ارتباط کره بادام زمینی و قند خون چیست؟

فهرست

مطالعات زیادی در خصوص کره بادام زمینی و قندخون انجام شده است که قطعا به داشتن رژیم غذایی بهتر و سالم تر کمک می کند. شما هم می توانید با کسب آگاهی به سلامت بدن خود و میزان قند و کربوهیدرات دریافتی از رژیم غذالیی در طول روز سلامتی را برای خود به ازمغان آورید. در این مقاله ارتباط کره بادام زمینی و قند خون را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

کره بادام زمینی و قند خون

در یک پژوهش بین زنان چاق نشان داد که مصرف کره بادام زمینی در رژیم غذایی آنها باعث شده است که احساس گرسنگی در این زنان کاهش یابد و سطح  قند خون آنها کاهش پیدا کرد. این زنان به دلیل افزایش وزن در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند با این وجود مصرف کره بادام زمینی در منوی روزانه از بروز این عارضه جلوگیری کرد. در واقع کره بادام زمینی با کاهش اشتهای این افراد باعث شد که از بروز اضافه وزن جلوگیری شود.

نقش منیزیم در قند خون

بر طبق مطالعات معتبری نشان داده شده است که رژیم های سرشار از منیزیم  به خوبی می تواند از افراد در برابر پیشرفت دیابت محافظت کند. بنابراین  کره بادام زمینی که یک منبع غنی از منیزیم محسوب می شود، می تواند نقش بارزی در جلوگیری از عوارض دیابت داشته باشد.

GI بادام زمینی و قند خون

بادام زمینی دارای (شاخص گلیسمی) GI بسیار پایین است و قند را به تدریج وارد جریان خون می کندGI   شاخصی است که غذاها را بر اساس نحوه تغییر قند خون و انسولین پس از خوردن انواع خاص غذا رتبه بندی  می کند. غذاهایی مثل  کره بادام زمینی که به آرامی هضم می شوند و قند را به تدریج وارد جریان خون می کنند دارای نمره GI پایین تری هستند. کره بادام زمینی دارای نمره 12 است.

ظرف کره بادام زمینی با تعدادی بادام زمینی

آیا کره بادام زمینی قند دارد؟

نقش کره بادام زمینی و قند خون در مطالعات  اینگونه نشان داده شده است که در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات اگر برخی از غذاهای اصلی با مغزهای درختی یا زمینی مثل بادام زمینی جایگزین شوند آن گاه این رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن، بهبود قند خون و تنظیم  توده های چربی بدن یا چربی خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. به نوعی می توان نتیجه گرفت استفاده از بادام زمینی وکره بادام زمینی به افراد در مدیریت دیابت کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه:”کره بادام زمینی و حساسیت چه ارتباطی بهم دارند؟”

بنر کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی برای بیماران دیابتی

  • مصرف کره بادام زمینی در صبح می تواند قند خون شما را در بقیه روز کنترل کند.
  • کربوهیدرات موجود در کره بادام زمینی برای دو قاشق پر فقط 20 گرم است.
  • کره بادام زمینی حاوی منیزیم است که به کاهش سطح قند کمک می کند.
  • کره بادام زمینی از نظر شاخص گلیسمی پایین است و بنابراین از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

سخن آخر

کره بادام زمینی و قند خون از نظر تغذیه ای ارتباط موثری برهمدیگر برای جلوگیری از بروز عوارض چاقی  دارند. با این حال سعی کنید از کره بادام زمینی طبیعی به جای تجاری استفاده کنید و در مصرف این غذای پرکالری  اعتدال را رعایت کنید. کره بادام زمینی به رفع مشکلات عصبی نیز کمک می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *