جوش شیرین و روغن زیتون چه ارتباطی باهم دارند

فهرست


خواص ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون چیست؟ جوش شیرین در حالت عادی ماده ای سازگار با بدن انسان نیست. بیشتر وقت ها از این ماده برای پخت شیرینی ها و نان های مختلف استفاده می شود. سال های زیادی مصرف زیاد این ماده توسط سازمان بهداشت ممنوع اعلام شده بود. با وجود خطرات احتمالی استفاده از این ماده شیمیایی برای امور درمانی و برطرف کردن برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون می تواند برای درمان معجزه کننده باشد. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

خواص جوش شیرین

برای درمان برخی بیماری های رایج باکتریایی مثل عفونت های رایج واژن معمولا از جوش شیرین نیز استفاده می شود. بیماری های زنانه یکی از اهداف اصلی درمان با جوش شیرین و روغن زیتون است.

سوزش و خارش رایج در بین بانوان به سادگی و با یک نسخه خانگی جوش شیرین درمان می شود. با درمان این نوع عفونت ها، مشکلاتی مثل تیرگی این ناحیه نیز برطرف خواهد شد.

در واقع با مصرف جوش شیرین دو مشکل اصلی زنانه در بین خانم ها رفع می شود. ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون حتی برای رشد مجدد موها و درخشندگی پوست و مو، ماسک بسیار مناسبی است. اصلاح مشکلات پوستی با کمک جوش شیرین از دیگر خواص رایج این ماده است.

نحوه استفاده و ساخت ماسک جوش شیرین و روغن زیتون

در ابتدا باید ناحیه صورت شما به طور کامل با آب پاکسازی شود. در مرحله بعد ماسک روغن زیتون و جوش شیرین را آماده سازی کنید. یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق جوش شیرین را با یک دیگر ترکیب کنید. این ماسک بسیار موثر را به مدت 10 تا 20 دقیقه بر روی پوست مرطوب خود قرار دهید. به یاد داشته باشید. استفاده از این ماسک بیشتر از 20 دقیقه می تواند حساسیت های پوستی ایجاد کند.

به همین علت نباید ماسک روغن زیتون و جوش شیرین را بیشتر از این مقدار بر روی پوست قرار دهید. پس از گذراندن این بازه زمانی با آب ولرم صورت خود را بشویید. لازم است سطح پوست شما کاملا از این ماسک پاک گردد. در این صورت منافذ پوست شما باز می شود. به دلیل وجود روغن زیتون در این ترکیب، بهتر است از صابون های مناسب پوست صورت خود، برای شستشوی بهتر استفاده کنید.

خواص روغن زیتون برای بدن انسان

امروزه یکی از رایج ترین مشکلات پوستی در بین انسان ها، تیرگی سطح پوست و از دست دادن نشاط اولیه است. پیری زودرس پوست نیز یکی دیگر از مشکلات رایج است. بیشتر این مشکلات پوستی حاصل برخورد اشعه ماوراءبنفش به صورت بی وقفه به پوست است. استفاده نکردن از ضد آفتاب و عینک استاندارد و کلاه های لبه دار، یکی از دلایل این امر است.

روغن زیتون یکی از ترکیباتی است که مشکلات ناشی از سوختگی با پرتوها را بهبود می بخشد. استفاده از ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون، سبب بهبود سلول های سطح پوست انسان و جایگزینی این سلول ها می شود. یکی دیگر از دلایل موثر بودن این ترکیب، تامین ویتامین های ضروری پوست، مثل A و K می باشد. تامین نیاز پوست، در نهایت سبب برطرف شدن لکه های آفتاب سوختگی و روشن شدن سطح پوست شما می گردد.

خارش سر چگونه با ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون درمان می شود؟

یکی از خواص معجزه آسای جوش شیرین و روغن زیتون، رفع مشکل آزار دهنده خارش دائمی سر است. عفونت های قارچی و باکتریایی به همراه خشکی دائمی سطح پوست سر از عوامل مهم ایجاد این مشکل هستند. روغن زیتون و جوش شیرین به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال و رطوبت رسانی به سطح پوست سر، این مشکل را به سادگی برطرف می نمایند.

نتیجه گیری

ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون می تواند بیشتر مشکلات پوست و موی رایج افراد را برطرف نماید. این دو ماده به تنهایی برای پوست و مو مفید هستند. خواص فوق العاده آن ها در صورت ترکیب با هم بیشتر نمایان می گردد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *