6 مورد از بهترین روغن ها برای رشد سریع ریش

فهرست


ریش پرپشت از ایده‌آل های آقایان است و برای داشتن آن هر راهی را امتحان می‌کنند. اغلب افرادی که دارای ریش کم پشت هستند و یا به هر دلیلی ریش آن‌ها ریزش دارد به دنبال بهترین روغن رشد ریش هستند. به کمک این روغن های طبیعی، ریش‌های خود را تغذیه و برای رویش مجدد موها آماده می‌کنند. در این مقاله شما را با چند روغن طبیعی که برای رشد ریش مناسب است آشنا می‌کنیم.

معرفی روغن‌های طبیعی مناسب رشد ریش

بهترین روغن رشد ریش تمامی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه را در خود دارد و با نفوذ سریع در فولیکول مو و اشباع آن از مواد ذکر شده به رویش موثر تار مو کمک می‌کند. این روغن با مرطوب نگه داشتن ریشه و ساقه مو به شادابی و زیبایی آنها می‌افزاید و در مقابل شرایط نامطلوب محیطی محافظت می‌کند.

روغن برای استحکام ریش
روغن برای رشد سریع ریش ها

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا تقویت کننده موثر تارهای مو، خواه موی سر، ریش یا سبیل باشد. ترمیم کننده آسیب دیدگی‌های تار مو است. فولیکول‌ها را آبرسانی می‌کند و با جبران کمبودهای تغذیه‌ای به افزایش رشد موها کمک می‌کند. وجود اسید چرب امگا 7 در این روغن تاثیر فوق‌العاده‌ای در تقویت ریش‌ها دارد. در کنار تقویت مو، خواص محافظت کنندگی را نیز دارد و از تارهای مو در مقابل صدمات مراقبت می‌کند.

روغن فندق، روغن موثر برای استحکام مو

روغن فندق مانع از ریزش تارهای مو می‌شود. با رساندن مواد مورد نیاز فولیکول، موجب استحکام آن می‌شود و با تحریک سلول‌های مو به افزایش فعالیت، سبب رشد تارهای ریش می‌شود. ماساژ این روغن بر روی ریش، موجب جذب بهتر و افزایش جریان خون می‌شود در نتیجه در رشد و شادابی تارهای مو تاثیر بیشتری دارد.

روغن رزماری

بلند نگه داشتن طولانی مدت ریش‌ها موجب می‌شود هنگام قرار گرفتن در شرایط نامطلوب محیطی دچار آسیب و ریزش شوند. در این شرایط استفاده از روغن فوق تاثیر زیادی در تقویت فولیکول و ساقه‌ها دارد و چنانچه تارهای ریش نازک باشد، در افزایش ضخامت آنها نیز موثر خواهد بود.

روغن بادام تلخ

از دیگر روغن‌های مفید که برای  ضخیم و پر پشت شدن ریش آقایان استفاده می‌شود، روغن بادام تلخ است. سرشار از ویتامین ‌E ، عناصر معدنی و اسیدهای آمینه است، فولیکول مو را تغذیه کرده و رطوبت آن را نیز حفظ می‌کند. در تحریک سلولهای مو برای فعالیت بیشتر کمک می‌کند و بدین شکل در افزایش رشد و ضخامت تارهای ریش تاثیر می‌گذارد.

روغن سیاهدانه

این روغن زمانی که روی ریش‌ها ماساژ می‌دهید جذب پوست و فولیکول مو می‌شود. با رطوبت رسانی به افزایش نرمی  لطافت تارهای ریش کمک می‌کند. متشکل از امگا 3, 6, 9 است که موها برای تقویت و رشد به آنها احتیاج دارند. تارهای نازک ریش را ضخیم کرده و به پرپشتی آنها کمک می‌کند. سایر مواد موثر در این روغن ویتامین‌های A, C, B1, B2, B6 ، اسید فولیک و نیاسین است.

روغن کرچک

از روغن کرچک برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که مشکل کم پشتی ریش آقایان مربوط به ژنتیک نباشد استفاده از این روغن برای درمان بسیار تاثیر گذار است. این روغن با تحکیم فولیکول از ریزش تارهای مو جلوگیری می‌کند و با ترمیم صدمات به شادابی ریش کمک می‌کند. همچنین با تغذیه رسانی، موجب رشد بیشتر و افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود.

نکات مهم در رابطه به استفاده از روغن‌های طبیعی

برای اینکه درمان موفقیت آمیزی با بهترین روغن رشد ریش داشته باشید، باید علت ریزش و کم پشتی را بیابید. چنانچه بیماری‌های ژنتیکی در این امر دخیل نباشد می‌توانید در یک مدت زمان معین مثلا 1 ماه، مستمر از روغن طبیعی برای تقویت ریش استفاده نمایید. فراموش نکنید که ریش شما باید تمیز و خشک باشد. بهترین زمان برای استعمال بعد از حمام کردن است. آن را به صورت یا به تارهای ریش بزنید سپس با یک شانه پخش کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *