روغن خراطین چیست؟ خواص روغن خراطین به طور کامل

فهرست

در گذشته برای درمان و رفع بسیاری از بیماری ها و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات مختلف، از گیاهان، میوه‌ها و بسیاری از حشرات ریز موجود در طبیعت استفاده می‌کردند تا بتوانند از خواص آنها برای درمان بهره برداری کنند. حتما شما هم نام روغن خراطین را شنیده‌اید اما آیا از تاریخچه این روغن مطلع هستید؟! به نظر شما خواص روغن خراطین چیست که باعث شده بسیاری از افراد اقدام به استفاده و بهره‌برداری از آن نمایند؟! همراه ما باشید تا از خواص این روغن و همچنین موارد استفاده، مزایا و بسیاری از موارد دیگر آن، مطلع گردید.

تاریخچه و خواص روغن خراطین

نام علمی این روغن، Earthworms oil است. در گذشته از این روغن با نام روغن کرم سرخ یاد می‌کردند. این روغن در هزاران سال پیش توسط پزشکان طب سنتی برجسته‌ای مانند: شیخ الرئیس ابوعلی سینا، حکیم جرجانی و یا حکیم مومن و بسیاری از پزشکان طب سنتی نامی ایران، مورد استفاده قرار می‌گرفته است‌. در کتب طب سنتی قانون بوعلی سینا می توان شاهد ذکر نام این روغن و همچنین خواص اعجاب انگیز آن بود. امروزه نیز این روغن مورد بررسی بسیاری از متخصصین و پژوهشگران قرار گرفته است، تا به خواص روغن خراطین پی ببرند.

این روغن چگونه به دست می‌آید؟

در پاسخ به این سوال می توان به کرم خاکی قرمز و یا ایزینیا فتیدا اشاره نمود. این کرم خاکی با نام خراطین نیز شناخته می شود. محل رشد و زندگی این نوع از کرم‌ها در انواع پوشش‌های گیاهی پوسیده، کودها و کمپوست‌ها است. این کرم‌ها پس از طی کردن مرحله‌ی رشد در پوشش گیاهی مناسب، از بستر مناسب رشد جدا شده و در برابر آفتاب خشک می‌شوند.

پس از خشک شدن از آنها پودر مناسبی تهیه می‌کنند که این پودر سرشار از پروتئین بوده (حاوی 62% پروتئین است) و همچنین ترکیب مناسبی از اسیدهای آمینه ضروری را در بر دارد. در دستورهای سنتی، پودر کرم خاکی را با روغن کنجد و یا روغن زیتون ترکیب نموده و به مدت 40 روز آن را در آفتاب قرار می‌دهند. پس از گذشت 40 روز، روغن را از صافی رد کرده و سپس از یک روغن خراطین اصل و ناب برخوردار خواهند شد. خواص روغن خراطین که به روش سنتی تهیه شده است، بسیار بیشتر از روغن‌هایی است که به روش‌های دیگر تولید می‌شوند.

خواص روغن خراطین اصل در طب سنتی

 همانطور که میدانید طب سنتی به استفاده از مواد موجود در طبیعت اکتفا نموده است.  بر اساس این طب، هر موادی در طبیعت از یک مزاج خاص برخوردار است. روغن خراطین نیز از مزاج گرم برخوردار است. لذا می‌تواند خواص فوق العاده‌ای را برای بدن در بر داشته باشد. همچنین لازم به ذکر است که از این روغن به صورت موضعی می توان استفاده کرد. روغن خراطین نیز به سبب مزیت هایی که دارد، افزایش حجم و چاق کنندگی را برای قسمت های مختلف بدن به همراه دارد.

برای اینکه بتوان به خواص فوق‌العاده این روغن پی برد، ابتدا باید به منابع و عناصر موجود در آن اشاره کرد. این روغن سرشار از پروتئین، کلاژن، آلانتوئین، ویتامین E، امگا 3، امگا 6، امگا9 است. هر کدام از این منابع و عناصرمی‌توانند تاثیر فوق العاده‌ای بر روی حجم‌دهی اعضای بدن داشته باشند. پس می توان گفت یکی از مهمترین خواص روغن خراطین این است که، از آن می توان به عنوان حجم دهنده استفاده کرد. خواص روغن خراطین بسیار زیاد می باشد که ما در اینجا به شما آنها را معرفی می کنیم:

روغن خراطین درجه یک

جوانسازی پوست

یکی از اثربخشی‌های اثبات شده در این روغن، جوانسازی و از بین بردن چین و چروک‌های روی پوست است. این روغن با استفاده از عناصر تشکیل دهنده تاثیرگذار بر روی پوست، می‌تواند به راحتی بر روی چین و چروک‌های صورت و همچنین پر کردن گودی‌های صورت نقش بسزایی داشته باشد. این محصول، گردش خون را در رگ‌ها افزایش داده و همین موضوع سبب شادابی و همچنین از بین رفتن چین و چروک‌های صورت خواهد شد.

از جمله عناصر بسیار مهم در روغن خراطین که جوانسازی پوست را در بر داشته‌اند ، آمینو اسیدها و همچنین پروتئین‌ها هستند. در طبیعت می‌توان شاهد 31 نوع آمینو اسید بود. این روغن از جمله محصولاتی است که با در بر داشتن 18 نوع آمینو اسید، حیرت بسیاری از پزشکان طب سنتی را برانگیخته است.

همچنین پروتئین موجود در این روغن نیز سبب پر شدن چین و چروک‌ها و در نتیجه، جوانسازی پوست، خواهد شد. با استفاده از این روغن می‌توان شاهد رفع خط اخم، خطوط پیشانی، خط لبخند ، خطوط اطراف چشم و … نیز بود. علاوه بر موارد ذکر شده، این روغن شفافیت، نرمی، لطافت و درخشندگی را نیز برای پوست صورت شما به همراه خواهد داشت.

رفع افتادگی اندام‌ها و پوست

از دیگر خواص روغن خراطین می‌توان به رفع افتادگی اندام‌ها و پوست اشاره نمود. بسیاری از آقایان و بانوان در سنین میان سالی دچار افتادگی پوست، افتادگی ماهیچه‌ها، افتادگی سینه و … خواهند شد. در این صورت آنها اعتماد به نفس خود را از دست داده و زودتر از آنچه که فکر کنند، به استقبال دوران کهنسالی و پیری می‌روند. برخی از افراد بر این باورند که تنها راه حل رفع این مشکلات، استفاده از عمل‌های زیبایی بسیار حساس و هزینه‌بر است.

اما برخلاف تصور این افراد، می‌توان با استفاده‌ی مناسب و مشخص از خواص روغن خراطین، نیاز پوست را رفع نموده و همچنین سبب افزایش گردش خود در پوست و اندام‌های جانبی شد. از جمله عناصر تاثیرگذار برای رفع افتادگی و شلی اندام‌ها، می‌توان به آلانتوئین‌ها و پروتئین‌ها اشاره کرد. این عناصر تاثیر بسیاری بر روی سفتی پوست و اندام‌ها خواهند داشت.

افزایش جریان خون

یکی دیگر از مهمترین خواص روغن خراطین، افزایش میزان جریان خون در بدن می باشد. همانطور که اشاره کردیم، این روغن از مواد مغذی بسیار زیادی برخوردار است که تمامی آنها بر روی افزایش سطح خون ‌رسانی در بدن، نقش بسزایی خواهند داشت.

با افزایش سطح خون‌ رسانی در بافت‌ها و عضله‌ها، می‌توان شاهد تغذیه بیشتر بافت‌ها و عضله‌ها و در نتیجه افزایش مقاومت و رشد مطلوب آنها بود. لذا استفاده از این روغن برای درمان بسیاری از دردهای مفاصل و همچنین برخی از دردهای روماتیسم، بسیار تاثیرگذار و ایده‌آل بوده است.

بنر روغن خراطین با روغن خراطین همچی رو بزرگ کن

چاقی صورت

همانطور که ذکر کردیم، پس از بررسی‌های انجام شده توسط پزشکان طب سنتی، به این نکته مهم دست یافتند که روغن خراطین از مزاج گرم و تر برخوردار است. لذا با علم به اینکه مزاج تر و مرطوب، چاق کننده است، استفاده از این روغن برای چاقی صورت، بسی کاربردی و تاثیرگذار خواهد بود. اگر به دنبال چاق کردن اعضای صورت خود هستید، انتخاب روغن خراطین با توجه به عناصر تشکیل دهنده‌ی آن، بسیار هوشمندانه خواهد بود.

اغلب افرادی که نگران لاغری چهره‌ی خود هستند، می‌توانند در زمان کاهش وزن خود، از این روغن استفاده نمایند. با ماساژ این روغن بر روی اعضای مورد نظر، می‌توانید شاهد چاقی جذاب و ایده‌آل عضو مورد نظر خود باشید. از این روغن برای چاقی لب ها و گونه ها می توان استفاده کرد.

نکته مهم در استفاده از این روغن، موضعی بودن آن است. این محصول هرگز خوراکی نبوده و تاثیرگذاری آن با ماساژ عضو مورد نظر، انجام می‌پذیرد.

چاقی اعضای بدن

اغلب افرادی که به زیبایی اندام خود بسیار توجه می‌کنند، اقدام به استفاده از روش‌های پرهزینه و خطرناک برای فرم دهی به بدن خود، می‌نمایند. یکی دیگر از خواص روغن خراطین، استفاده از آن برای فرم دهی مطلوب بدن است. این روش یک روش کاملا تاثیرگذار بر روی افزایش سایز بوده که جایگزین بسیار مطلوبی برای انواع فیلرها، پروتز‌ها، حجم دهنده‌ها، جراحی‌ها و … شناخته شده است.

همچنین این روغن فوق العاده یک جایگزین مناسب برای انواع ژل‌ها و کرم‌های حجم دهنده نیز می‌باشد. شما با استفاده از خواص این روغن فوق العاده می‌توانید بدون عوارض، بدون مراقبت‌های قبل و پس از جراحی، بدون پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد و … از یک بدن جذاب و زیبا بهره مند شوید. از این روغن برای افزایش سایز سینه ها، باسن، ماهیچه های مختلف در بدن آقایان، آلت تناسلی و بازو ها استفاده می کنند.

درمان دردهای مفصلی و روماتیسم

امگا 3، امگا6 ، امگا 9 و همچنین پروتئین از عناصر تشکیل دهنده‌ی این روغن منحصر به فرد هستند که می‌توانند دردهای مفصلی و حتی روماتیسم را کاهش داده و همچنین در از بین بردن آنها نیز نقش بسزایی داشته باشند. اما لازم است بدانید که برای مصرف درمانی از این روغن فوق العاده و تاثیرگذار، توجه به دستور پزشک، بسیار مهم خواهد بود. میزان مصرف، مقدار زمان مناسب برای ماساژ دادن، تعداد دفعات استفاده از روغن و بسیاری از نکات دیگر در استفاده از این روغن‌ها برای درمان دردهای مفصلی و روماتیسم، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

سلامت و تقویت موها

حتما برای شما هم غیر قابل باور است که این روغن تاثیرات بسیار خوبی بر روی تقویت ساقه‌های مو نیز دارد. این روغن معجزه‌گر با برخورداری از اسیدهای چرب و پروتئین، نیازهای مهم بدن را رفع نموده و می‌توانند نقش بسزایی بر روی بهبود ضخامت و همچنین رشد مناسب موها داشته باشند. از این رو استفاده از این روغن برای ترمیم موها و همچنین درخشندگی و افزایش جذابیت آنها، بسیار کاربردی و عالی خواهد بود.

چگونه می‌توان روغن خراطین اصل را از روغن خراطین تقلبی تشخیص داد؟

غالبا شاهد افراد بسیاری هستیم که اقدام به استفاده از روغن خراطین برای افزایش سایز نموده‌اند و هیچ نتیجه‌ی خاصی را دریافت نکرده‌اند. یکی از نکات بسیار مهم برای بهره‌مندی از خواص روغن خراطین، خرید روغن خراطین اصل و پر خاصیت است. روغن‌هایی که با فرآیند مطلوب و صحیح تهیه شده باشند، خواص فوق العاده‌ای را در بر داشته و تاثیر بسزایی بر روی بدن شما خواهند داشت. از این رو خرید روغن خراطین اصل، مهم و ضروری خواهد بود. در ادامه به برخی از نکات کلیدی و مهم برای تشخیص روغن خراطین اصل، اشاره خواهیم کرد:

بافت روغن خراطین

یکی از مهمترین نکات کلیدی در روغن خراطین اصل، برخورداری از بافت مایع و روغنی است. این روغن هرگز سفت نمی‌شود. از این رو روغن‌هایی که در برخی از بازارها به صورت نیمه جامد، جامد و یا کرمی هستند، اصل نخواهند بود.

رنگ روغن خراطین

توجه به رنگ روغن خراطین از دیگر نکات کلیدی برای خرید کالای اصل است. روغن خراطین اصل از طیف رنگی قهوه‌ای مایل به تیره برخوردار خواهد بود. روغن‌هایی با رنگ‌ روشن و یا بی‌رنگ، روغن خراطین اصل نیستند.

بوی روغن

توجه به بوی روغن از دیگر نکات کلیدی برای خرید هوشمندانه‌ی آنها به شمار می‌رود. روغن خراطین اصل از بوی گرم و تندی برخوردار است.

مواد استفاده شده در روغن

پس از استفاده از روغن اصل بر روی موضع مورد نظر، حتما احساس گرمی نسبی را تجربه خواهید کرد. در صورتی که پس از استفاده از روغن شاهد حالت پف غیر طبیعی بودید، آگاه باشید که در تولید این روغن از کورتون و یا مواد شیمیایی بهره برداری شده است.

نکته طلایی

برای تهیه این روغن در بعضی موارد از روغن زیتون و یا روغن کنجد بهره برداری می‌کنند. لذا برای تشخیص روغن خراطین اصل بر پایه روغن زیتون شاهد رنگ قهوه‌ای تیره و برای تشخیص روغن خراطین بر پایه روغن کنجد، می‌توان به رنگ نارنجی کمرنگ اشاره کرد.

نحوه استفاده از روغن خراطین

یکی از مهمترین فاکتورهایی که پس از خرید روغن خراطین اصل باید به آن توجه نمود، روش استفاده‌ی صحیح و مطلوب از این روغن است. برای اینکه بتوانید شاهد تاثیرگذاری حیرت انگیز خواص روغن خراطین بر روی خود باشید، باید بر طبق اصول و نکات کلیدی و مهم، اقدام به استفاده از این روغن نمایید. تاثیر زیاد این روغن وابسته به استفاده‌ی مطلوب و صحیح از آن است. یکی از نکات بسیار کلیدی و مهم، ماساژ موضع مورد نظر بدون استفاده از هیچ مواد و روغنی است. در ادامه به فرآیند استفاده از این روغن برای بهره برداری مطلوب از آن، اشاره می‌کنیم:

روغن خراطین طبیعی

تمیز کردن موضع مورد نظر و ماساژ آن

ابتدا موضع مورد نظر خود را با آب و صابون شستشو دهید. بهتر است پس از شستشو برای سهولت در ماساژ دادن، از خشک کردن موضوع جلوگیری شود. سپس موضع مورد نظر خود را ماساژ دهید. منظور از ماساژ دادن موضع مورد نظر، به اندازه‌ای است که تغییر رنگ داده و به رنگ قرمز در بیاید. این موضوع بیانگر افزایش خون‌رسانی به موضع مورد نظر خواهد بود. همچنین این فرایند، سبب آمادگی برای جذب سریع روغن خواهد شد.

سپس روغن خراطین اصل و ناب را به میزان لازم بر روی دستان خود ریخته و اقدام به ماساژ دوباره‌ی موضع  مورد نظز خود می‌کنید. این ماساژ باید تا زمانی ادامه پیدا کند که روغن مورد نظر به طور کامل جذب بدن شود.

توجه به زمان استفاده روغن

یکی از نکات کلیدی برای استفاده از خواص روغن خراطین و تاثیرگذاری مطلوب آن، توجه به زمان استفاده از این محصول است. بهتر است زمانی اقدام به بهره برداری و استفاده از این روغن نمایید که در حال استراحت هستید. بهترین زمان برای استفاده از این روغن کاربردی، قبل از خواب می‌باشد.

پس از اتمام فرآیند ماساژ دهی و جذب روغن توسط پوست و بدن، حال به مدت 2 دقیقه موضع مورد نظر را در هوای آزاد قرار دهید تا روغن باقی مانده بر روی سطح در این هوا خشک شود. سپس می‌توانید از لباس و پوشش خود استفاده کنید.

بهترین زمان مشخص شده برای تاثیرگذاری خواص روغن خراطین بر روی بدن، 8 ساعت است. شما می‌توانید پس از گذشت این زمان مناسب، اقدام به شستشوی موضع نمایید.

میزان استفاده از روغن خراطین

یکی از نکات بسیار مهمی که در استفاده از این روغن باید در نظر داشته باشید، میزان و دفعات استفاده از این روغن در طول روز است. بهتر است از این روغن با توجه به تجویز پزشک استفاده نمایید. لازم است بدانید که برای اعضای مختلف بدن، میزان و دفعات استفاده از این روغن متفاوت خواهد بود. برای نمونه به برخی از موارد زیر اشاره می‌کنیم:

افزایش اندام توسط روغن خراطین

برای افزایش حجم باسن و سینه بهتر است 10 دقیقه موضع مورد نظر را ماساژ دهید تا تغییر رنگ دهد. سپس با استفاده از چند قطره روغن خراطین اصل، موضع را به مدت 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید. استفاده از این روش روزی دو بار برای 60 الی 70 روز پیشنهاد می‌شود.

کاهش درد های مختلف بدن

برای کاهش دردهای مفصلی و همچنین کاهش درد روماتیسم، چند قطره روغن را بر روی دستان خود ریخته و سپس اقدام به ماساژ محل مورد نظر نمایید. این عمل را به مدت چند دقیقه و روزانه 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید. زمان مناسب برای تاثیرگذاری خواص روغن خراطین بر روی کاهش دردهای مفصلی، کمر درد و همچنین دردهای روماتیسم، 45 الی 60 روز است.

از بین برنده چین و چروک

برای رفع چین و چروک و همچنین شفاف سازی پوست نیز استفاده از خواص روغن خراطین بر روی پوست تمیز شده با آب و صابون، بسیار ایده‌آل و تاثیرگذار خواهد بود. با این عمل می‌توانید میزان سطح گردش خون را در پوست صورت خود افزایش داده و در نتیجه به نتایج ایده‌آلی دست یابید. تکرار این عمل روزانه 1 الی 2 بار بسیار مناسب است. برای رفع چین و چروک و دستیابی به یک پوست شفاف، ادامه دادن این روش تا 45 الی 60 روز، پیشنهاد می‌شود.

اگر به دنبال بدنسازی و بهره برداری از یک بدن ورزشی بسیار مطلوب و جذاب هستید نیز استفاده از خواص روغن خراطین بسیار مطلوب خواهد بود. برای بهره برداری از خواص روغن خراطین در بدنسازی، فقط کافیست که روغن را روزی 2 بار بر روی موضع‌های مورد نظر، ماساژ دهید. این عمل پس از طی کردن دوره‌ی 45 الی 60 روزه، تاثیر شگفت انگیزی بر روی افزایش حجم و جذابیت بدن ورزشکاران خواهد داشت.

بهترین راهکار برای نگهداری از روغن خراطین

همانطور که می‌دانید روغن های گیاهی  با قرار گرفتن در معرض نور خورشید خواص مهم خود را از دست خواهند داد. لذا نگهداری از این روغن در شرایط مطلوب و به دور از نور مستقیم خورشید برای حفظ خواص روغن خراطین، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. روغن خراطین نیز به سبب دو فاز بودن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شکل ظاهری و همچنین خواص خود را به طور کامل از دست خواهد داد.

 یکی دیگر از نکات بسیار مهم در نگهداری از این روغن، توجه به عدم نگهداری از آن در یخچال است. این روغن در دمای پایین نیز خواص مهم خود را از دست داده و تاثیر بسزایی بر روی پوست و بدن شما نخواهد داشت.

 بهترین دما برای نگهداری از این روغن، دمای اتاق ( دمای متعادل ) می باشد. لذا  نگهداری از آن در کمدها و کابینت‌ها بسیار ایده آل و هوشمندانه خواهد بود. زیرا علاوه بر برخورداری از دمای اتاق از اشعه و نور مستقیم خورشید نیز به دور خواهند بود.

عوارض استفاده از روغن خراطین

این روغن بر پایه حیوانی و گیاهی طراحی و تولید شده است، لذا در صورتی که از اصالت بالایی برخوردار باشد هیچ خطر و یا حساسیتی را برای افراد در بر نخواهد داشت. البته لازم به ذکر است که در برخی از افراد که به روغن‌های طبیعی و استخراج شده حساسیت دارند، می توان شاهد برخی از مشکلات پوستی نیز بود. افرادی که از زمینه حساسیت برخوردار هستند، بهتر است قبل از استفاده از این روغن حتما با پزشک خود مشورت نموده و سپس اقدام به بهره‌برداری از این روغن نمایند.

اما در کل می‌توان گفت که روغن خراطین اصل یک روغن طبیعی است که به سبب برخورداری از عناصر و مواد معدنی مفید، هیچ عارضه‌ای را برای پوست در بر نخواهد داشت. در صورتی که از پوست چرب و همچنین مستعد آکنه و جوش برخوردار هستید حتما قبل از استفاده با پزشک خود مشورت نمایید.

برای اینکه از عدم حساسیت خود آگاه شوید ابتدا چند قطره از روغن را بر روی پوست‌های ضخیم بدن خود مانند آرنج بریزید و ماساژ دهید.

سخن پایانی

الان که به استفاده از خواص روغن خراطین و اثرگذاری معجزه آسای آن پی بردید، لازم است بدانید که تاثیرگذاری خواص این روغن در مدت زمان طولانی انجام می‌پذیرد. خواصی مانند از بین بردن چین و چروک حجم دهنده و … که برای شما بیان کردیم. همچنین روش های تشخیص روغن خراطین اصل و نکاتی در مورد مصرف و استفاده از این روغن و صد البته نگهداری اصولی آن را بیان کردیم؛ تا شما در استفاده از این روغن مشکلی نداشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *