روغن سیاه دانه برای سینوزیت چه مزایایی دارد؟

فهرست

امروزه بسیاری از افراد برای درمان سینوزیت از روش های سنتی استفاده می کنند. سینوزیت یکی از بیماری هایی است که سردرد بیمار را افزایش می دهد و این بیماری بیشتر در فصل سرما رخ می دهد. خواص روغن سیاه دانه برای سینوزیت، مزایای زیادی دارد که به همین دلیل بسیاری از افراد این روغن را برای درمان کردن سینوزیت خود استفاده می کنند. البته که شما باید بدانید برای استفاده هر روشی جهت درمان سینوزیت، باید به خوبی مراحل و نحوه استفاده از آن روش را بدانید.

خواص روغن سیاه دانه برای سینوزیت

سیاه دانه یکی از گیاهانی به شمار می رود که برای درمان کردن بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از روغن سیاه دانه شما می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. اگر بیماری هایی که به وسیله عوامل بیماری زا ایجاد می ‌شوند توسط سیستم ایمنی بدن از بین نروند، بدن دچار بیماری و ضعف می شود.

 سیستم ایمنی به عنوان یکی از سیستم‌ های مکانیسم دفاعی به شمار می ‌رود که روش های تحریک این سیستم برای کاهش خطر بیماری یک امر ضروری است. جهت رسیدن به این هدف یکی از موارد پرکاربرد، روش های گیاهی هستند. با مصرف هر یک از این داروها می توانید تمامی عوامل خارجی و بیماری ‌های بدن را نابود کنید. به طور کلی سیاه دانه یک گیاه علفی به شمار می ‌رود. این محصول که خاصیت درمانی دارد به صورت گسترده در طب سنتی استفاده می ‌شود.

مهمترین خاصیت درمانی این محصول درمان کردن سینوزیت است. سیاه دانه به سرعت تمامی باکتری های مضر بدن و التهابات بدن را از بین می ‌برد. از جمله مهمترین و اصلی ‌ترین موادی که درون سیاه دانه وجود دارد اسید اولئیک، اسید استرول، اسید لینولئیک و… می باشد. روغن سیاهدانه مانند آنتی اکسیدان عمل می ‌کند و خواص ضد قارچ، ضد درد، آنتی‌ هیستامین و غیره دارد؛ پس می توان گفت که این روغن برای تقویت کردن سیستم ایمنی بدن گزینه مناسبی به شمار می رود.

روش های استفاده از روغن سیاه دانه برای سینوزیت

روش های متفاوتی بر روی استفاده از سیاه دانه جهت درمان سینوزیت وجود دارد. هر یک از این روش ها دارای مراحل خاصی می باشد. شما برای استفاده از این روش ها باید به خوبی آن ها را مورد بررسی قرار دهید. برخی از مهمترین روش های استفاده از روغن سیاه دانه برای سینوزیت عبارت است از :

استفاده از پارچه توری

برای درمان با استفاده از روغن سیاه دانه برای سینوزیت می توانید مقداری از آن را درون پارچه توری بگذارید و سپس پارچه را گرفته و نزدیک بینی قرار دهید. با استشمام کردن بوی آن، التهاب بینی شما از بین می‌ رود. عطر دانه های سیاه دانه وارد بینی شما می شود و در کمترین بازه زمانی، مجاری تنفسی را باز می‌ کند. در این صورت باکتری ها و میکروب ها از بین می روند.

دو شیشه حاوی روغن سیاه دانه و دانه های سیاه دانه

 

مخلوط روغن سیاه دانه با زیره سبز

روش دیگری که برای درمان وجود دارد این است که مخلوط دانه های سیاه دانه و زیره سبز را درون ظرف آب گرم بریزید و با استفاده از حوله ترکیب را بخور دهید. بخور می تواند عطر دانه ها را به درون مجاری تنفسی بفرستد و میکروب ها و التهابات را از بین ببرد. به طور کلی باید بدانید که بخور دادن یکی از بهترین روش های استفاده از روغن سیاه دانه برای سینوزیت است.

بنر روغن سیاهدانه

ترکیب روغن سیاه دانه با گیاهان دیگر

بسیاری از افراد برای اینکه خواص درمانی روغن سیاه دانه برای سینوزیت را دریافت کنند، این گیاه را همراه با دیگر گیاهان طبیعی ترکیب می نمایند و میل می‌ کنند. با ترکیب سیاه دانه و دیگر گیاهان طبیعی مانند زیره سیاه می توانید روزانه از آن به صورت نوشیدنی استفاده کنید. همراه با آب گرم زیاد دانه و زیره سیاه را ترکیب نموده و برای اینکه خوش طعم تر شود مقداری عسل به آن اضافه نمایید. با استفاده روزانه یک لیوان از این ترکیب  می توانید سینوزیت خود را درمان کنید.

خرید روغن سیاه دانه از روغنکده بکلی

جمع بندی

روغن سیاه دانه برای سینوزیت توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌ شود. هر یک از بیمارانی که مشکل سینوزیت دارند می توانند با استفاده از روش های متفاوتی که بیان کردیم مانند استفاده از روغن سیاه دانه با عسل، پارچه توری، گیاهان دیگر و … جهت درمان سینوزیت خود، با استفاده از سیاه دانه اقدام کنند. توجه داشته باشید که برای استفاده از روغن سیاه دانه جهت درمان سینوزیت باید مقدار آن را بر اساس استاندارد مشخص شده استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *