خواص کره نارگیل برای کودکان چیست؟

فهرست

کره نارگیل یک ماده مقوی است و خواص کره نارگیل برای کودکان می تواند در رشد و نمو کودکان موثر باشد.  مصرف کره نارگیل برای کودکان معمولا از سن 6 ماهگی و وقتی که هنوز نوزاد هستند آغاز می شود. کودکان در شش ماهگی  می توانند استفاده از غذاهای جامد را آغاز کنند. فقط آنچه مهم است توجه داشته باشید که نوزاد نسبت به نارگیل یا کره نارگیل آلرژی نداشته باشد.

خواص کره نارگیل برای کودکان  

نارگیل میوه ای استوایی است که به صورت فراوری شده یا طبیعی استفاده می شود. نارگیل و محصولات آن چون شیر نارگیل و کره نارگیل دارای چربی های سالم هستند تا مغز کودک را تغذیه و اعصاب را تقویت کنند. چربی این مواد غذایی خیلی راحت تر از محصولات حیوانی قابل هضم است و برای پرورش روده و سایر اندام های بدن  کودک مفید است. کره نارگیل حاوی ویتامین B6 است و به رشد کودک کمک می کند.

آیا نوزاد می تواند شیر نارگیل بخورد؟

بعد از سپری کردن 12 ماه از تولد، نوزاد آماده پذیرش جایگزین هایی برای شیر مادر است. در این دوران می توانید از شیر خشک یا شیر نارگیل و دیگر شیرهای گیاهی استفاده کنید. شیر نارگیل و کره نارگیل دو ماده مغذی و عالی جهت پخت غذای کودک هستند.

نوزاد تا یک سالگی بهتر است از شیر مادر تغذیه کند. بعد از آن می توانید از آب نارگیل به عنوان نوشیدنی استفاده کنید. دقت کنید که آب نارگیل را اگر خریداری کرده اید، هیچ گونه افزودنی و شکر نداشته باشد.

کدام روغن نارگیل برای نوزاد مناسب است؟

در انتخاب روغن نارگیل روغنی را برای کودک انتخاب کنید که به طبیعی نزدیک تر باشد و آنتی اکسیدان های آن حذف نشده باشد. روغن های تصفیه شده که به آن عطر اضافه می شود برای کودک مناسب نیستند و بهتر است از روغن هایی با نام بکر و فرابکر استفاده کنید. روغن نارگیل هایی که در ظروف پلاستیکی بسته بندی شده اند مناسب تر از روغن نارگیل های بسته بندی شده در بیست فول هستند.

کره نارگیل حاوی سولفیت

استفاده از خواص کره نارگیل برای کودکان به توانمند شدن مغز کودک کمک می کند. نکته آن است که دقت کنید، ازکره نارگیل حاوی مواد نگهدارنده ای که در کودک ایجاد حساسیت می کند، استفاده نکنید. ممکن است در فرایند تهیه کره نارگیل از نارگیل هایی استفاده شود که به آن مواد نگهدارنده و سولفیت اضافه شده باشد. سولفیت برای کاهش رشد میکروب و افزایش ماندگاری به مواد غذایی اضافه می شود. حتی الامکان از محصولات حاوی سولفیت اجتناب کنید.

بنر کره نارگیل

آیا با کره نارگیل نوزاد دچار خفگی می شود؟

استفاده از کره نارگیل برای نوزاد خطری ندارد. فقط باید در اندازه هایی که کره نارگیل را در قاشق می ریزید دقت کنید و از مقدار کم شروع کنید تا کودک بتواند قادر به بلعیدن آن شود و اگر از تکه های ریز نارگیل تازه استفاده می کنید، هرچه این تکه ها جوان تر و نرم تر باشند، کودک راحت تر می تواند از آن مصرف کند و از پریدن غذا به گلو و خطر خفه شدن در امان بماند.

خواص کره نارگیل برای کودکان آلرژی زاست؟

معمولا حساسیت به نارگیل و کره نارگیل نادر است. آنچه توصیه شده است به افرادی است که به مصرف آجیل حساسیت دارند از خوردن این ماده غذایی اجتناب کنند و یا کسانی که به آسم مبتلا هستند و ممکن است به سولفیت حساسیت داشته باشند در خوردن کره نارگیل احتیاط کنند.

پیشنهاد مطالعه:”کره نارگیل را با چه بخوریم؟

سخن آخر

به دلیل طعم و عطر نارگیل از  خواص کره نارگیل برای کودکان استقبال می شود  و کره نارگیل که به نوعی نارگیل پوره شده است، برای کودکی که هنوز دندان ندارد، انتخاب خوبی است و کودک می تواند در میان وعده های غذایی از این خوراکی خوشمزه همراه با مخلوط غلات استفاده کند. کودکان انرژی خود برای بازی و فعالیت های روزانه را می توانند با خوردن کره نارگیل  تامین کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *