ساده‌ترین طرز تهیه کره پسته با دو طعم بی نظیر

فهرست

طرز تهیه کره پسته خانگی آسان، بدون دردسر و مقرون به صرفه است. پسته در مقایسه با سایر دانه‌های آجیلی از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد. این در حالی است که خواص فراوان و طعم ملایم آن ارزش سرمایه گذاری را دارد.

کره پسته خانگی

پسته غنی از پروتئین است و در عین حال، نسبت به سایر دانه‌های آجیلی کم چرب‌ و کم کالری می‌باشد. این موضوع باعث شده این کره آجیلی طرفداران بسیاری داشته باشد. به منظور تهیه کره پسته، به مواد اولیه چندانی نیاز نخواهید داشت.

بهتر است از پسته بو داده در طرز تهیه کره پسته استفاده نمائید. سپس، آن‌ها را خوب مخلوط کنید تا به پوره‌ای با بافت خامه‌ای برسید. شما می‌توانید کره پسته خانگی را به مدت یک ماه در یخچال و یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری نمائید.

نکات پیشنهادی برای تهیه کره پسته خانگی

طرز تهیه کره پسته خانگی آسان‌تر از آن است که پس اندازتان را صرف خریداری این فرآورده از فروشگاه آجیل و خشکبار کنید. دستورالعمل این کره آجیلی متشکل از مواد اولیه ساده و دم دست نظیر پسته، نمک و روغن نباتی (ترجیحاً، روغن کانولا) می‌باشد. علیرغم آنکه این دستورالعمل متشکل از مواد اولیه فوق بوده، ولیکن، می‌توان این کره آجیلی را با هر ماده دیگری ترکیب کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید!

در این راستا، شما می‌توانید کره پسته خانگی را با پوست پرتقال رنده شده، پودر دارچین، شکلات تلخ آب شده، عصاره دانه وانیل و هل آسیاب شده طعم دار کنید. سپس، کره آجیلی را روی نان تست پخش کنید و یا آنکه آن را به اسموتی، اوتمیل و یا خمیر کوکی اضافه نمائید.

مغز پسته به عنوان ماده اولیه اصلی کره پسته معرفی می‌شود. بنابراین، کندن پوست پسته می‌تواند از اصلی‌ترین چالش‌های تهیه این کره آجیلی شمرده شود. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که از پیش، مغز پسته تهیه نمائید. این امر باعث شده تا کارتان با سرعت بیشتری پیش برود. در ادامه دو نوع طرز تهیه کره پسته خانگی را آموزش می دهیم.

کره پسته در کنار تعدادی مغز پسته

طرز تهیه کره پسته کرانچی

به طور معمول، پسته بو داده در طرز تهیه کره پسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پسته بو داده باعث شده تا کره پسته از طعم عمیق‌تری برخوردار شود. در صورت تمایل، 4/1 فنجان تخمه آفتابگردان و یا تخمه کدو به کره پسته اضافه نمائید. افزودن دانه‌های ترد تخمه باعث تهیه کره پسته کرانچی می‌شود. حین خوردن و جویدن کره پسته کرانچی، تخمه‌های آفتابگردان و یا کدو زیر دندان احساس می‌شود. علاوه بر این، افزودن تخمه آفتابگردان و یا کدو طعم آجیلی‌تری به کره پسته می‌دهد.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کره پسته کرانچی

  • 3 فنجان مغز پسته خام بو داده
  • 2/1 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نباتی یا روغن کانولا

مراحل تهیه کره پسته کرانچی

  • مرحله اول: ابتدا مواد اولیه را برای تهیه کره پسته خانگی مهیا کنید. سپس، سعی نمائید که مغزهای پسته را از پوست جدا کنید. به منظور تهیه کره پسته، به 3 فنجان مغز پسته نیاز خواهید داشت.
  • مرحله دوم: حال، مغزهای پسته را به همراه نمک در ظرف غذاساز بریزید. سپس، درب غذاساز را ببندید و اجازه بدهید مغزهای پسته به خوبی مخلوط شوند.
  • مرحله سوم: ممکن است بر این تصور باشید که طرز تهیه کره پسته خانگی شامل مراحل متعددی می‌باشد. این در حالی است که شما تا به این مرحله نیمی از راه را رفته‌اید! پس از گذشت یک دقیقه، دستگاه غذاساز مغزهای پسته را به سادگی آسیاب می‌کند. بنابراین، پودری لطیف با دانه‌های بسیار ریز حاصل می‌آید. اما، این مرحله برای تهیه کره پسته کافی نیست. همچنان اجازه بدهید دستگاه غذاساز به مخلوط کردن مواد اولیه ادامه بدهد.
  • مرحله چهارم: احتمال دارد آسیاب کردن مغزهای پسته چند دقیقه به طول بیانجامد. پس از گذشت چند دقیقه، متوجه خواهید شد که پودر پسته به غلظت افتاده است. غلیظ شدن پودر پسته معمولاً به دلیل آزاد شدن چربی‌های سالم مغزهای پسته اتفاق می‌افتد. بنابراین، مهم نیست دستگاه غذاساز چند دقیقه مشغول به آسیاب باشد، صبر کنید تا چربی‌ پسته‌ها آزاد شوند.
  • مرحله پنجم: در این مرحله، بافت پودری به بافت کره‌ای قوام دار تبدیل می‌شود. به همین ترتیب، کره پسته خانگی آماده شده است. در صورت تمایل، شما می‌توانید با افزودن مقداری روغن نباتی و یا روغن کانولا به بافتی لطیف‌تر برسید. در این راستا، 1 قاشق غذاخوری روغن را به کره پسته در ظرف غذاساز بریزید و اجازه بدهید مواد فوق با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

پس از آنکه کره پسته خانگی به غلظت دلخواه رسید، آن را درون ظرف در بسته بریزید. پس از این، ضروری است که کره پسته در یخچال نگهداری شود.

یک ظرف کره پسته خوشمزه

دستورالعمل تهیه کره پسته خانگی شیرین

به طور کلی، پسته از چربی کم‌تری نسبت به سایر دانه‌های آجیلی برخوردار می‌باشد. علاوه بر این، پسته غنی از پروتئین و طعم آجیلی است. مزایای فوق باعث شده تا پسته انتخابی فوق العاده برای تهیه کره آجیلی محسوب گردد. در این میان، برخی برندهای تجاری کره پسته را با مواد افزودنی و روغن هیدروژنه بارگذاری می‌کنند. این در حالی است که افزودن شکر و نمک در مقادیر بالا از خواص کره پسته به شدت می‌کاهد. در صورتی که انتظار طعم قوی‌تری از این کره آجیلی دارید، طرز تهیه کره پسته شیرین را امتحان کنید.

مواد اولیه مورد نیاز

  • 1 فنجان مغز پسته
  • 1 فنجان بادام درختی
  • حدود 4/3 فنجان شکر (استفاده از شهد آگاو، عسل و یا هر شیرین کننده دیگری امکان پذیر است.)
  • 2/1 فنجان آب داغ
  • مقدار اندکی نمک

دستور تهیه کره پسته شیرین

مواد اولیه در مقادیر فوق معادل 2 فنجان کره پسته شیرین می‌باشد. ابتدا ضروری است بادام‌ها و پسته‌ها را به مدت یک دقیقه در قابلمه آب جوش بریزید. سپس، پوست این دانه‌های آجیلی را با استفاده دو انگشت بگیرید. دقت داشته باشید که پوست دانه‌های آجیلی باید به اندازه کافی پف کرده باشد. در این صورت، پوست بادام‌ها و پسته‌ها به راحتی جدا می‌شود.

در این مرحله از طرز تهیه کره پسته خانگی به یک دستگاه غذاساز و یا مخلوط کن دستی نیاز خواهید داشت. دانه‌های آجیلی را به همراه 2/1 فنجان آب داغ در ظرف غذاساز یا مخلوط کن بریزید. حال، اجازه بدهید این مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. دستگاه باید پوره‌ای با بافت کره‌ای و لطیف تحویل بدهد. هر چند وقت یکبار درب غذاساز را باز کنید و قوام کره را بررسی کنید. ممکن است بخواهید کره را رقیق‌تر یا غلیظ‌تر بردارید. در صورت نیاز، مقدار آب داغ را تغییر بدهید تا به قوام دلخواه برسید.

پیشنهاد مطالعه: کره پسته چیست ؟ خواص کره پسته بطور کامل

حال، با 4/3 فنجان شکر کره پسته خانگی را شیرین کنید. ممکن است بخواهید مقدار شکر را کم‌تر یا بیشتر کنید. از این رو، شیرین کردن کره آجیلی را با 4/1 فنجان شکر شروع کنید. در صورت تمایل، مقدار شکر را افزایش بدهید. در آخر، مقدار اندکی نمک به کره پسته اضافه کنید. افزودن نمک باعث شده تا کره پسته مزه دار شود.

کلام آخر

طی یک جستجوی ساده به بی شمار طرز تهیه کره پسته خانگی دسترسی پیدا خواهید کرد. بنا بر سلیقه، ممکن است مواد اولیه و مقادیر آن متغیر باشد. به عنوان مثال، احتمال دارد شما جزء آن دسته از افرادی باشید که کره پسته خالص با طعم تندتر و عمیق‌تر دوست داشته باشید. در این صورت، مقادیر مغز پسته را به 100 درصد برسانید و از مواد افزودنی استفاده ننمائید. در مقابل، برخی افراد تمایل دارند کره پسته را با طعم شیرین‌تر امتحان کنند. در صورتی که برخی دیگر از افراد دوست دارند کره پسته را اندکی مزه دار همراه با نمک مصرف کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *