معرفی بهترین روغن ها برای پوست صورت

فهرست


پوست صورت دائما در معرض عوامل نامساعد محیطی مانند اشعه‌های UV ، سرما و گرما و رادیکال‌های آزاد و سایر آلودگی‌ها قرار دارد بنابراین دچار صدمات زیادی می‌شود. برای جبران صدمات و حفاظت بیشتر، استفاده از بهترین روغن ها برای پوست صورت بهترین راه‌حل خواهد بود. زیرا تمامی نیازهای آن را برطرف کرده و حکم محافظ را خواهد داشت. بهتر است هر نوع پوستی با توجه به نیازهایی که دارد بهترین روغن گیاهی را انتخاب نماید تا بیشترین بهره را از این ماده طبیعی ببرد.

روغن‌های طبیعی برای پوست صورت و ویژگی های آن ها

پوست صورت دائما در معرض نور خورشید است بنابراین خیلی زود دچار سوختگی و چین و چروک می‌شود و رطوبت آن تحلیل رفته و خشک می‌شود. بهترین روغن ها برای پوست صورت دارای آبرسانی قوی است و با تحریک کلاژن سازی در پوست به رفع آثار پیری پوست کمک می‌کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل قدرت زیادی در محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارد. پوست را آبرسانی می‌کند و به درمان چین و چروک می‌پردازد. لکه بر بوده و نیازهای روزانه سلول‌ها به مواد غذایی را تامین می‌کند. رفع کننده خشکی و ترمیم کننده صدمات پوستی است، در نتیجه تاثیر دهی خوبی برای موهای خشک و صدمه دیده دارد.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین نیازهای روزانه سلول‌ها به مواد معدنی را تامین می‌کند. ضد التهاب است و با آبرسانی قوی، خشکی پوست را از بین می‌برد. ضد چین و چروک است و مانع از بروز علائم پیری زودرس روی صورت می‌شود. با قدرت ترمیم کنندگی زیاد خود بافت‌های آسیب دیده، اسکار، جای آکنه و غیره را درمان می‌کند.

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو یک لکه بر فوق العاده قوی است و تمامی لکه‌هایی که با دلایل مختلف روی پوست ایجاد شده‌اند را درمان می‌کند. از بین برنده آکنه و جوش است و موجب افزایش انعطاف و جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود. به طور کلی عملیات کلاژن سازی را بیشتر می‌کند.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم بسیار سبک و زود جذب است و پوست را چرب نگه نمی‌دارد. تنظیم کننده سبوم بوده و با آبرسانی قوی منافذ باز پوست را کوچک می‌کند. جوان کننده پوست صورت است و علایم کشش را از بین می‌برد. ضد التهاب بوده و خشکی پوست را بهبود می‌دهد.

روغن های مناسب پوست صورت

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ تسکین دهنده التهاب و رفع کننده خشکی است زیرا پوست را به سرعت آبرسانی می‌کند. استرس و خستگی را از بین برده و موجب شادابی پوست صورت می‌شود. رفع کننده فوری چین و چروک است و منافذ باز را نیز کوچک می‌کند. پوست را کاملا ضدعفونی و منافذ را پاکسازی کرده و بدین ترتیب عوامل بروز آکنه را از بین می‌برد.

روغن آووکادو

روغن آووکادو رطوبت دهنده و تغذیه رسان پوست و تامین کننده ویتامین‌های روزانه سلول‌ها است. بافت صدمه دیده را ترمیم کرده و روشن کننده رنگ پوست است. افزایش دهنده خاصیت کشسانی است و بدین ترتیب از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. علائم پیری از جمله لک، افتادگی و خطوط عمیق را محو کرده و رفع کننده تیرگی‌های دور چشم است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا بهترین روغن برای پوست چرب است. تنظیم کننده چربی و رفع کننده التهاب است. سبک و ملایم بوده و از پوست‌های حساس محافظت می‌کند. ساخت بیشتر کلاژن در پوست را تحریک کرده و موجب جوانسازی پوست می‌شود. خاصیت لکه بری دارد و برای درمان جوش‌های صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضد قارچ و ضد میکروب است و سطح پوست را ضدعفونی می‌کند.

جمع بندی

در آخر دانستن نکات فوق شما را قادر می‌سازد تا پوست سالم‌تری داشته باشید. تاثیر دهی بهترین روغن ها برای پوست صورت با انجام حرکات ماساژ بسیار چشمگیر است. همچنین موجب بیشتر شدن جریان خون در زیر پوست و اکسیژن رسانی بهتر می‌شود. حرارت دادن روغن‌های گیاهی نیز به جذب بهتر آنها در پوست کمک می‌کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *