خواص کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی

فهرست

بررسی کره بادام زمینی برای چاقی و لاغری به ما این امکان را می دهد تا به طور آگاهانه از این ماده غذایی در مصرف روزانه خود استفاده کنیم. کره بادام زمینی دارای چربی بالایی است از اینرو گاه فکر می کنیم فقط کره بادام زمینی برای چاقی مناسب می باشد در صورتی که کره بادام زمینی برای لاغری هم مناسب است و به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. همچنین از بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند. در این مطلب درباره کره بادام برای لاغری صحبت می کنیم.

بهترین کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی

بهترین کره بادام زمینی نوع ارگانیک آن می باشد که دارای فیبر و فولات بالایی است و مواد نگهدارنده و افزودنی ندارد. فیبر موجود در آن به هضم غذا کمک می کند و چون به جای پروتئین مصرف می شود خاصیت پر کنندگی دارد و میل به ریزه خواری در شما کاهش می یابد. بدین صورت راه برای لاغر شدن هموارتر می شود.

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی با کنترل اشتها و قند خون باعث می شود که برای مدت طولانی تری احساس سیری به شما دست دهد و در نتیجه میل به خوردن در شما کاهش پیدا می کند و همین منجر می شود تا کاهش وزن متعادلی داشته باشید. خوردن تنقلات کم چرب شاید اولین گزینه ای باشد که برای لاغر شدن در نظر بگیرید ولی حقیقت آن است که تمامی آنها سیر کننده نیستند. در صورتی که کره بادام زمینی سیر کننده خوبی محسوب می شود.

کره بادام زمینی به تنهایی موجب کاهش وزن نمی شود و تجربه ثابت کرده است که در کنار مصرف بادام زمینی باید ورزش کرد. کره بادام زمینی فقط ممکن است که جایگزین رژیم های چرب و پرکالری شود و به این صورت اثر مثبتی در روند کاهش وزن داشته باشد وگرنه مصرف آن به صورت بی رویه و در کنار رژیم های پرکالری خود عامل چاقی و افزایش وزن می باشد.

در رژیم های کاهش وزن مهم تعداد کلی کالری هایی است که شما نیاز دارید تا از طریق غذا و نوشیدنی دریافت کنید و آن گاه اگر کالری بیشتر از آنچه دریافت کرده اید بسوزانید دچار کاهش وزن می شوید. هر چه این متابولیسم کندتر صورت پذیرد کاهش وزن و حفظ آن دشوارتر خواهد بود.BMR نرخ متابولیسم پایه است و مقدار انرژی لازم برای فعال نگه داشتن بدن مثل تنفس ضربان قلب عملکرد سلول ها و اندام هاست. حال اگر با استفاده از کره بادام زمینی کالری سوزی خود را افزایش دهید کاهش وزن متناسبی خواهید داشت.

کره بادام زمینی و تمرینات لاغری

به هنگام تمرینات ورزشی که در باشگاه برای لاغری انجام می دهید بدن مقداری پروتئین و انرژی ازدست می دهد. مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و ویتامین می تواند به ریکاوری شدن بدن کمک کند و باعث می شود تا سطح قند خون ثابت بماند و دچار افت فشار نشوید و بتوانید هر چه بهتر از عهده تمرینات برآیید.

مصرف کره بادام زمینی قبل از تمرین

کره بادام زمینی حاوی پروتئین و کربوهیدرات است که هر دو یک یک میان وعده خوب قبل از تمرین می باشد. پروتئین از تجزیه ماهیچه جلوگیری می کند و رشد و قدرت ماهیچه ها را افزایش می دهد کربوهیدرات ها باعث افزایش توانایی و حفظ ذخایر گلیکوژن می شوند. سه ساعت قبل از تمرین مهم است که چیزی بخورید بنابراین می توانید برای حفظ انرژی از کره بادام زمینی استفاده کنید.

چند رژیم غذایی کره بادام زمینی برای لاغری

  • اضافه کردن کره بادام زمینی به اسموتی یا مخلوط توت فرنگی در وعده صبحانه
  • اضافه کردن بادام زمینی به سالاد کاهو، کلم و کدو
  • استفاده از کره بادام زمینی به جای کره حیوانی
  • خوردن سوپ پیاز سیر و گوجه فرنگی با کره بادام زمینی
  • اضافه کردن کره بادام زمینی به ماست
  • مصرف کره بادام زمینی به همراه جو دوسرکره بادام زمینی و تمرینات لاغری

کره بادام زمینی برای چاقی

در هنگام مصرف این ماده غذایی بهتر است بیش از یک وعده در روز استفاده نکنید چرا که به خاطر کالری بالایی که دارد ممکن است در معرض خطرات اضافه وزن قرارگیرید و چاق شوید. یعنی این خوراکی هم می تواند موجب لاغری شود و هم چاقی. همه چیز به میزان مصرف شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است به هنگام اضافه کردن آن به رژیم روزانه تان حد اعتدال را رعایت کنید.

بنر کره بادام زمینی

خاصیت های مفید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی که یک پروتئین گیاهی است یک غذای کامل محسوب می شود و گزینه مناسبی برای رژیم های گیاهخواری است. این ماده به راحتی می تواند جایگزین گوشت شود و در کنار دیگر گیاهان پروتئینی چون سویا و لوبیا می تواند املاح مورد نیاز بدن را در دوران گیاهخواری تامین کند. چربی، فیبر و کربوهیدرات موجود در آن به شما در کنترل رژیم غذایی و داشتن وزنی متناسب کمک می کند.

کره بادام زمینی یک چربی سالم

بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب تک اشباع است که یکی از سالم ترین چربی هایی هستند که از رژیم غذایی خود می توانید دریافت کنید این چربی ها وقتی در حد اعتدال خورده شوند، اثرات مفیدی روی قلب دارند. این چربی ها باعث کاهش انواع کلسترول بد و افزایش انواع کلسترول خوب می شوند. کره بادام زمینی جذب کالری را کاهش و کالری سوزی را افزایش می دهد.

کره بادام زمینی و پاسخ به گلیسمی

برخی از غذاها و یا فرآورده های غذایی حاوی شکر هستند که به افزایش قند خون کمک می کنند ولی کره بادام زمینی با وجود مزه شیرین و لذیذی که دارد شاخص گلیسمی پایینی دارد و  خوردن آن راهی مناسب برای مصرف چربی فیبر و پروتئین است بدون آنکه موجب افزایش قند خون شود.

مقاله مرتبط :”کره بادام زمینی را با چه چیزی بخوریم؟”

سخن آخر

کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی مناسب است به شرط آنکه اعتدال را رعایت کنید. این ماده غذایی لذیذ می تواند هزینه های تامین غذا را با نقش جایگزینی که ایفا می کند، کم کند؛ این ماده می تواند جایگزین پروتئین گوشت شود. خواص بسیار زیادی این ماده دارد که می توانید برای هم لاغری و چاقی خوب و عالی باشد و برای آنکه تاثیر آن را ببینید  خودتان آن را در رژیم های غذایی تان جای دهید و از تجربه  کردن آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *