دیگر خواص روغن آرگان برای مو می توان به محافظت از ساقه موها در برابر کلر و نمک اشاره کرد. در همین راستا توصیه می شود تا قبل از شنا ابتدا موهای خود را خیس کرده و سپس چند قطره روغن بر روی آن بریزید. با این کار روغن همانند یک محافظ بر روی پوست شما قرار می گیرد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم روغن آرگان یکی از روغن های نادر در دنیا می باشد که هم مصرف خوراکی داشته و هم از آن به عنوان محافظ مو و پوست استفاده می شود. افرادی که این روغن را به صورت منظم استفاده می نمایند، قطعا خواص اعجاب انگیز آن را بر روی موهای خود مشاهده می نمایند. از جمله خواص روغن آرگان برای مو می توان به رشد بیشتر، پرپشت شدن، محافظت، جلوگیری از ریزش، جلوگیری از شوره مو و … اشاره نمود. امیدواریم مطلب برایتان کاربردی واقع شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *