خواص روغن کرچک برای رحم را بدانید

فهرست

خواص روغن کرچک برای رحم در بسیاری از مطالعات پزشکی مورد تحلیل و آزمایش قرار گرفته است. این روغن  می تواند رکود را از بین ببرد و خون را در ناحیه تناسلی زنانه حرکت دهد، توده ها را نرم کند و از ایجاد بافت اضافی آندومتر جلوگیری کند، گردش خون را افزایش دهد، التهاب را کاهش دهد و دوره های طبیعی را بازگرداند. استفاده از روغن کرچک برای درمان کیست های تخمدان، فیبروئید رحم، گرفتگی های قاعدگی، ناباروری، آندومتریوز/آدنومیوز  در بیشتر درمان های طب قدیم و جدید توصیه شده است.

آندومتر چیست؟

آندومتر پوشش لایه داخلی رحم است که در آن لانه گزینی جنین  صورت می گیرید و ساک حاملگی برای لانه گزینی جنین زمانی تشکیل می شود که آندومتر پذیرای آن باشد. ضخامت آندومتر عامل مهمی در باروری زنان است. چنانچه بخواهید با درمان های خانگی ضخامت آندومتر را بهبود دهید استفاده از روغن کرچک می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

 خواص روغن کرچک برای رحم و آندومتر

از خواص روغن کرچک برای رحم این است که قرار دادن آن روی رحم و تخمدان ها به افزایش گردش خون در اندام تناسلی و بهبود بازسازی بافت رحم کمک می کند. در نتیجه ضخامت  آندومتر بهبود پیدا می کند و لانه گزینی جنین بهتر صورت می پذیرد. این روغن گیاهی سرشار از اسید ریسینولئیک است که جریان خون را بهبود می بخشد. می توان آن را با آغشته کردن یک تکه فلانل یا پنبه به روغن کرچک و قرار دادن آن روی پوست زیر شکم استفاده کرد. این کار باید در مرحله فولیکولی چرخه قاعدگی یعنی بین 3 تا 12 روز پس از آخرین دوره قاعدگی انجام شود.

فیبروم چیست؟

فیبروم ها تومورهای غیر سرطانی هستند که در طول سال های باروری یک زن می تواند در مکان های مختلف رحم به صورت تکی یا  جمعی تشکیل شوند. زنان سیاهپوست سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم هستند.

روغن کرچک بکلی

روغن کرچک و اثر آن بر روی فیبروم

درمان فیبروم متاثر از سه رویکرد رژیم غذایی، مکمل ها و تغییر سبک زندگی است. از مهمترین مکمل ها برای درمان فیبروم رحمی و کاهش سطح استروژن و ایجاد تعادل هورمونی روغن ماهی، خار مریم و توت درخت عفیف است. ورزش منظم و ماساژ با روغن کرچک نیز می تواند در کندن بافت اضافی رحم و خارج شدن سموم از این ناحیه تاثیر گذار باشد. در کنار آن انجام مدیتیشن، تمرینات هوازی، پرهیز از خوردن گوشت گاو، استفاده روزانه از ویتامین E  اجتناب از الکل و تنباکو، محدود کردن چربی و نشاسته نیز به کاهش فیبروم کمک می کند.

روغن کرچک تراپی

روغن کرچک تراپی سیستم گردش خون را تحریک می کند و با افزایش گردش خون، خون اکسیژن دار تازه در شکم و لگن جریان می یابد و اندام های تناسلی، تخمدان ها و لوله های فالوپ و رحم را تغذیه می کند و به عملکرد صحیح آنها کمک می کند. فقدان گردش خون در این اندام ها در صورت آسیب دیدگی از بهبود مناسب آنها جلوگیری می کند و ممکن است باعث ایجاد بافت زخم و چسبندگی بیش از حد شود. درمانهای اضافی چون طب سوزنی و طب چینی می تواند راهی مفید برای افزایش گردش خون، سلامت تخمک و عملکرد سالم اندام های تناسلی باشد.

پیشنهاد مطالعه:”خواص روغن کرچک برای زایمان چیست؟”

سخن آخر

از خواص روغن کرچک برای رحم تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن است. غدد لنفاوی اندام های تناسلی را احاطه کرده  و محل لنفوسیت ها (سلول های لنفاوی) و لنف( مایع) هستند که بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند. سیستم لنفاوی به طور مداوم از بدن در برابر بیماری ها دفاع می کند. استفاده از روغن کرچک روی ناحیه زیر شکم حرکت لنف را در ناحیه تولید مثل تحریک می کند و به حذف مواد زائد (سموم) از این ناحیه و پاکسازی اندام های تولید مثل کمک می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *