خواص روغن کرچک برای یبوست + روش مصرف

فهرست

مصرف روغن کرچک به صورت موضعی و خوراکی، مزیت های زیادی برای بدن دارد. به دلیل خواص روغن کرچک برای یبوست، بسیاری از افراد به صورت روزانه از این روغن به صورت خوراکی استفاده می کنند. از گذشته بسیاری از افراد برای درمان کردن یبوست خود، از روغن کرچک استفاده می کرده اند. البته که باید بدانید اگر بیش از اندازه این روغن را برای درمان یبوست استفاده کنید، عوارضی از آن دریافت خواهید کرد.

خواص روغن کرچک برای یبوست و عملکرد آن

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که روغن کرچک، به عنوان یک ملین شناخته می شود. شما زمانی که از روغن کرچک استفاده می کنید، روده بزرگ و کوچک را تحریک می کنید. این مسئله که ضایعات بدن به خوبی دفع شوند، بستگی به عملکرد روده بزرگ و کوچک دارد. بنابراین باید به خوبی بدانید که، با استفاده از روغن کرچک به راحتی ضایعات از بدنتان دفع می شود. استفاده کردن از متابولیسم هایی که محرک هستند، در طولانی مدت برای بدن ضرر دارند.

این متابولیسم ها در طولانی مدت باید بدانید که عضلات روده را ضعیف می کنند. اگر می خواهید روده حرکت طبیعی داشته باشد، باید به صورت اصولی از مواد ملین استفاده کنید. برای تسکین یبوست بهتر است که از روغن کرچک استفاده نمایید. اما برای دفع باید از روغن زیتون استفاده نمایید. با اینکه روفن کرچک می تواند به بهترین نحو ممکن، یبوست را درمان کند، ولی در برخی از موارد شاید حالت تهوع یا استفراغ برای افراد بیاورد. برخی از افراد به دلیل طعم خاص روغن کرچک، شاید از این روغن زیاد خوششان نیاید.

خواص روغن کرچک برای یبوست و چگونگی استفاده از آن

بسیاری از افرادی که به دلیل خواص روغن کرچک برای یبوست، از این روغن استفاده کرده اند بیان داشته اند که طعم روغن کرچک شبیه ژله است. از آنجایی که روغن کرچک تا حدودی غلیظ می باشد و خوردن آن برای افراد سخت، بسیاری از تولیدکنندگان مدل نوشیدنی آن را تولید کرده اند، تا افراد به راحتی آن را میل کنند. اگر شما می خواهید از روغن کرچک برای درمان یبوست استفاده کنید باید میزان استفاده از آن را به خوبی بدانید.

روغن کرچک در بسته بندی بکلی

دوز معمولی روغن کرچک برای استفاده، باید حدود 15 میلی لیتر باشد. این میزان برابر 3 قاشق چایخوری می باشد و نباید بیشتر شود. شما می توانید روغن کرچک را با یکی از نوشیدنی های طعم دهنده ترکیب کنید، تا طعم آن خوشایندتر شود. اگر می خواهید بوی قوی روغن کرچک را از بین ببرید باید بدانید که تنها می توانید، این روغن را با طعم دهنده های دیگر ترکیب نمایید. آب میوه، نوشیدنی های غیر الکلی، شیر و … از جمله بهترین نوشیدنی هایی هستند که با روغن کرچک ترکیب می شوند.

خواص روغن کرچک برای یبوست چقدر زمان می برد که اثر کند ؟

هر یک از افرادی که از روغن کرچک می خواهند برای درمان یبوست خود استفاده کنند، برایشان این پرسش به وجود می آید که چقدر زمان می برد این روغن روی معده اثر کند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که روغن کرچک حدود 2 الی 3 ساعت زمان می برد که اثرش را برای درمان یبوست نشان دهد. اینکه حرکت روده با استفاده از روغن کرچک آغاز شود، طی دو الی سه ساعت است.

البته که باید بدانید برای برخی از افراد این مدت زمان، بیشتر می شود. برخی از افراد حدود 6 ساعت زمان می برد که با استفاده از روغن کرچک، درد معده شان کاهش پیدا کند. با توجه به این مسئله که روغن کرچک دارای تاثیرات تاخیری می باشد شما پیش از اینکه بخوابید، به هیچ عنوان نباید آن را استفاده کنید. برای استفاده از روغن کرچک جهت درمان و تسکین یبوست بهتر است که با پزشک مشورت کنید تا بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهد.

عوارض و خواص روغن کرچک برای یبوست

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که روغن کرچک، دارای مزیت زیادی برای درمان یبوست می باشد. اما اگر بیش از اندازه این روغن را استفاده کنید، عوارض زیادی از آن دریافت خواهید کرد. بنابراین بهتر است که به صورت اصولی روغن کرچک را برای درمان و تسکین یبوست مصرف نمایید. برخی از اصلی ترین و مهمترین عوارضی که امکان دارد در اثر استفاده غیر اصولی از روغن کرچک، برای بدن به وجود بیاید عبارت است از :

  1. در صورتی که شما باردار هستید، باید بدانید که روغن کرچک اصلا نیازی نیست که استفاده کنید. در واقع شما با میل کردن روغن کرچک در دوران بارداری، ممکن است که مشکلاتی برای معده تان به وجود بیاورید. اگر معده در دوران بارداری دچار مشکل شود، مشکل برای جنین ایجاد می گردد.
  2. دردهای شکمی، استفراغ، اسهال و ضعف و …. از جمله عوارض شایعی هستند که بعد از مصرف روغن کرچک، شاید برای بدن به وجود بیایند. این عوارض به زودی درمان می شوند و اثرشان از بین می برود. ولی باید بدانید که اگر این عوارض شدت پیدا کند، شما هرچه سریعتر باید به پزشک مراجعه نمایید.
  3. اگر شما بعد از استفاده کردن از روغن کرچک با آلرژی مواجه شدید باید بدانید از مصرف آن خودداری نمایید. برخی از افراد بعد از میل کردن روغن کرچک، جهت درمان یبوست دچار کهیر، گرفتگی عضله، سرگیجه و … می شوند. در این صورت باید استفاده کردن از روغن کرچک را متوقف سازید.

یک شیشه روغن کرچک بکلی

خواص روغن کرچک برای یبوست و درمان یبوست

مدت زمان زیادی است که فایده استفاده از روغن کرچک برای درمان یبوست، ثابت شده است. در گذشته در بیشتر خانه ها از روغن کرچک، برای درمان درد یبوست استفاده می کرده اند. به دلیل پایین بودن ارزش غذایی روغن کرچک، شما بهتر است که کمتر از این روغن استفاده کنید. به طور کلی با خرید روغن کرچک  بسیاری از افراد به صورت موضعی از این روغن برای تقویت مو و … استفاده می کنند. مصرف خوراکی روغن کرچک چندان انجام نمی شود.

شما با استفاده خوراکی از روغن کرچک، می توانید ضایعات درون روده بزرگ و کوچک تان را سریع تر دفع کنید. روغن کرچک یکی از عوامل بسیار قوی به شمار می رود که می تواند کولون را از درون مدفوع دفع کند. رطوبت درون روده های بزرگ و کوچک با استفاده از این روغن حفظ می شود. در نتیجه دفع راحت تری را بعد از مصرف روغن کرچک تجربه می کنید. اگر شما می خواهید یبوست تان را با استفاده از روش های طبیعی درمان کنید، باید بدانید که روغن کرچک عالی است.

اگر کودک شما دچار یبوست می شود، می توانید همراه با آب میوه مقداری از این روغن را به او بدهید. در این صورت سریعتر مشکل مربوط به یبوست کودک درمان می شود. زمانی که می خواهید برای درمان یبوست، به کودک مقداری از روغن کرچک را بدهید، باید بینی او را بگیرید. چرا که ممکن است بوی آن، کودک را اذیت کند و مانع خوردن آب میوه و روغن کرچک شود. بعد از اینکه روغن کرچک را استفاده کردید، باید در مکانی باشید که دستشویی وجود داشته باشد، چرا در برخی از مواقع دچار اسهال خواهید شد.

جمع بندی

به دلیل خواص روغن کرچک برای یبوست، امروزه بسیاری از افراد این روغن طبیعی را خریداری می کنند. شما برای خرید روغن کرچک اصل باید به خوبی خواص آن را بررسی کنید. خواص این روغن زیاد است، ولی یکی از مهمترین این خواص را می توانیم درمان یبوست معرفی کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *