روغن کرچک برای ریش چه فوایدی دارد؟

فهرست

یکی از مشکلاتی که آقایان و بالاخص نوجوانان با آن روبرو هستند، کم پشتی ریش می باشد. استفاده از روغن کرچک برای ریش یکی از راه حل های طبیعی و بی ضرر می باشد. در مواردی، کم پشتی ریش به اندازه ای نیست که افراد ریسک مصرف داروهای شیمیایی را به جان بخرند. هزینه مصرف محلول های شیمیایی و قرص های پر پشت کننده از نظر اقتصادی بالا بوده و شاید هر کسی قادر به پیگیری آن نباشد. اما استفاده از روغن های طبیعی با افزایش گردش خون در پوست می تواند پرپشت شدن مو را برای افراد به ارمغان بیاورد. یکی از بهترین روغن های مناسب برای مو، روغن کرچک می باشد.

تاثیرات روغن کرچک روی مو

روغن های طبیعی حاوی ترکیبات فراوانی هستند که مواد مغذی موثری را برای فولیکول در خود دارا می باشند. تاثیر روغن کرچک برای ریش و موهای نازک، به دلیل وجود اسیدهای چرب و ویتامین ای فراوان موجود در آن بسیار زیاد است. فولیکول مو برای رشد به پروتئین و اسیدهای چرب نیاز دارد که استفاده از این محصول می تواند مواد مورد نیاز فولیکول را، به صورت موضعی در اختیار آن قرار دهد. مصرف قرص های قوی باعث آسیب به معده در دراز مدت می شود. برخی از افراد دارای معده های ضعیف هستند و استفاده از ویتامین های مو در روزهای متمادی برای آنها مشکل آفرین می شود.

به طور کلی روغن کرچک اصل، برای ساقه مو نیز مفید بوده و باعث لخت و صاف شدن، همچنین افزایش ضخامت ریش و ابرو و مژه می گردد. روغن کرچک با خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی، سبب نرم شدن ساقه های مو شده و مانع از فر خوردن و به هم ریختگی ریش می شود.

یک شیشه روغن کرچک بکلی

ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای ریش

استفاده از روغن کرچک برای ریش، پشتکار بالایی نیاز دارد. از آنجایی که استفاده از مواد طبیعی یا گیاهی عوارض جانبی ندارد، می توانید آن را طی چندین ماه مصرف نمایید تا نتیجه لازم را دریافت کنید. جهت پر پشت کردن ریش، مژه، ابرو و موهای سر لازم است گردش خون در فولیکول مو و پوست سر افزایش یابد. روغن کرچک به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد، در صورت ماساژ روی پوست سر، تقویت مو و رشد مو را نتیجه می دهد.

ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک برای ریش و موهای سایر نواحی، بهتر جواب می دهد. زیرا این دو نواقص همدیگر را پوشانده و برای ریشه و ساقه مو بسیار تاثیرگذار می شوند. پروتئین های موجود در روغن کرچک به همراه اسیدهای چرب، غذا رسانی به پیاز مو را افزایش می دهد. روغن نارگیل نیز به دلیل اسید لوریک فراوان موجود در آن، موجب حفاظت ساقه مو میشود. استفاده از ترکیب این دو، علاوه بر رشد مو، حالت پذیری ریزش موها را بهبود می بخشد.

نتیجه گیری

روش مصرف روغن کرچک برای ریش به این صورت است که ابتدا باید پوست یا ریش­تان را شستشو دهید. مقداری از این روغن را روی انگشتان خود ریخته و آن را به پوست صورت و پیاز مو، ماساژ دهید. یک دقیقه برای این امر کافی است زیرا سبب افزایش گردش خون در پیاز مو می شود. می توانید این روغن را موقع خواب استفاده کنید و صبح روز بعد پوست خود را بشویید. به دلیل خاصیت ضد قارچ و ضد التهاب این روغن بسیاری از مشکلات پوستی نظیر شوره و خارش و آکنه پوست از بین خواهد رفت. این روش را تکرار کنید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید؛ اما به هیچ وجه انتظار تاثیر فوری را از مواد گیاهی نداشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *