خواص روغن آووکادو برای پوست و صورت چیست؟

فهرست


استفاده از روغن آووکادو برای صورت طی سالیان اخیر به یک ترند زیبایی تبدیل شده است. این روغن غنی از آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. این موضوع باعث شده تا روغن آووکادو به انتخاب ایده آلی در راستای مراقبت از پوست معرفی گردد. علیرغم آنکه این روغن یک چربی سالم و خوش طعم در صنعت آشپزی شناخته شده، ولیکن، از آن به عنوان دارویی برای التیام و بهبود وضعیت پوست استفاده می‌شود.

مروری بر خواص روغن آووکادو برای پوست

استفاده از روغن آووکادو برای پوست و صورت هیچگونه محدودیتی ندارد. این روغن به دلیل جذب سریع از فواید بی شماری برای پوست برخوردار است. مقادیر معینی از روغن آووکادو می‌تواند نقش موثری در راستای درمان خشکی پوست دست داشته باشد. قابل ذکر است که روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین A، D و E می‌باشد. علاوه بر این، استعمال روغن آووکادو برای صورت در روزهای تابستانی توصیه می‌گردد. چرا که روغن گیاهی فوق عملکردی مشابه کرم ضد آفتاب طبیعی نشان می‌دهد. بنابراین، شما قادر خواهید بود این روغن را به طور مستقیم روی پوست صورت بمالید. و یا آنکه آن را به بخشی از محصولات آرایشی و زیبایی اضافه کنید.

صرف نظر از سن و نوع پوست، استفاده از روغن آووکادو برای پوست توصیه شده است. از این رو، شما قادر خواهید بود نام روغن آووکادو را به عنوان بخش اساسی در بسیاری از انواع آبرسان‌ها، ضد آفتاب‌ها و کرم‌ها مشاهده کنید. در ادامه ما قصد داریم به مهم‌ترین خواص استعمال روغن آووکادو برای صورت بپردازیم. مهم‌ترین دلیل استفاده از روغن آووکادو برای پوست به خواص ضد التهابی آن بازمی‌گردد. به طور اساسی، آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضد التهابی این روغن گیاهی باعث افزایش استحکام، قابلیت ارتجاعی و لطافت پوست می‌شود.

  • آبرسانی و رطوبت رسانی به انواع پوست
  • احیای پوست خشک و حساس
  • درمان ترک پوستی
  • رفع پوسته پوسته شدن پوست
  • التیام خارش پوستی
  • محافظت از پوست در برابر اشعه ماورابنفش
  • مراقبت از پوست در برابر عوامل خارجی آسیب زا

در ادامه به صورت موردی هریک از خواص را توضیح می دهیم.

روغن آووکادو

آبرسانی و تغذیه رسانی به پوست

استعمال روغن آووکادو برای پوست به دلیل دارا بودن پتاسیم، لسیتین، ویتامین E و سایر مواد مغذی توصیه می‌گردد. ویتامین E به طور طبیعی در غشای سلولی زندگی می‌کند. بنابراین، روغن آووکادو به تنهایی و یا همراه با سایر محصولات زیبایی جذب پوست می‌شود. ویتامین E به عنوان ویتامین آبرسان باعث تقویت عملکرد سد دفاعی پوست می‌گردد. این امر به حفظ رطوبت پوست می‌انجامد. علاوه بر این، ویتامین E به عنوان عامل ضد التهابی باعث مدیریت مضرات ناشی از نور خورشید می‌شود. بعلاوه آنکه، این ویتامین با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.

استفاده از روغن آووکادو برای پوست خشک نتایجی ایده آل به دنبال خواهد داشت. لسیتین به عنوان عنصر نرم کننده از خواص آبرسان پوست برخوردار می‌باشد. علاوه بر این، اسیدهای چرب لسیتین باعث ایجاد سد دفاعی پوست و در نتیجه، حفظ رطوبت می‌شود در این راستا، پتاسیم به راحتی جذب بیرونی‌ترین لایه پوست می‌گردد. در حالی که پتاسیم برای رشد سلول‌های پوستی جدید و بعلاوه، تسریع شکل گیری پوست ضروری می‌باشد. به منظور آبرسانی، 3/2 بطری یک اونسی را با روغن آووکادو پر کنید. سپس، از روغن تامانو یا شترمرغ برای پر کردن بطری استفاده نمائید. حال، 3 تا 4 قطره اسانس اسطوخودوس یا گل رز اضافه کنید. بطری را تکان بدهید و از محتویات آن بهره ببرید.

استفاده از روغن آووکادو برای صورت ملتهب

روغن آووکادو قادر به التیام التهاب ناشی از اگزما و پسوریازیس می‌باشد. این روغن گیاهی به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک موثری نماید. به طور معمول، استعمال روغن آووکادو برای پوست خشک و حساس توصیه می‌گردد. علاوه بر این، روغن گیاهی مذکور قادر به درمان پوست تحریک شده و پوسته پوسته شدن ناشی از اگزما و پسوریازیس می‌باشد.

با این حال، در صورت ابتلا به اگزما و پسوریازیس، ضروری است ابتدا روغن آووکادو را روی بخش کوچکی از پوست آزمایش کنید. در صورت بروز هرگونه تحریک و تشدید علائم، از استعمال روغن به شدت اجتناب نمائید. به منظور درمان اگزما و پسوریازیس، مقدار معینی از روغن آووکادو را پس از حمام روی پوست ماساژ بدهید. شما قادر خواهید بود این روغن را به تنهایی استفاده نمائید. و یا آنکه مقداری از روغن را به لوسیون بدن خود اضافه کنید و از آن استفاده نمائید.

درمان آکنه

اطلاعات متناقضی درباره تاثیر استفاده از روغن آووکادو برای صورت آکنه دار ارائه شده است. با این حال، روغن آووکادو از خواص ضد التهابی برخوردار می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضد التهابی این روغن به رفع التهاب ناشی از آکنه و بعلاوه، درمان قرمزی حاصل از جوش می‌پردازد. برخی افراد بر این باورند که استعمال روغن آووکادو برای پوست چرب مضر است. در این راستا، احتمال می‌رود که غلظت بالای روغن آووکادو احتمال ابتلا به آکنه را افزایش بدهد.

این در حالی است که روغن آووکادو به منظور درمان آکنه نباید مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند. رعایت این ترفند ساده به درمان آکنه کمک موثری خواهد کرد. به منظور پیشگیری و درمان آکنه، روغن آووکادو را به مدت کوتاهی روی پوست بمالید و سپس، صورتتان را با آب گرم شستشو بدهید. این امر باعث آبرسانی پوست چرب می‌شود و در عین حال، چربی مازاد پوست را کاهش می‌دهد.

کاهش علائم پیری زودرس پوست

پیری زودرس معمولاً در قالب چین و چروک دیده می‌شود. این در حالی است که استعمال محصولات حاوی چربی‌های سالم قادر به رفع چین و چروک پوستی می‌شود. به منظور درمان چین و چروک، 4/1 فنجان روغن آووکادو را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قاشق موم عسل، 2/1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E و 1 قاشق غذاخوری روغن شی باتر مخلوط کنید.

این مخلوط را درون یک شیشه بریزید. سپس، این شیشه بدون درب را درون یک قابلمه دارای 4 اینچ آب بگذارید. اجازه بدهید آب قابلمه به جوش بیاید. مواد ذوب شده را با هم مخلوط کنید. پس از این، مخلوط مواد را درون یک شیشه کوچک‌تر بریزید. حال، اجازه بدهید که این مخلوط سفت شود. از این کرم در یخچال نگهداری کنید. استعمال روغن آووکادو برای صورت دارای چین و چروک ایده آل است.

درمان آفتاب سوختگی

استفاده از روغن آووکادو برای پوست دچار آفتاب سوختگی موثر می‌باشد. این روغن گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان به کاهش علائم ناشی از آفتاب سوختگی کمک خواهد کرد. علاوه بر این، اسیدهای چرب ضروری، بتاکاروتن، پروتئین، لسیتین، ویتامین D و E در التیام و بهبود وضعیت پوستی موثر می‌باشد.

برخی از مطالعات نشان داده است که استعمال روغن آووکادو برای صورت از پوست در برابر اشعه‌های ماورابنفش محافظت می‌کند. بنابراین، شما قادر خواهید بود از این روغن به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی بهره ببرید.

استعمال روغن آووکادو برای پوست زخم شده

استعمال روغن آووکادو برای پوست زخم شده می‌تواند یک راه حل عالی به شمار رود. تحقیقاتی طی سال 2013 نشان داد که اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک روغن آووکادو قادر به تقویت کلاژن سازی هستند. تقویت کلاژن سازی می‌تواند به ساخت مجدد بافت همبند منجر گردد. علاوه بر این، روغن آووکادو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضروری التهاب ناشی از زخم را کاهش می‌دهد.

خلاصه کلی

استفاده از روغن آووکادو برای صورت ممانعتی ندارد. با این حال، روغن گیاهی فوق به روغن حامل سبز رنگ دارای غلظت بالا نسبت داده شده است. احتمال دارد این روغن به افزایش تولید سبوم پوست کمک کند. بنابراین، استفاده از روغن آووکادو برای پوست چرب چندان توصیه نشده است. استعمال این روغن احتمال ابتلا به آکنه و جوش را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *