معرفی بهترین روغن پرپشت کننده مو

فهرست


مشکلی که بیشتر افراد در رابطه با موها درگیر هستند، ریزش و عدم رویش مجدد است که موجب کم پشتی موها می‌شود. برای اینکه فولیکول‌ موها تحریک شود می‌توان به وسیله بهترین روغن پرپشت کننده مو، آنها تقویت کرده و شاهد رشد مجدد موها باشید. روغن‌های طبیعی در بین تمامی روش‌های دیگر دارای تاثیر گذاری بیشتری است و به صورت ماندگار موها را ضخیم و پرپشت می‌کند.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌های طبیعی است که برای احیا و ضخیم شدن موهای ضعیف و حساس مناسب است. استعمال آن به کف سر به دلیل شباهت ساختاری آن با سبوم باعث تقویت پوست سر و ریشه موها می‌شود. حاوی ویتامین E, A ، انواع آنتی اکسیدان، پروتئین و اسیدهای چرب است. بسیار سبک است و به محض برخورد با مو و پوست سر جذب می‌شود و اثر چربی از خود به جا نمی‌گذارد.

روغن فندق

روغن فندق نیز برای تقویت ریشه مو و همچنین افزایش رشد موها موثر است. مواد تشکیل دهنده آن شامل ویتامین‌های C, K, E, A ، نیاسین، فیبر، فولات، منگنز، پتاسیم است. کسانی که دارای موهای خشک و آسیب دیده هستند می‌توانند از این روغن برای آبرسانی و ترمیم آسیب دیدگی‌ها استفاده کنند. استعمال آن بر روی نوک موها، از بروز موخوره جلوگیری می‌کند. کسانی که موهای خود را دائما رنگ می‌کنند از این روغن بیشتر استفاده کنند.

روغن رزماری

تاثیر روغن رزماری در پرپشتی و افزایش ضخامت موها بر هیچکس پوشیده نیست. قدرت زیادی در بازگرداندن رنگ به موهایی که سفید شده‌اند دارد و به طور کلی پروسه سفید شدن موها را به تاخیر می‌اندازد. یک تسکین دهنده فوری برای التهاب و خارش پوست سر است. با تغذیه رسانی به فولیکول‌ها، مانع از ریزش موها می‌شود و با تقویت پوست سر، از بروز شوره جلوگیری می‌کند.

روغن بادام تلخ

یکی از عوامل خشکی و ریزش موها، برخورد اشعه‌های مضر خورشید است. بهترین روغن پرپشت کننده مو باید در برابر اشعه های مضر از موها محافظت کند. روغن بادام تلخ با ایجاد محافظی بر روی موها، مانع از برخورد اشعه‌های UV خورشید به ساقه‌ها می‌شود. همچنین با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از صدمات آنها جلوگیری می‌کند. یک تقویت کننده قوی است که به ضخامت و افزایش رشد مو کمک ‌کرده و به طور کلی ریشه موها را مستحکم می‌گرداند. می‌توانید آن را گرم کنید و روی سر ماساژ دهید.

بهترین روغن پرپشت کننده مو

روغن سیاه دانه

از روغن سیاهدانه نیز برای تقویت فولیکول‌ مو استفاده می‌شود. یک مرطوب کننده طبیعی است که برای رفع خشکی موها موثر است. از آن، هم می‌توانید به تنهایی استفاده نمایید و هم با ترکیب کردن با سایر مواد طبیعی به صورت ماسک روی موها بگذارید و سپس بشویید. این روغن چرب و سنگین است و به همین دلیل مدت زیادی نمی‌توان روی موها نگه داشت.

روغن کرچک

عصاره کرچک، عناصر آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد که پوست سر و موها را کاملا ضدعفونی می‌کند. ماساژ روغن کرچک در کف سر موجب جذب بهتر می‌شود و جریان خون نیز افزایش می‌یابد. ریشه موها را تحریک و تولید کراتین را بیشتر کرده، در نتیجه در ترمیم آسیب دیدگی‌ها و ضخیم شدن موهای ضعیف و شکننده نقش مهمی ایفا می‌کند. با دارا بودن ویتامین E و امگا 6 التهاب کف سر را کاهش داده و مانع از ریزش موها می‌شود.

نکات مهم استفاده از روغن‌های طبیعی

در آخر رعایت این نکات باعث تاثیر دهی موثرتر می‌شود:

  • اگر قصد دارید از بهترین روغن پرپشت کننده مو استفاده کنید باید به صورت مداوم از آن استفاده نمایید.
  • در هنگام استفاده، موها و کف سر کاملا تمیز باشد.
  • می‌توانید بعد از حمام که موها مرطوب است به مو بزنید و یا به عنوان ماسک سر زده و بعد از 1 ساعت بشویید.

استفاده از روغن‌های طبیعی در صورتی که سازگاری کامل با موها دارد بلامانع است اما اگر دچار حساسیت هستید مصرف آن را متوقف کنید.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی بهترین روغن پرپشت کننده مو پرداختیم. روغن هایی که نام برده شد اگر طبیعی و ارگانیک باشند مواد مغزی را به موها می رسانند و موجب تقویت آن می شوند. بنابراین این روغن ها را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود و استفاده کافی را از آن ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *