روش نگهداری کره نارگیل چگونه است؟

فهرست

کره نارگیل کاربردهای مختلفی دارد، اما بسیاری از مردم نگران این هستند که ممکن است  نتوانند آن را به درستی ذخیره کنند و نتوانند ماندگاری و قابلیت استفاده آن را به حداکثر برسانند. خوشبختانه این کره به خوبی حفظ می شود و بسیار خوب ذخیره می شود. آن چه در روش نگهداری کره نارگیل مهم است حفظ عطر و طعم نارگیل و رنگ آن است.

ماندگاری کره نارگیل

برای ماندگاری بهتر کره نارگیل از اضافه شدن هرگونه رطوبت به شیشه حاوی کره  خودداری کنید و آن را بهتر است که در جای خشک و خنک نگهداری کنید. کره نارگیل به طور طبیعی بسیار پایدار است و ماندگاری آن یک سال یا بیشتر است در صورت تمایل می توانید آن را تا 3 ماه در یخچال نگهداری کنید.

روش نگهداری کره نارگیل

نمی توان به طور قطع بهترین راه  را برای نگهداری کره نارگیل پیشنهاد کرد اما به طور معمول آن را در یک ظرف سربسته به دور از رطوبت نگهداری کنید دمای لازم برای نگهداری این ماده غذایی چیزی پایین تر از دمای اتاق است برای این که کره نارگیل در دمای اتاق جامد است.

نحوه ذخیره کردن کره نارگیل

بسته به این که چقدر سریع بخواهید از کره نارگیل استفاده کنید نحوه ذخیره سازی آن نیز فرق دارد. شما ممکن است بخواهید آن را در یخچال نگهداری کنید. روش های ذخیره سازی می تواند کوتاه مدت و میان مدت باشد.

بنر کره نارگیل

ذخیره سازی کوتاه مدت

اگر می خواهید از کره نارگیل ظرف چند ماه استفاده کنید می توانید از آن به جای یخچال در انباری خنک دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. بهتر است ظرف نگهداری، در بسته باشد تا عطر و بوی مواد معطر موجود در انبار را به خود نگیرد. اگر کره نارگیل به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرد فاسد می شود.

ظرف کره نارگیل با نارگیل

ذخیره سازی برای یک سال

جهت ذخیره کره نارگیل تا یک سال یخچال بهترین گزینه است. چرا که یک دمای ثابت و کنترل شده دارد و کره نارگیل در مواجه با تغییرات دما قرار نمی گیرد. آن را در مجاورت مواد غذایی که عطر و طعم تند دارند قرار ندهید چرا که عطر و طعم آنها را به خود می گیرد.

جلوگیری از فاسد شدن کره نارگیل

بهترین راه برای جلوگیری از فاسد شدن کره نارگیل نگهداری آن در یک محل خشک و خنک وبه دور از نور  خورشید است اگر کره نارگیل در معرض دماهای بالاتر از  75 درجه سانتی  گراد قرار گیرد خواص خود را از دست می دهد و می سوزد. نشانه های فاسد شدن کره نارگیل تغییر یافتن بوی آن است.

سخن آخر

روش نگهداری کره نارگیل با توجه به مدت زمانی که می خواهید آن را ذخیره سازی  و نگهداری کنید،  متفاوت است عموما روش نگهداری در یخچال یک راه ایمن و موثر است. کره نارگیل در دمای اتاق جامد است و آنچه که خیلی باید مورد توجه قرار گیرد این است که آن را دور از نور و گرمای بیش از حد آفتاب نگهداری کنید. کره نارگیل که عطر ملایم نارگیل و طعم خوش آن را دارد تمام خواص نارگیل را دارا است و می تواند یک میان وعده خوشمزه باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *