آشنایی با بهترین روغن صاف کننده مو

فهرست




شرایط نامساعد محیطی نظیر نور خورشید، سرما و گرما و آلودگی‌ها نه تنها به موها آسیب می‌زند گاهی باعث تغییر حالت آن نیز می‌شود. بنابراین شاهد وز شدن و مجعد شدن موهای صاف خواهیم بود. بهترین روغن صاف کننده مو علاوه بر محافظت موثر از موها در برابر شرایط جوی، باعث صاف شدن و نرمی آن نیز خواهد شد. افرادی که به صورت ژنتیکی دارای موهای مجعد و فر هستند نیز می‌توانند برای محافظت و صافی از این روغن‌های بکر استفاده نمایند. اما باید توجه کنند که صافی موها به صورت طولانی مدت و دائمی نخواهد بود. حال شاید بپرسید که کدام روغن‌ها برای صافی مو مناسب هستند؟ در این مقاله قصد داریم به این مقوله بپردازیم و پر استفاده‌ترین روغن‌ها معرفی نماییم.

روغن نارگیل

اگر افراد به جای پرداخت هزینه‌های هنگفت به سالن‌های آرایشی برای صاف کردن موها به سراغ روغن نارگیل بروند، علاوه بر تقویت ریشه به نرمی و شادابی آن نیز کمک می‌کنند. معمولا موهایی که آسیب دیده‌اند به صورت وز، مجعد یا فر درمی‌آیند، این با مویی که به صورت ژنتیکی مجعد و فر است فرق دارد.

استعمال روغن نارگیل موجب ترمیم آسیب دیدگی‌ها و تامین پروتئین لازم برای بازسازی موها می‌شود. بدین ترتیب موها شاداب نرم و صاف می‌شود. معمولا موهای صدمه دیده بسیار خشک هستند که این روغن با تامین رطوبت لازم خشکی آن را رفع می‌کند. از آنجایی که در حالت عادی به شکل جامد است بهتر است برای مصرف، آن را گرم کرده و به صورت ولرم روی موهای کاملا تمیز ماساژ داده شود.

روغن ماکادمیا (فندق استرالیایی)

روغن ماکادمیا بر موهایی که از رنگ و دکلره صدمه دیده و وز و خشک شده‌اند بسیار موثر واقع می‌شود. عناصر مفید آن مانند پالمیتولئیک اسید، پتاسیم، پروتئین‌های طبیعی، امگا 3 و 6 و ویتامین E تشکیل شده است. خاصیت ترمیم کنندگی بالایی دارد و به تولید پروتئین کراتین در موها کمک می‌کند.

بنر روغن های گیاهی ناب

علاوه بر این نقش محافظت کننده را دارد و مانع از آسیب دیدن موها می‌شود. آبرسانی موها باعث نرمی و شادابی آنها می‌شود و حالت مجعد و وز موها گرفته می‌شود. همچنین با ماساژ آن بر روی ساقه موها گره‌های ایجاد شده را به راحتی باز کرده و شانه پذیر می‌کند. بهترین روغن برای صاف کردن موهای فر است.

روغن کرچک

روغن کرچک مرطوب کننده‌ای قوی برای موها است و با تامین و حفظ رطوبت از فر شدن آنها جلوگیری می‌کند. همچنین به راحتی موهای گره خورده را باز می‌کند تا برس راحت لابه لای موها حرکت کند. استفاده از این روغن بسیاری از مشکلات موها را رفع می‌کند. از جمله با آبرسانی مو، خشکی آن را رفع کرده و با تامین پروتئین و ویتامین‌های لازم، صدمات مو را جبران می‌کند. همچنین تارهای ضعیف و شکننده را ضخیم کرده و موجب درمان شوره سر می‌شود.

از آنجایی که روغن کرچک بسیار چرب و سنگین است و به راحتی از موها پاک نمی‌شود بهتر است آن را به نسبت مساوی با آب مخلوط کرده و در ظرف اسپری بریزید و روی موها اسپری نمایید. روش دیگر ترکیب آن با سرم مو است که سبک‌تر شده و در موها نفوذ می‌کند.

نکات مهم در استفاده از روغن مو

بهترین روغن صاف کننده مو را باید زمانی روی موها بزنید که کاملا پاک و تمیز است و آمادگی جذب آن را دارد. پس از حمام بهترین زمان برای استفاده از روغن بکر است. چنانچه پس از استعمال دچار التهاب در پوست سر شدید باید روغن خود را تغییر دهید. استفاده از آن را به یک عادت تبدیل کنید و آن را در روتین موهای خود بگنجانید. بسیاری از مشکلات موها و پوست سر با استفاده از روغن بکر حل می‌شود و موها را به طور طبیعی محافظت می‌کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *