خواص روغن کرچک برای مژه چیست؟

فهرست

اگر شما به دنبال یک روش بی دردسر برای رشد مژه های خود هستید، باید بدانید که روغن کرچک بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. خواص روغن کرچک برای مژه، موجب شده است که بسیاری از افراد از این روغن طبیعی و گیاهی، جهت رشد مژه هایشان استفاده کنند.

معرفی خواص روغن کرچک برای مژه

برخی از مهمترین خواص روغن کرچک برای مژه که شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت است از :

ضد قارچ و باکتری

خواص ضد قارچی و ضد باکتری روغن کرچک از جمله مهمترین و اصلی ترین مزیت های این روغن طبیعی می باشد. روغن کرچک مواد طبیعی مانند پروتئین، اسیدهای چرب، مواد معدنی و غیره را شامل می گردد، به همین دلیل رشد مژه ها را افزایش می دهد.

دارای ویتامین و آنتی اکسیدان

ویتامین e به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای تقویت مو شناخته می شود. این روغن آنتی اکسیدان زیادی جهت تقویت مژه دارد. بر همین اساس از ریزش مژه ها تا حد زیادی جلوگیری می کند.

روغن کرچک و فولیکول و اسید ریسینولئیک

آسیب رساندن به فولیکول‌های موی مژه با استفاده از این روغن کاهش پیدا خواهد کرد. بر همین اساس بسیاری از افرادی که ریزش موی مژه دارند از این روغن استفاده می ‌کنند. روغن کرچک دارای اسید ریسینولئیک می باشد، این اسید کمک می ‌کند که مژه ها ضخیم تر شوند. در صورتی که مژه ها ضخیم تر می شوند، ریزش آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

نحوه مصرف روغن کرچک برای مژه

برای استفاده کردن از روغن کرچک جهت رشد مژه باید یک قرقره تمیز یا یک تکه پنبه را آماده کنید. گلوله پنبه یا قرقره تمیز را در روغن کرچک فرو ببرید، پس از آن مقدار بسیار کمی از روغن کرچک را در امتداد مژه خود بکشید. بهتر است که برای کشیدن پنبه از پایه مژه های خود پنبه را روی مژه‌ هایتان بمالید. اجازه دهید که یک روز، روغن روی مژه های شما بماند. سپس صبح زود با آب ولرم مژه هایتان را بشویید.

برای اینکه نتیجه بهتری از این روغن جهت رشد مژه ها کسب کنید، باید روزانه این روغن را روی مژه ها بمالید. توجه داشته باشید که اگر از روغن کرچک تنها یک روز استفاده نمایید نمی‌توانید از خواص آن استفاده کنید. بسیاری از افراد وازلین را با روغن کرچک ترکیب می‌ کنند تا خواص آن را افزایش دهند. وازلین یکی از بهترین روش ها برای درمان ترک خوردگی لب ها به شمار می رود. استفاده روزانه از وازلین و روغن کرچک روی مژه ها کمک می کند که ریزش مژه‌ ها کمتر شود و همچنین مژه ها تقویت گردند .

نکاتی در مورد استفاده از خواص روغن کرچک برای مژه

شما برای اینکه خواص روغن کرچک برای مژه را به صورت کامل دریافت کنید باید به خوبی برخی از موارد را در نظر داشته باشید. برخی از مهمترین این موارد که بسیار مهم است و باید به خوبی آنها را در نظر بگیرید عبارت است از :

مصرف روغن کرچک بر روی قسمت های حساس

یکی از مهمترین نکاتی که شما زمان مالیدن روغن کرچک روی مژه های خود باید به آن دقت داشته باشید این است که، روغن را به چشم های تان نزنید. بسیار مراقب باشید که روغن به چشم ‌های شما آسیب وارد نکند. در صورتی که روغن وارد چشم های شما شد، سریع باید آن را با آب گرم شستشو دهید.

آلرژی به روغن کرچک

 روغن کرچک به طور کلی یکی از روغن های بی خطر به شمار می‌ رود. با این حال ممکن است که برخی از افراد به این روغن واکنش آلرژیک داشته باشند. بر همین اساس پیش از اینکه روغن کرچک را روی مژه های خود بزنید، باید حدود ۲۴ ساعت قبل روغن کرچک را روی ناحیه کوچکی از پوست خود بمالید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

تهیه روغن کرچک اصل

از دیگر نکاتی که زمان استفاده از روغن کرچک جهت تقویت مژه ها باید به آن دقت داشته باشید این است که، نمونه اصل روغن کرچک را خریداری کنید. امروزه نمونه های تقلبی روغن کرچک بسیار زیاد شده است. شما از خرید نوع تقلبی روغن کرچک باید به طور جدی خودداری نمایید .روغن تقلبی به مژه های شما آسیب وارد می کند و مانع رشد مژه ها می شود.

خواص روغن کرچک برای مژه با ترکیب دیگر روغن ها

برای اینکه افراد از خواص روغن کرچک برای مژه استفاده کنند، می توانند روغن کرچک را با مواد دیگر ترکیب کنند تا خواص آن را افزایش دهند. برخی از روش های متفاوتی که مربوط به ترکیب روغن کرچک با مواد دیگر می باشد تا رشد مژه ها را افزایش دهد عبارت است از :

استفاده تنهایی از روغن کرچک

یکی از روش‌ها این است که شما به طور کامل پوست صورت تان را بشویید و هر نوع آرایش روی چشم‌ هایتان را پاک کنید. پس از آن فرچه تمیز ریمل را بردارید و به روغن کرچک بمالید. سپس فرچه آغشته شده به روغن کرچک را روی موهای خود بمالید. این روش یک روش ساده و مناسب جهت تقویت مژه با روغن کرچک می باشد.

ترکیب روغن کرچک با روغن زیتون

می توانید روغن کرچک را با روغن زیتون ترکیب نمایید. روغن زیتون یکی از اصلی ترین روغن های طبیعی به شمار می رود که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. اسیدهای چرب درون این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. با ترکیب روغن کرچک و روغن زیتون می توانید رشد مژه‌ ها را افزایش دهید و همچنین ضخامت مژه ها را بیشتر کنید.  برای اینکه روغن زیتون و روغن کرچک را با یکدیگر ترکیب کنید، نیاز است که به استانداردهای مشخص شده دقت داشته باشید.

ترکیب روغن بادام شیرین با روغن کرچک

ترکیب روغن کرچک و روغن بادام شیرین به عنوان یکی دیگر از روش‌ های مربوط به استفاده از این روغن به شمار می ‌رود. روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین و چربی های ضروری می باشد. زمانی که شما در یک بازه مشخص از این روغن استفاده کنید می توانید تاثیر آن را دریافت نمایید. اگر روغن بادام شیرین را با روغن کرچک ترکیب کنید، تاثیر چندین برابر آن را مشاهده می نمایید. قطره اسطوخودوس و رزماری برای اینکه اثربخشی روغن کرچک را بیشتر کند مزیت زیادی دارد.

ترکیب روغن نارگیل با روغن کرچک

امروزه بسیاری از افراد برای تقویت مژه خود وازلین، روغن نارگیل و روغن کرچک را با یکدیگر ترکیب می کنند. وازلین به عنوان یک مرطوب کننده قوی برای مژه های آسیب دیده و شکننده مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نارگیل مواد مغذی زیادی دارد که مژه های شما را براق تر می کند. اگر این دو ماده را با روغن کرچک ترکیب کنید تاثیر بیشتری از آنها، برای تقویت مژه دریافت خواهید کرد.

خرید روغن کرچک از روغنکده بکلی

جمع بندی

به دلیل خواص روغن کرچک برای مژه امروز بسیاری از افراد از این روغن طبیعی به صورت روزانه استفاده می‌ کنند. برای اینکه مژه های شکننده و آسیب دیده خود را ترمیم کنید می‌توانید روغن کرچک را به صورت روزانه روی مژه ها بمالید. با ترکیب روغن کرچک و دیگر روغن های طبیعی قادر خواهید بود که تاثیر روغن کرچک را برای تقویت مژه ها را چندین برابر نمایید. همچنین نکاتی برای استفاده از این روغن را برای شما گفتیم و خواص این روغن بی نظیر مانند حاوی ویتامین، ضد قارچ و باکتری و … را برای شما بیان کردیم تا از این روغن شگفت انگیز استفاده لازم را ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *