بهترین روغن برای ماساژ در بارداری چیست؟

فهرست


در دوران بارداری، مصرف روغن‌های طبیعی در رژیم غذایی نه تنها برای سلامت مادر و جنین ضروری است بلکه استعمال موضعی آن بر روی شکم نیز تاثیرات شگفت انگیزی خواهد داشت. برای رفع استرس و اضطراب و همچنین تقویت پوست شکم که در حال کشیده شدن است استفاده از بهترین روغن برای ماساژ در بارداری توصیه می‌شود. به طور کلی جذب روغن طبیعی از طریق پوست شکم علاوه بر کمک به جلوگیری از بروز ترک پوست، به تسکین دردهای کمر نیز کمک می‌کند. در این مقاله قصد داریم 4 مورد از بهترین روغن‌های طبیعی را که برای ماساژ مناسب است معرفی نماییم.

روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده ضدالتهاب است، بنابراین استعمال آن در بارداری که شکم در حال کشیده شدن است و دائما خارش دارد موجب رفع تحریک شده و تسکین دهنده است. این روغن با افزایش رطوبت و تامین سایر ریز مغذی‌های مورد نیاز پوست، مانع از ترک خوردگی می‌شود.

برای نتیجه گیری از روغن زیتون باید آن را به صورت مرتب در ماه‌های دوم و سوم بارداری روی شکم و کمر ماساژ دهید تا تاثیراتش قابل مشاهده باشد. مفاصل بدن در بارداری ممکن است ورم کند و موجب تجمع مایعات شود. روغن زیتون در رفع این حالت بسیار مفید واقع می‌شود زیرا خاصیت ضد التهابی دارد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز با خاصیت فوق‌العاده‌ای که دارد به عنوان بهترین روغن برای ماساژ در بارداری، حتی در صورت مصرف خوراکی به رشد و سلامت جنین و مادر کمک می‌کند. در صورت ماساژ بر روی شکم و کمر نیز تاثیرات مثبت خود را خواهد گذاشت. از جمله این اثرات مرطوب کردن فوق العاده پوست است.

از جمله بیماری‌های شایع پوستی که در بارداری بروز می‌کند و با خشکی بیش از حد خود را نشان می‌دهد، درماتیت یا اگزما است. استعمال مداوم روغن نارگیل با تامین رطوبت و ترمیم بافت آسیب دیده، باعث از بین رفتن این علائم خواهد شد. همچنین خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و در رفع ترک پوستی کمک کننده است.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین بهترین گزینه برای جلوگیری از بروز ترک‌های پوستی به خصوص در ماه‌های آخر بارداری است. خارش‌های حاصل از کشیدگی پوست با کمک این روغن که خاصیت تسکین دهندگی دارد رفع می‌شود.

برای نتیجه گیری کامل از این محصول باید آن را تا مدتی بعد از زایمان به پوست شکم و پهلو‌ها و ران‌ها مالیده و ماساژ دهید. این روغن با افزایش خاصیت کشسانی باعث می‌شود شکم بعد از زایمان به سرعت جمع شود و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌شود.

یک شیشه روغن فرابکر و یک شیشه روغن کنجد

روغن کنجد

روغن دیگری که در دوران بارداری برای ماساژ می‌توانید روی آن حساب کنید، روغن کنجد نام دارد. ماساژ با روغن فوق، دردهای شکمی ایجاد شده ناشی از اسپاسم را بهبود می‌دهد و موجب افزایش جریان خون در زیر پوست می‌شود. همچنین به آرامش مادر و جنین و رفع استرس کمک می‌کند. روغن کنجد به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد هم برای ماساژ بسیار کاربردی است و هم با مصرف خوراکی آن، نیازهای بدن مادر و جنین تامین می‌شود.

نکات مهم در مورد روغن‌های طبیعی

با این حال روش استفاده و مدت زمان آن نیز در نتیجه دهی تاثیر دارد. مصرف مداوم بهترین روغن برای ماساژ در بارداری باید به صورت روزانه و مستمر باشد. بهترین زمان برای شروع از ماه‌ دوم بارداری است و سعی کنید تا مدت‌ها پس از زایمان آن را ادامه دهید. برای اثر دهی بهتر آن را روزانه 2 بار به شکم زده و ماساژ دهید.

همچنین پس از حمام کردن فورا به شکم بزنید و ماساژ دهید. احتمال خشک شدن و ترک خوردگی پوست در دوران بارداری خیلی زیاد است. بنابراین با چرب کردن مداوم علاوه بر تامین رطوبت به سفت شدن پوست نیز کمک خواهد شد.

نکته: قبل از استعمال هر نوع روغن طبیعی ابتدا آن را تست کنید تا از عدم آلرژی به آن مطمئن شوید سپس استفاده نمایید. در غیر این صورت آن را کنار گذاشته و روغن دیگری را امتحان کنید.

کلام آخر

استفاده از بهترین روغن برای ماساژ در بارداری بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب با معرفی بهترین روغن ها و اشاره به خواص آنها راه حلی برای جلوگیری از ترک پوست و تسکین دردها ارائه دهیم. امیدواریم شما هم با استفاده از روغن های گیاهی طبیعی از سلامت خود در دوران بارداری به خوبی مراقبت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *