طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو

فهرست

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با طریقه مصرف برای پوست و مو صحبت کنیم. این روغن خواص بی نظیری برای پوست و مو افراد دارد. افرادی که دارای پوست و موی خشکی هستند می‌توانند از این روغن برای تقویت پوست و مو خود استفاده کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو را به طور  کامل شرح دهیم.

خواص روغن آووکادو

آشنایی پیدا کردن با طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو می تواند تا حدودی کار افراد را راحت کند. روغن آووکادو با داشتن ویتامین ای، دی، آ و همچنین با داشتن چربی های سالم و امگا ۳ نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت پوست و مو افراد ایفا می کند. این روغن به علت خواص خاصی که دارد به عنوان یک ماده بسیار پرطرفدار در بین مردم به حساب می آید.

علاوه بر این ها روغن آووکادو برای درمان آفتاب سوختگی، کاهش علائم پیری، رطوبت و آبرسانی به پوست، کاهش التهاب و اگزما، جلوگیری از بروز آکنه و … استفاده می شود. به طوری که از این محصول در انواع ماسک های صورت و ماسک مو استفاده می شود.

روغن آووکادو سبب می شود که کلاژن سازی در زیر پوست افزایش پیدا کند. کلاژن ها می توانند به زیبایی و شادابی و جوانی پوست صورت کمک زیادی کنند. همچنین این روغن می‌ تواند به بهترین شکل ممکن خشکی و التهاب پوست را برطرف کند.

روش مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو

روغن آووکادو را می‌توان به صورت ماست مرطوب‌کننده یا لوسیون ،کرم ها و محصولات بهداشتی مصرف نمود. برای تشریح طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو، ابتدا به بررسی طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست می پردازیم. طریقه مصرف روغن آووکادو به این صورت است این روغن را می توانید به عنوان کرم بر روی پوست صورت ماساژ دهید.

ماساژ باید در حدود ۱۵ دقیقه به طول بیانجامد تا روغن آووکادو کامل جذب پوست گردد. اگر شما دارای التهابات پوستی هستید می توانید به میزان مساوی روغن آووکادو و روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و آن را بر روی التهابات خود قرار دهید. بهتر است برای انجام این کار روغن را کمی گرم کنید.

همچنین استفاده از روغن آووکادو برای موی سر و پوست سر بسیار مناسب است. شما می توانید چند قطره روغن آووکادو را درون ظرف شیشه کوچکی بریزید و آن را درون آب جوش قرار دهید تا روغن به این وسیله گرم شود. سپس آن را بر روی کف سر خود ریخته و ماساژ دهید. بهتر است ماساژ را ۱۵ دقیقه ادامه دهید تا روغن به صورت کامل جذب پوست سر شما شود.

روغن آووکادو بکلی

این‌کار علاوه بر برطرف کردن خشکی پوست سر به تقویت ریشه مو نیز‌ کمک می‌کند. طریقه دیگر مصرف روغن آووکادو این است که آن را کف دست خود ریخته و کمی ماساژ دهید. سپس‌ ساقه خشک موها را به  این روغن آغشته کنید.‌ این کار سبب می شود که مو های خشک و زبر شما دوباره آبرسانی شوند و طراوت و شادابی خود را به دست آورند.

روغن آووکادو را می توان به صورت مستقیم در پخت و پز انواع غذا ها استفاده کرد و یا آن را به صورت مستقیم بر روی انواع سالاد ها ریخته و مصرف کرد. از مزایای این روغن برای پوست و مو خود غافل نشوید و این روغن را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

روغن آووکادو از کجا تهیه کنیم؟

بعد از استفاده از روغن آووکادو می توانید نتایج شگفت انگیز آن را بر روی پوست و مو خود مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید روغن آووکادو را باید به صورت اصل تهیه نمایید. امروز فروشگاه های زیادی این روغن را موجود دارند و افراد می توانند از این فروشگاه ها روغن آووکادو را تهیه کنند. اما بهتر است قبل از تهیه روغن آووکادو تحقیقات لازم در رابطه با اصل بودن آن را انجام دهید. تمام خواصی که در بالا ذکر شد مربوط به روغن آووکادو اصل می باشد. در صورت خرید روغن آووکادو فیک و تقلبی ممکن است التهابات پوستی و مشکلاتی برای پوست و موی شما نیز به وجود بیاید. پس در خرید این محصول باید بسیار دقت کنید.

پیشنهاد مطالعه: خواص روغن آووکادو برای پوست و صورت چیست؟

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا در رابطه با طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو مطالبی را عنوان کنیم. اگر قصد دارید از این روغن استفاده کنید باید بتوانید به صورت درست از آن بهره ببرید. امروزه استفاده از از مواد و روغن های گیاهی جایگزین خوبی برای مواد شیمیایی هستند. چرا که این مواد بدون عوارض بوده و اگر به صورت درست و با استمرار از آنها استفاده شود، می‌تواند نتیجه بسیار عالی برای افراد در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *