خواص روغن کنجد برای مو  چیست؟

فهرست

امروزه بسیاری از افراد به دلیل خواص روغن کنجد برای مو، از این روغن استفاده می کنند. شما می توانید با استفاده از این روغن، موهایی سالم و براق داشته باشید. اما برای اینکه از این روغن استفاده کنید باید در مورد روش استفاده از آن و اصل بودن آن را بررسی کنید. اگر روغن کنجد را به صورت اصولی روی موهای خود نمالید نمی توانید نتیجه مناسبی از آن دریافت کنید.

معرفی خواص روغن کنجد برای مو

برخی از خواص روغن کنجد برای مو که باید با آنها آشنا باشید عبارت است از :

تقویت رشد مو با روغن کنجد

یکی از مهمترین مزیت های روغن کنجد برای مو، تقویت رشد مو می باشد. روغن کنجد دارای آنتی اکسیدان هایی است که گردش خون در قسمت پوست سر را می تواند تقویت کند. گردش خون در قسمت پوست سر موجب بازسازی فولیکول‌ های مو می ‌شود. روغن کنجد قادر است که به پوست سر نفوذ پیدا کند. به همین دلیل از آن به عنوان یکی از محافظ های طبیعی نام می ‌برند.

برای مراقبت از فولیکول هایی که در برابر هر نوع ماده شیمیایی آسیب می بینند، روغن کنجد طبیعی به عنوان محافظ استفاده خواهد شد. بر همین اساس اگر شما می خواهید از روغن کنجد برای سلامت مو استفاده کنید باید در مورد مزیت این روغن که مربوط به تقویت رشد مو است اطلاع داشته باشید. در صورتی که رشد موهای شما کاهش پیدا کرده است می توانید از این روغن استفاده کنید تا رشد موهایتان را تقویت نمایید.

با تقویت رشد مو، تعداد فولیکول‌ های مو تعدادشان بیشتر می ‌شود و هر نوع مشکلاتی که مربوط به مو است درمان می گردد. روغن کنجد برای سلامت مو مزیت های زیادی دارد. بر همین اساس شما می توانید رشد موهای خود را با این روغن افزایش دهید.

درمان پوست سر ملتهب

درمان پوست ملتهب سر یکی دیگر از مزیت های روغن کنجد برای مو می باشد. روغن کنجد پوست سر را بهبود می بخشد. اگر شما از وسیله های حرارتی مانند سشوار یا اتوی مو استفاده می‌ کنید، باید به بهبود پوست سر خود دقت داشته باشید. خارش ناشی از شوره و خشکی که در قسمت پوست سر به وجود می آید، با استفاده از روغن کنجد درمان می شود.

روغن های گیاهی دارای خاصیت ضد التهابی و مرطوب کننده هستند. همین امر موجب می گردد که رطوبت ریشه موها با استفاده از این روغن بیشتر شود و سپس موها تقویت شود. اسیدهای چربی که در روغن کنجد طبیعی وجود دارند موجب از بین رفتن قارچ های سطح پوست سر می گردند. در صورتی که تعداد قارچ های پوست سر کاهش پیدا کند رشد موها تقویت خواهد شد.

کیسه کنجد و روغن کنجد تازه

روغن کنجد برای سلامت مو و محافظت از مو در برابر نور خورشید

محافظت از پوست سر در برابر اشعه نور خورشید یکی دیگر از خواص روغن کنجد برای مو می باشد. در واقع باید بدانید که روغن کنجد در برابر اشعه یو وی مقاومت زیادی دارد. آلودگی و تمامی اثرات مضری که مربوط به محیط است را از بین می برد. شما می توانید بیش از اینکه از خانه بیرون بیاید این روغن را روی پوست سر خود استعمال نمایید.

بعد از استعمال روغن کنجد طبیعی روی موها، از موهایتان محافظت خواهید کرد. بر همین اساس تقویت موها و محافظت موهای خود را با استفاده از این روغن فراهم می ‌نمایید. پیش از اینکه زیر نور خورشید بروید این روغن را روی موهای خود بمالید.

درمان خشکی مو با روغن کنجد

درمان خشکی مو یکی دیگر از مزیت های روغن کنجد برای مو سر است. روغن کنجد به راحتی می ‌تواند هر یک از فولیکول های مو را تقویت کند. در واقع خشکی مو اگر به دلیل حرارت زیاد و یا رنگ‌ های شیمیایی باشد آسیب جدی به سلول های مو وارد می گردد. برای اینکه آسیب موهای خود را درمان کنید می توانید از روغن کنجد استفاده نمایید.

بسیاری از افرادی که موهای خشک دارند از این مسئله رنج می ‌برند. آنها می توانند در طی شبانه روز موهای خود را با روغن کنجد اصل و خالص ماساژ دهند تا خشکی موهایشان درمان شود. در صورتی که می خواهید تاثیر زیادی از این روغن برای درمان خشکی مو دریافت کنید بهتر است که شبانه روغن را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید که روغن تا صبح روی موهایتان بماند. بعد از آن با شامپوی ملایم و آب ولرم، موهایتان را بشویید.

جلوگیری از سفیدی مو با استفاده از روغن کنجد خالص

جلوگیری از سفیدی زودرس مو یکی دیگر از خواص روغن کنجد برای مو است. اسیدهای چرب و همچنین ویتامین هایی که در روغن کنجد وجود دارند از پیری زودرس هر یک از فولیکول های مو جلوگیری می کنند. اسیدهای چرب روغن اجازه می‌ دهند که رنگ طبیعی موها به خوبی حفظ شود. بسیاری از محققان بر این باور هستند که روغن کنجد روی تیره شدن رنگ مو نقش زیادی دارد.

برای این مسئله که ثابت کنیم سفیدی زودرس مو با استفاده از روغن کنجد درمان می شود، می ‌توانیم نقش ویتامین ها و اسیدهای چرب روغن را در نظر بگیریم. شما روغن کنجد خالص را با روغن بادام مخلوط کنید و سپس پوست سرتان را با این روغن ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن موهایتان را با آب ولرم بشویید. اگر این کار را هفته ای سه بار انجام دهید از سفیدی زودرس موهایتان جلوگیری خواهید کرد.

درمان ریزش مو با روغن کنجد

درمان ریزش مو یکی دیگر از مزیت های روغن کنجد برای مو است. دلایل زیادی مربوط به ریزش مو می باشد. بیماری، پیری زودرس، فشار روانی، استرس و … از جمله دلایل ریزش مو هستند. استفاده کردن از روغن کنجد برای درمان کردن ریزش مو کمک می کند که گردش خون در قسمت پوست سر شما بهبود بخشیده شود. این امر موجب درمان ریزش مو خواهد شد. علاوه بر این شما باید بدانید که روغن کنجد اصل، اعصاب را بهبود خواهد بخشید. در صورتی که اعصاب فرد بهبود بخشیده شود ریزش مو کاهش پیدا می کند.

شیشه روغن کنجد

روغن کنجد برای سلامت مو و از بین بردن شپش موی سر

از بین بردن شپش سر یکی از دیگر خواص روغن کنجد برای مو می باشد. برای مقابله کردن با شپش سر می توانید از روغن گیاهی کنجد استفاده کنید. باید پیش از شستشوی موهای خود مقداری از روغن کنجد را روی موها بمالید و اجازه دهید که ۲۰ دقیقه روغن روی موهایتان بماند. با استفاده از این روش شما دیگر نیازی نیست که از روش های شیمیایی جهت از بین بردن شپش استفاده کنید. شپش ها با استفاده از روغن کنجد در کمترین بازه زمانی از بین می روند.

درمان موهای آسیب دیده با استفاده از روغن کنجد خالص

یکی دیگر از مزیت های روغن کنجد برای مو، درمان موهای آسیب دیده می باشد. روغن کنجد به تقویت و درمان موهایی که آسیب دیده هستند کمک زیادی می‌ کند. تغذیه پوست سر با استفاده از روغن کنجد انجام می گردد. روغن کنجد از موها می تواند در برابر هر نوع آسیبی محافظت کند. همچنین شما برای صاف شدن و لخت شدن موهای خود می توانید از این روغن استفاده کنید. برای درمان گردن موهایتان به صورت مرتب روغن را باید روی ساقه و پوست سرتان بمالید.

چگونه از روغن کنجد برای مو استفاده کنیم ؟

هر یک از افرادی که می خواهند از خواص روغن کنجد برای مو استفاده کنند باید در مورد روش استعمال این روغن آگاهی بیشتری داشته باشند. پیش از اینکه دوش بگیرید باید از این روغن به عنوان یکی از ماسک های مو عالی و بی نظیر استفاده کنید. استفاده از روغن کنجد به درمان مو و مرطوب سازی مو کمک زیادی می ‌کند.

بدون اینکه از اضافات روغن و همچنین رایحه روغن کنجد روی مو چیزی باقی بماند می توانید این ماسک را جهت درمان کردن مشکلات مو استفاده کنید. ابتدا ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری از روغن کنجد را روی ظرفی بریزید سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه روغن را در مایکروویو یا روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

با استفاده از انگشتان تان می توانید به آرامی روغن را روی پوست سر ماساژ دهید. برای ماساژ دادن روغن باید از خط رویش مو شروع کنید و تا قسمت انتهای مو را ماساژ دهید. تمامی موهای خود مخصوصا آن دسته از موهایی که آسیب دیده هستند را باید با روغن آغشته سازید. پس از آن موهایتان را با حوله بپوشانید و اجازه دهید که روغن حدود یک ساعت روی موهایتان بماند.

پس از آن می توانید موهایتان را با نرم کننده و شامپو شستشو دهید. البته بسیاری از افراد برای اینکه تاثیر بیشتری از روغن کنجد طبیعی، جهت سلامت موهای خود دریافت کنند یک شبانه روز روغن را روی موهایشان نگه می دارند. پس از آن صبح زود روغن را را با استفاده از شامپو و آب گرم می شویند.

جمع بندی

تمامی مواردی که مربوط به خواص روغن کنجد برای مو بود را معرفی کردیم. بنابراین شما با آگاهی و دقت کافی می توانید از این روغن برای سلامت موهایتان استفاده کنید. دقت داشته باشید که پیش از استعمال روغن روی موها، باید در مورد اصل بودن روغن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *