معرفی بهترین روغن برای عضلات

فهرست

گرفتگی عضلات، اتفاقی رایج در بین همه افراد است و در اثر فعالیت زیاد بروز پیدا می‌کند. گاهی درد آن ممکن است تا چند روز ادامه پیدا کند. انتخاب بهترین روغن برای عضلات می‌تواند شما را از مصرف پمادهای موضعی و حتی قرص‌هایی که برای تسکین درد مناسب است بی نیاز کند. روغن‌های طبیعی به سرعت وارد بافت پوست می‌شود و با افزایش گردش خون میزان درد را کاهش می‌دهند. البته که استعمال روغن به همراه ماساژ تاثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود درد خواهد داشت. در ادامه مقاله به معرفی تاثیرگذارترین روغن‌های طبیعی که برای عضلات مناسب است می‌پردازیم.

روغن فلفل قرمز

می‌تو‌انیم با قاطعیت بگوییم که روغن فلفل قرمز در تسکین درد عضلات معجزه می‌کند. ماده‌ای که باعث قدرت تاثیرگذاری زیاد آن روی عضلات می‌شود کپسایسین نام دارد. عنصری که در کمتر ماده غذایی مشاهده می‌شود.

کپسایسین موجب آزاد شدن هورمون اندروفین توسط مغز می‌شود. در طب سنتی نیز روغن فلفل، برای درمان دردهای عضلانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طور کلی خاصیت ضد التهابی دارد و حتی برای درمان دردهای مفاصل نیز مفید واقع می‌شود.

روغن دارچین

روغن دارچین نیز یک ضد التهاب بسیار قوی است که برای انواع اسپاسم عضلانی، کوفتگی و گرفتگی و همچنین التهاب مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی بوی خوش آن نیز آرامش بخش است. فواید بسیاری برای این روغن ذکر شده که در این مقاله نمی‌گنجد. اما تاثیر باورنکردنی آن در دردهای عضلانی غیر قابل انکار است.

در بازار دو نوع روغن دارچین وجود دارد: نوع اول دارای رنگ زرد است که از برگ این گیاه تهیه می‌شود و دومی مایل به قرمز یا قهوه‌ای است که از پوست آن تهیه می‌شود.

روغن های مناسب برای عضلات

روغن خشخاش

احتمالا با خواص پاپاور یا خشخاش آشنا هستید و می‌دانید  قدرت تسکین دهندگی فوق العاده‌ای دارد. علت آرامش بخش بودن این روغن به خاطر وجود آلکالوئیدها ( مرفین، کدئین، پاپاورین، نارسئین ) است. هر کدام از این آلکالوئیدها مصرف دارویی دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده سرشار از کلسیم، آهن و فسفر است و برای استحکام استخوان‌ها و مفاصل مفید واقع می‌شود.

ماساژ روغن خشخاش بر روی پوست نه تنها گرفتگی‌های عضلانی را باز می‌کند بلکه برای دردهای استخوانی نیز موثر است. علاوه بر این موارد، در تقویت و تغذیه پوست نیز تاثیر گذار است. برای درمان چین و چروک، خشکی، التهاب، سردرد نیز به کار گرفته می‌شود.

روغن زردچوبه

روغن دیگری که برای بهبود دردهای عضلانی استفاده می‌شود و در بین مردم نیز شناخته شده است روغن زردچوبه است. زمانی که آن را روی عضلات ماساژ می‌دهید به سرعت جذب شده و باعث افزایش گردش خون می‌شود. همچنین عضلات را گرم کرده و این باعث بهبودی درد حاصل از کوفتگی و خستگی، پیچ خوردگی و کشیدگی می‌شود.

درد و ورم مفاصل نیز با استفاده از این روغن بهبود می‌یابد. خواص ضد التهاب و ضد درد زردچوبه به دلیل وجود ماده‌ای به نام آلفا کورکومین است. بنابراین حتی اگر برای درمان دندان درد هم استفاده کنید موثر خواهد بود. همچنین باعث از بین رفتن پلاک دندان و درمان بیماری‌های لثه نیز می‌شود.

نکاتی که در زمان استفاده از روغن طبیعی باید رعایت کنید

در زمان استفاده از بهترین روغن برای عضلات باید حتما پوست، شسته شده و تمیز باشد. آن را خوب در موضع درد ماساژ دهید تا جذب پوست شده و تاثیر گذاری آن بیشتر شود. در صورت نیاز موضع را ببندید. اگر تا کنون از روغن طبیعی استفاده نکرده‌اید حتما تست پچ را انجام دهید تا از عدم آلرژی به آن مطمئن شوید، سپس استعمال کنید. برای بهبودی سریع، در طول شبانه روز چند بار و هر بار چند قطره از روغن را بزنید و ماساژ دهید.

کلام آخر

برای درمان گرفتگی عضلات و بهبود درد استفاده از روغن بسیار توصیه می شود. در این مقاله به معرفی بهترین روغن برای عضلات پرداختیم همچنین نکات استفاده از آن را بیان کردیم.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *