چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم ؟

فهرست

مو نیز مانند پوست به مراقبت های روزانه نیاز دارد تا شاداب مانده و درخشش لازم را داشته باشد. چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم که علاوه بر چرب نشدن کف سر، ساقه موها تقویت شود ؟ استفاده از روغن های طبیعی سبب تقویت فولیکول و ساقه موها شده و آنها را از شکنندگی و خشکی نجات می دهد. استفاده از روغن نارگیل برای مو از قدیم الایام مورد توجه همگان علی الخصوص مردم سرزمین هند بوده است.

استفاده از روغن های مختلف مانند نارگیل، روغن مار و غیره در این کشور رایج بوده است. در دسترس ترین این روغن ها روغن نارگیل میباشد که برای پرپشت کردن، حجیم نشان دادن مو و سلامت آن بسیار مفید می باشد.

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو

از روغن نارگیل طبیعی برای پخت و پز، مراقبت های پوستی، پاک کردن طبیعی آرایش، آبرسانی پوست استفاده میشود. ماسک مویی ارزان و طبیعی برای حفظ طراوت و شادابی موها است. مرد و زن و پیر و جوان می توانند بعد از حمام یا قبل از آن برای نرمی موها از آن بهره ببرند. عده ای از کم پشتی و کم بودن رشد موهای خود ناراضی اند که با امتحان انواع روغن ها از جمله روغن نارگیل میتوانند این مشکل را برطرف کنند.

عده ای از زنان به موهای خود بی توجه بوده و نمی دانند چگونه از مواد طبیعی برای زنده نگه داشتن بافت موی خود بهره ببرند. حال به واقع چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم ؟ استفاده از رنگ مو، مواد شیمیایی، شامپوهای نامناسب، سشوار و اتوی مو، پیچ و تاب دادن به ساقه ها برای بستن موها، سبب آسیب به کوتیکول یا لایه بیرونی موها میشود. با مشاهده خشکی و حالت شکنندگی و موخوره در موهای خود باید زنگ خطر را متوجه شوید. بعد از شستشو می توانید مقداری روغن نارگیل را به ساقه مو زده و از پروتئین موجود در آن بهره ببرید.

اسیدهای چرب و اسید لوریک موجود در این محصول به راحتی به ساقه مو جذب شده و ساختاری حجیم به موها میدهد. این پوشش محافظ، در طول زمان سبب تغییر ظاهری موها میشود.

چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم ؟ ( روش استفاده )

یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای مو در پاسخ سوال چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم ، ماساژ آن روی مو قبل از حمام است. اگر کف سر شما به سرعت چرب میشود، تنها از روغن ها برای ساقه موهایتان استفاده کنید. این کار باعث میشود، حین شستشوی مو در حمام، خشکی ساقه موها کمتر شده و ساقه ها با روانی بیشتری روی هم حرکت کنند. روش دیگر استفاده از آن بعد از استحمام، قبل از شانه زدن و سشوار کردن موها میباشد. این کار مانع از گره خوردن موها و خشک شدن بیش از حد رطوبت ساقه ها میگردد.

نتیجه گیری

در کنار آگاهی از این موضوع که چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم ، باید به این نکته نیز واقف باشید؛ استفاده بیش از حد و نادرست از روغن ها موجب چرب شدن و کدر شدن موها میشود. اگر دیر به دیر موهای خود را می شویید، بهتر است قبل از حمام جهت تقویت موها روغن نارگیل را یک شب تا صبح به موها زده و سپس آبکشی نمایید. اما اگر بعد از حمام موهای خود را چرب کردید، بهتر است به محض کدر شدن موها دوباره اقدام به شستشوی موهای خود نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *