معرفی بهترین روغن لاغری شکم

فهرست

آب کردن چربی‌های شکم و پهلو کار بسیار سختی است. اکثر افراد با گرفتن رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های بدنی برای لاغر کردن دور شکم خود اقدام می‌کنند. اما گاهی به محرکی برای چربی سوزی نیاز است. بهترین روغن لاغری شکم را می‌توان به عنوان یک محرک چربی سوز در کنار رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی استفاده کرد. این روغن‌ها، با بالا بردن حرارت بدن و افزایش فعالیت سلول‌ها باعث آب شدن چربی‌های سخت شکم و پهلو می‌شوند. وجود اسیدهای چرب و امگا در این مواد به از بین بردن چربی‌های بدن بسیار کمک می‌کند. با توجه به اهمیتی که این روغن‌ها در چربی سوزی دارد در این مقاله 4 روغن بسیار موثر در کاهش وزن را معرفی می‌نماییم.

روغن فلفل

اگر می‌خواهید بدن خود را تبدیل به کوره چربی سوزی کنید از روغن فلفل قرمز غافل نشوید. این ماده طبیعی بهترین گزینه برای داشتن رژیم ترموژنیک است. اساس این رژیم بالا بردن حرارت بدن برای سوزاندن بیشتر چربی است. به طور کلی مواد غذایی که طعم تندی دارند به علت بالا بردن دمای بدن به چربی سوزی کمک می‌کنند.

اما کپسایسین ماده موثر دیگری است که در این روغن موجود است و با مصرف خوراکی آن باعث کاهش اشتها و دریافت کمتر کالری می‌شود. از روغن فلفل قرمز علاوه بر مصرف خوراکی می‌توان به صورت موضعی در شکم و پهلو ماساژ داده و به فعالیت ورزشی پرداخت.

روغن زیره

روغن زیره چربی سوز است اما ساز و کار آن با روغن فلفل فرق دارد. این ماده شدیدا اشتها را کاهش می‌دهد که این امر مجبور مصرف کمتر مواد غذایی می‌شود. اما حساسیت آن به قند است و باعث تنظیم آن در بدن می‌شود و سلول‌های بدن را نیز نسبت به دریافت گلوکز حساس می‌کند.

مصرف روغن زیره به علت داشتن عنصر فیتواسترول مانع از جذب کلسترول در گوارش می‌شود در نتیجه بدن کلسترول کمتری دریافت کرده و این باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود. ماساژ این روغن بر روی شکم و پهلو نیز در کاهش سایز موثر است زیرا جذب سلول‌ها شده و عملکرد آنها را بهبود می‌بخشد.

روغن تخم کتان، روغن زیره،روغن فلفل قرمز، روغن زنجبیل

روغن زنجبیل

با ماساژ روغن زنجبیل به شکم و پهلوی خود یا هر موضع دیگری که دارای اضافه وزن است به چربی سوزی آن کمک کنید. روغن زنجبیل مصرف خوراکی دارد و با خوردن آن جذب قند به بدن کنترل می‌شود. همچنین با استعمال آن به صورت موضعی منجر به نفوذ آن در چربی و بالا رفتن دمای بدن و در نهایت چربی سوزی می‌شود.

ماساژ این روغن فایده دیگری نیز دارد علاوه‌ بر کمک به کاهش سایز بدن از افتادگی پوست نیز جلوگیری می‌کند. زنجبیل یک ماده ضد التهاب است و برای درمان دردهای موضعی نیز مفید است.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن کتان

روغن تخم کتان سرشار از فیبر، امگا 3, 6, 9 ، ویتامین‌های گروه B ، E و آنتی اکسیدان است. این روغن دارای فواید زیادی برای بدن است که کاهش وزن فقط یکی از آن‌ها خواهد بود. فیبر موجود در این روغن باعث می‌شود دستگاه گوارش مدت بیشتری احساس سیری کند و این باعث دریافت کمتر کالری و افزایش چربی سوزی می‌شود.

اسیدهای امگا نیز باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی شکم و پهلو می‌شود. زیرا سوخت و ساز بدن را افزایش داده و این امر به کاهش سایز منجر می‌شود.

نتیجه گیری

بهترین روغن لاغری شکم زمانی موثر است که خالص و اصل باشد. اگر قصد مصرف خوراکی دارید به اصل بودن آن توجه کنید. استعمال موضعی آن نیز زمانی بیشترین تاثیر را خواهد داشت که با فعالیت شدید بدنی همراه باشد. مصرف روغن‌های گیاهی حاوی فیبر مانع از بروز یبوست می‌شود. و در آخر همان قدر که این روغن‌ها دارای فواید در بدن است مصرف زیاد آن نیز عوارض خاص خود را دارد پس در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *