خواص روغن کرچک برای لک صورت چیست؟

فهرست

روغن کرچک از دانه های کوچک کرچک به دست می آید، رنگ آن زرد می باشد و استفاده از آن پیشینه ای باستانی دارد. این روغن نه تنها در صنعت بلکه برای مصارف زیبایی نیز کاربرد دارد. خواص روغن کرچک برای لک صورت می تواند بی نظیر باشد. این روغن برای پوست؛ مرطوب کننده ای عالی به شمار می رود.

روغن کرچک و خواص آن بر زیبایی صورت و پوست

 از مهمترین دغدغه های ما انسان ها که از دیر باز با آن چالش داشته ایم؛ حفظ زیبایی و جوانی پوست است. یکی از بهترین پیشنهاداتی که برای رفع چین و چروک صورت یا جای جوش می توان داشت، استفاده از روغن کرچک است، که مصریان باستان به وفور در تهیه نسخه های زیبایی خود از این روغن استفاده می کرده اند.  این روغن به دلیل ویسکوزیته بالایی که دارد به عمق پوست نفوذ می کند و باعث می شود پوست زیباتر به نظر برسد.

روغن کرچک و اثر آن بر کبد و بهبود لک های پوست

کبد که یکی از مهمترین مراکز تصفیه کننده خون است به کمک این روغن، عملکرد بهتری پیدا می کند و میزان صفرای ترشح شده در خون به این وسیله کنترل می شود و از آنجا که تنظیم نبودن صفرا یکی از عوامل ایجاد لک صورت است، می توان گفت که خواص روغن کرچک برای لک صورت و کبد  بسیار جادویی است. استفاده از این روغن در کنار روغن بادام اثرات شگفت انگیزی خواهد داشت.

روغن کرچک و اثر آن بر کاهش رنگدانه پوست

بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که روغن کرچک به کاهش رنگدانه پوست کمک می کند. این روغن  سرشار از اسید های چرب امگا 3 است که اثر فوق العاده ای بر روی کاهش رنگدانه پوست دارد و موجب سوراخ شدن بافت اسکار و پمپاژ آن به بیرون می شود. امگا 3 علاوه بر تحریک رشد بافت سالم، پوست را نیز آبرسانی می کند و در نتیجه پوستی تمیز و لطیف به شما می بخشد.

آموزش استفاده خواص روغن کرچک برای لک صورت

خواص روغن کرچک برای لک صورت پوست بسیار زیاد است، با این وجود با توجه به آنکه این روغن به خاطر ساختاری که دارد باعث می شود منافذ پوست بسته شود، می بایست آن را در کنار روغن بادام استفاده کنید تا پوست تنفسی بهتر داشته باشد و به نتیجه بهتری به هنگام استفاده از روغن کرچک برسید.

روش استفاده از روغن کرچک برای لک صورت و رنگدانه های پوست

یک قاشق کوچک روغن کرچک را با دست؛ به صورت حرکت دورانی روی پوست ماساژ دهید. پس از 5 تا 10 دقیقه ماساژ، صورت را با یک پاک کننده ملایم بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید. روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب است، که پوست را مرطوب  می سازد و به این طریق به کاهش رنگدانه و لک کمک می کند.

روش تهیه ماسک روغن کرچک و زردچوبه برای لک صورت

روغن کرچک و زرد چوبه را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس آن را ملایم روی پوست بطور یکنواخت بمالید و بعد از یک ساعت مکث، خمیر را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی یک بار تکرار کنید.  این روغن؛ از تولید بیش از حد ملانین جلوگیری می کند و زردچوبه هم برای درمان هایپر پیگمنتیشن عالی است. همچنین استفاده از این ماسک به روشن شدن لکه های تیره پوست کمک می کند.

استفاده از ویتامین E  و روغن کرچک برای لک صورت

یک کپسول ویتامین E را با سوزن سوراخ کنید و آن را  با یک قاشق چایخوری روغن مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و پس از 5 تا 10 دقیقه صورت را با یک پاک کننده ملایم بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید. چراکه ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدان بسیار زیادی می باشد؛ که به یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند.

 استفاده روغن کرچک با شیرین بیان و لیمو و عسل برای لک صورت

یک قاشق چایخوری روغن کرچک را با نصف قاشق پودر شیرین بیان و نصف قاشق چایخوری آبلیمو  و عسل مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و پاک کننده ملایم بشویید این کار را روزی یک بار تکرار کنید. تا بتوانید از تمام خواص روغن کرچک برای لک صورت بهره مند شوید. عسل یک نرم کننده باور نکردنی است که رطوبت را به پوست شما برمی گرداند و به کنترل تولید ملانین کمک می کند بعد از یک هفته استفاده از این ماسک پوستی درخشان تر خواهید داشت.

مقاله مرتبط:”خواص روغن کرچک برای جای جوش چیست؟”

سخن پایانی

مزیت های روغن کرچک را مثل بهبود لک ها، کاهش رنگدانه و چند مورد دیگر را به شما معرفی کردیم، تا بتوانید از این روغن فوق العاده نهایت استفاده را ببرید.باید بدانید که با اینکه خواص روغن کرچک برای لک صورت شگفت انگیز است، اگر دارای پوستی با آکنه هستید در استفاده از این روغن حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. سلامت باشید!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *