خواص روغن کرچک برای مو و روش مصرف آن

فهرست

روغن کرچک به عنوان یکی از روغن های طبیعی و گیاهی معرفی می ‌شود، که مزیت ‌های زیادی را به خود اختصاص داده است. خواص روغن کرچک برای مو بسیار زیاد می باشد. به همین دلیل افراد برای تقویت موهای خود از این روغن طبیعی و گیاهی استفاده می کنند. برای استفاده از روغن کرچک جهت تقویت موها باید به خوبی نحوه استفاده از آن را بدانید. برخی از مهم ترین مزیت های روغن کرچک برای مو و روش مصرف آن را در ادامه معرفی  می کنیم.

معرفی خواص روغن کرچک برای مو

روغن کرچک علاوه بر اینکه خواص زیادی برای سیستم ایمنی بدن دارد، سلامت موهای سر شما را تضمین می کند. برخی از مهمترین خواص روغن کرچک برای مو عبارت است از :

افزایش رشد موها با روغن کرچک

یکی از مهمترین مزیت هایی که از روغن کرچک برای مو دریافت می کنید، این است که این روغن رشد موهای شما را چندین برابر می نماید. روغن کرچک موجب افزایش شدت رشد مو خواهد شد. مخلوط روغن کرچک و نارگیل برای افزایش رشد مو، بسیار ترکیب خوبی می باشد.

 شما باید مخلوط به دست آمده را روی پوست سر خود به طور کامل ماساژ دهید و اجازه دهید که این روغن روی پوست سر شما نفوذ پیدا کند. همچنین باید ترکیب به دست آمده یک شب کامل روی موهایتان باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. بسیاری از افرادی که می‌خواهند موهای خود را تقویت کنند و رشد موها را شدت ببخشند، از روغن کرچک استفاده می ‌کنند.

از بین بردن شوره سر

یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای مو این است که شوره سر را از بین می ‌برد. برای از بین بردن شوره سر باید پوست سرتان و همچنین موهای سرتان را با این روغن آغشته نمایید. همچنین تمامی قسمت سر خود را با نوک انگشت هایتان آرام ماساژ دهید تا روغن به پوست سر کامل نفوذ پیدا کند.

برای اینکه نتیجه بهتری به دست بیاورید، می توانید پیش از استفاده از روغن کرچک مقداری روغن زیتون و آب لیمو را به روغن اضافه کنید. ترکیب روغن کرچک و روغن زیتون همراه با آب لیمو، جهت درمان شوره سر بی نظیر می باشد. بعد از استفاده کردن از مخلوط به دست آمده و ماساژ سر با مخلوط روغن کرچک و زیتون باید اجازه دهید که موهایتان نیم ساعت در وضعیت مورد نظر باقی بماند.

بعد از آن می توانید با استفاده از شامپو؛ موهای خود را به آرامی بشویید و پس از آن نرم کننده جهت نرم کردن موهای خود استفاده نمایید. استفاده کردن از روغن کرچک کمک می کند که تغذیه  پوست سر شما تکمیل گردد و سلامتی موهایتان افزایش پیدا کند.

در واقع روغن کرچک برای شوره سر مزیت زیادی دارد. امروز از آنجایی که افراد زیادی دچار شوره سر می شوند می توانند از روغن کرچک به عنوان بهترین روش طبیعی جهت از بین بردن شوره سر استفاده کنند.

یک شیشه حاوی روغن کرچک و دانه های کرچک

خاصیت نرم کردن موهای سر

روغن کرچک خواص دیگری که دارد نرم کنندگی و حالت دهندگی مو می باشد. شما می توانید از خواص نرم کنندگی روغن کرچک برای خوش حالت شدن موهای خود استفاده کنید. استفاده کردن مرتب از روغن کرچک می تواند موهای شما را سلامت تر و نرم تر کند. بسیاری از افرادی که به سلامتی موهای خود اهمیت زیادی     می ‌دهند از روغن کرچک برای نرم کردن موهایشان استفاده می نمایند.

ضخیم تر کردن موهای سر

یکی دیگر از خواص روغن کرچک برای مو این است که موها را ضخیم تر می کند. روغن کرچک جهت رشد و  همچنین ضخیم کردن ساقه مو بسیار مفید می باشد. اگر شما به صورت منظم از روغن کرچک استفاده کنید  می ‌توانید موهایتان را ضخیم تر و نرم تر نمایید. پوست سر اگر خشک باشد با استفاده از روغن کرچک درمان   می شود. در صورتی که پوست سر شما درمان شود بدون شک موهایتان حالت بهتری به خود می ‌گیرد.

روش استفاده از روغن کرچک برای سلامت مو

برای استفاده از روغن کرچک ابتدا باید موهای خود را به طور کامل بشویید. سپس با استفاده از یک گرم روغن کرچک موهایتان را به خوبی ماساژ دهید. روغن کرچک اصل را ابتدا باید روی کف دست تان بریزید و سپس دستان تان را به خوبی به یکدیگر بمالید. نوک انگشتان شما باید به روغن کرچک آغشته گردد. پس از آن دست خود را که آغشته به روغن کرچک می باشد باید روی موهایتان بکشید و حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

مطمئن شوید که تمامی مناطق سر و موهای خود را با روغن کرچک ماساژ داده‌ اید. پس از آن که روغن کرچک را به تمامی قسمت های پوست سر رساندید باید به طور مجدد سر خود را بشویید. دقت داشته باشید که برای دریافت خواص روغن کرچک باید هفته ای دو بار این روش را انجام دهید.

دقت داشته باشید که اگر می ‌خواهید تاثیر بیشتری از روغن کرچک دریافت کنید، می توانید روغن کرچک را با روغن های طبیعی دیگر مخلوط نمایید.

 روغن نارگیل به عنوان یکی از بهترین روغن های طبیعی معرفی می شود که بسیاری از افراد برای تاثیر دوچندان روغن کرچک، روغن نارگیل را به کرچک اضافه می کنند. از روغن کرچک اصل به عنوان شامپوی بچه که بسیار مفید می باشد می توانید استفاده کنید. به طور کلی خواص روغن کرچک برای مو بسیار زیاد است و به همین دلیل افراد امروزه از روغن کرچک اصل استفاده می کنند.

خواص روغن کرچک برای انواع موهای سر

اگر شما می خواهید از خواص روغن کرچک برای مو استفاده کنید باید به خوبی بدانید که روغن کرچک برای انواع مو های متفاوت خواصی منحصر به فرد از خود نشان می دهد.

برای موهای صاف و متوسط

شما از روغن کرچک می ‌توانید به عنوان یکی از روش های درمانی مناسب جهت محافظت از انتهای مو که ۲ تا ۳ سانتیمتر می باشد استفاده کنید. در واقع برای جلوگیری کردن از موخوره، روغن کرچک کاربرد زیادی دارد. پیش از اینکه به سر خود شامپو بزنید باید مقداری از روغن کرچک را روی موهای ریز و متوسط خود ماساژ دهید، تا باعث درمان موخوره شود.

موهای صاف یا موج دار

 برای درمان کردن موهای آسیب دیده پیش از استفاده از شامپو باید روغن را روی سر خود بمالید. جهت نفوذ بیشتر روغن بهتر است که موهای خود را روی سشوار قرار دهید. توجه داشته باشید که موهای صاف یا موج دار با استفاده از روغن کرچک تقویت می‌ شوند.

برای موهای موج دار و شل

برای آن دسته از افرادی که موهای فر موج دار و شل دارند بهتر است  از روغن کرچک به عنوان نرم کننده استفاده شود. جهت حالت گیری بهتر و همچنین کاهش دادن آسیب‌ های مویی باید بدانید که روغن کرچک در این مورد کاربرد زیادی از خود نشان می دهد.

برای موهای پیچ خورده و پیچیده

برای درمان موهای پیچ خورده و پیچیده پیش از شامپو کردن موها باید روغن کرچک را به موها بزنید. هفته ‌ای دو مرتبه از این روش باید استفاده نمایید. دقت داشته باشید که برای استفاده از روغن کرچک برای هر نوع مو باید نوع اصلی روغن کرچک را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: روغن کرچک برای ریش چه فوایدی دارد؟

خواص روغن کرچک برای مو در نوع اصلی آن

امروزه فروشندگان زیادی هستند که فروش روغن کرچک را بر عهده دارند. شما برای تهیه روغن کرچک باید از بین انواع برندهای روغن کرچک آن دسته از روغن هایی که اصل هستند را خریداری کنید. روغن کرچک اصل با دست فشرده می‌ شود تا تمامی خواص روغن حفظ شود. دقت داشته باشید که جهت دریافت خواص روغن کرچک برای مو باید نمونه اصلی روغن را خریداری کنید. روغن های کرچک اصل در بسته بندی های متنوع هستند که شما با شناخت ویژگی ها و مشخصات روغن کرچک اصل می توانید بهترین نمونه روغن کرچک را تهیه نمایید

خرید روغن کرچک از روغنکده بکلی

جمع بندی

همانطور که گفتیم شما می‌ توانید از خواص روغن کرچک برای مو استفاده کنید تا موهایی سالم و براق و زیبا و طبیعی داشته باشید. پوست سر شما با استفاده از روغن کرچک به بهترین نحو ممکن درمان می شود؛ چرا که این روغن خواص بسیار زیادی دارد مانند از بین بردن شوره، ضخیم تر کردن ساقه مو و حتی می توان از آن برای انواع مو استفاده کرد.

<meta name=”yn-tag” id=”bc7e71f0-640e-4cda-86a9-fb039961f5de”>

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *