روغن نارگیل برای جوش صورت چه خواصی دارد؟

فهرست

یکی از روغن هایی که خواص و مزایای بسیاری داردروغن نارگیل می باشد که مصرف آن برای پوست عالی است و  به همین دلیل می توانید از خواص روغن نارگیل برای جوش صورت استفاده کنید. آکنه یا جوش می تواند به دلایل مختلفی بر روی پوست و صورت شما تشکیل شود از این رو بهترین راه را برای درمان جوش صورت باید به کار بگیرید تا پوست و صورتی خوب داشته باشید.

استفاده از روغن نارگیل برای جوش صورت

خوشبختانه روغن نارگیل دارای خواص طبیعی است که در برابر آکنه موثر می باشد. روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است که به از بین بردن باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، کمک می کند. استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست می تواند با باکتری های پوست مبارزه کند و از تشکیل عفونت زیر پوست  جلوگیری کند که این خود موجب  کاهش تعداد آکنه و به تبع آن کاهش اسکارهای پوست خواهد شد.

فواید اسید لوریک موجود در روغن نارگیل برای آکنه

قوی ترین عامل ضد میکروبی فعال موجود در روغن نارگیل، اسید لوریک نام دارد. اسید لوریک به طور گسترده توسط محققانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر ضد میکروبی آن هستند، مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات تحقیقاتی تاثیرگذار اخیر نشان می‌دهد که اسید لوریک چقدر در برابر میکرو ارگانیسم‌هایی که می‌توانند منجر به جوش‌های پوستی شوند، عملکرد خوبی دارد.

یک شیشه حاوی روغن نارگیل و تکه های نارگیل

 

آیا می توان از روغن نارگیل برای جوش صورت و آکنه استفاده کرد؟

برای بسیاری از مبتلایان به آکنه، قرار دادن روغن روی صورت که تحت تاثیر جوش قرار گرفته است، غیر منطقی به نظر می رسد. آنتی اکسیدان ها عوامل محافظتی ضد میکروبی دارند که می توانند باکتری ها، قارچ ها و میکرو ارگانیسم هایی را که باعث عفونت و ایجاد جوش می شوند را از بین ببرند و به این صورت به پوست شما زیبایی ببخشند.بنر خرید روغن نارگیل بکلی

مقاله مرتبط :”خواص روغن نارگیل برای پوست چیست؟”

کدام نوع روغن نارگیل برای آکنه مفید است؟

روغن نارگیل پرس سرد بکر یا فوق بکر، روغن نارگیلی است که بدون استفاده از مواد شیمیایی، ترکیبات یا مواد افزودنی که در نهایت سموم بیشتری نسبت به حذف آن به پوست شما اضافه می کند، استخراج می شود. این نوع روغن به ترکیب شیمیایی اولیه خود وفادار می ماند و تمام خواص سلامتی خود را حفظ می کند. روغن نارگیل ارگانیک با پرس سرد بکر یا فوق بکر را می توان به راحتی به صورت آنلاین یا در خواربارفروشی های محلی و فروشگاه های مواد غذایی طبیعی پیدا کرد.

سخن آخر

روغن نارگیل برای جوش صورت و آکنه می تواند موثر واقع شود. این روغن با دارا بودن آنتی اکسیدان و اسید لوریک خواص بسیار زیادی دارد که می تواند برای جوش های صورت شما بی نظیر باشد و پس بهتر است برای   آکنه های خود از این روغن عالی نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *