خواص روغن نارگیل برای دور ناف چیست؟

فهرست

روغن‌کاری ناف یا درمان ناف یک روش قدیمی ماساژ دادن ناف برای دستیابی به سلامتی است که در نتیجه به درمان بیماری‌های مختلف در بدن کمک می‌کند. ناف در دوران جنینی دروازه ای به سمت بند ناف حیاتی است و به عنوان مرکز تعادل در بزرگسالی عمل می کند، جایی که انرژی زیادی در آن ذخیره می شود. علاوه بر این، ناف از طریق وریدهای متعدد به هر اندام بدن متصل است، بنابراین  خواص روغن نارگیل برای دور ناف می تواند به تغذیه انتهای عصب و حفظ سلامت بدن کمک کند. در این مقاله خواص روغن نارگیل برای دور ناف را بررسی می کنیم.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

نقش ناف در بدن چیست؟

بر طبق آیورودا، ناف نشان دهنده منشأ زندگی است و به عنوان مرکزی عمل می کند تا اجازه انتقال مواد مغذی از مادر به کودک را در طول نه ماه بارداری انجام دهد. بنابراین اولین مکان تغذیه به عنوان مرکز انرژی قدرتمند در نظر گرفته می شود. روغن زدن به ناف می تواند خون شما را تصفیه کند، ناخالصی ها و لکه ها را از بدن پاک کند. استفاده از روغن های درمانی مانند روغن چریش، روغن گل رز، روغن نارگیل یا اسانس لیمو می تواند این کار را انجام دهد.

خواص روغن نارگیل برای دور ناف چیست؟

روغن نارگیل فواید زیادی دارد. این فواید باعث درخشندگی پوست می شود و خانم ها به طور مرتب از آن برای داشتن موهای بلند و درخشان استفاده می کنند. اما افراد کمی می دانند که باید آن را روی ناف نیز اعمال کرد. استفاده از روغن نارگیل بر روی ناف یک روش آیورودا است که قدمت آن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد. بر اساس این علم، استفاده منظم از خواص روغن نارگیل برای دور ناف باعث می شود که فرد اندام های داخلی سالمی داشته باشد و بدن دچار نفخ نشود.

ظرف روغن نارگیل بزرگ

رشد مو را تحریک می کند

ناف که به 72000 رگ داخل بدن متصل است، به بدن کمک می کند تا مواد معدنی را که مسئول رشد و حجم موی سالم هستند، جذب کند. تغذیه رگهای مسئول سفید شدن مو می تواند به جلوگیری از سفیدی زودرس مو کمک کند و مو را از ریشه قوی می کند. روغن نارگیل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، ویتامین C، B، E، مس و روی است و بهترین انتخاب برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو است. همچنین می توانید از روغن زیتون یا روغن جوجوبا روی ناف استفاده کنید تا از خشکی بیش از حد پوست سر و مو جلوگیری کنید.

سلامت باروری را بهبود می بخشد

ماساژ دادن ناف با روغن‌های ضروری می‌تواند سلامت باروری را در مردان و زنان بهبود بخشد. روزانه چند قطره روغن چریش، روغن گل رز، روغن نارگیل یا اسانس لیمو به شکم بریزید، می تواند به افزایش تعداد اسپرم، تسکین دردهای قاعدگی، تقویت باروری و جلوگیری از اختلالات تولید مثل کمک کند. این احتمالاً به این دلیل است که روغن نارگیل دارای تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است، مؤلفه ای که منجر به از بین رفتن چربی شکم می شود. این بدان معناست که بافت چربی که تأثیر نامطلوبی بر باروری دارد، با ورود روغن نارگیل به سیستم می سوزد.

پیشنهاد مطالعه:”خواص روغن نارگیل برای ماساژ شامل چیست؟”

سخن آخر

آلودگی، مطالعه بیش از حد، تماشای صفحه نمایش، سیگار کشیدن، افزایش سن یا هر بیماری دیگر می تواند منجر به خشکی چشم شود که ممکن است دید شما را مختل کند و منجر به احساس سوزش در چشم شود. استفاده از خواص روغن نارگیل برای دور ناف می تواند به تغذیه رگ های خشک کمک کند که به نوبه خود گردش خون و سلامت چشم را بهبود می بخشد.

اشتراک گذاری

۲ پاسخ

  1. سلام
    من شب در ناف ام روغن نارگیل ریختم
    صبح چشمانم خیلی قرمز شده بود وکلی کثیفی چشم گوشه چشمم جمع شده بود که سابقه نداشت
    بنظر شما ربطی به روغن نارگیل داشته یا خیر و علتش چی بوده؟ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *