خواص روغن کرچک برای جای جوش چیست؟

فهرست

آکنه زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها، سبوم (روغن های طبیعی بدن شما) و پوست مرده منافذ را مسدود کرده و باعث التهاب می شوند. استفاده از خواص روغن کرچک برای جای جوش می تواند در التیام جای جوش موثر باشد و شما بهتر است با مزیت های این روغن بی نظیر آشنا باشید.

 انواع جای جوش

اگر سوراخ ایجاد شده در اثر آکنه یا جوش کم عمق باشد، می تواند به سرعت بهبود یابد و جای زخم دائمی باقی نماند. از دست دادن بافت باعث ایجاد اسکار می شود. پوست شما با تولید کلاژن خود را ترمیم می کند، اما اگر بیش از حد تولید شود، جای زخم برجسته یا هیپرتروفیک ایجاد می شود که در این هنگام نیاز به درمان دارید.

 استفاده از خواص روغن کرچک برای جای جوش

 آنچه برای زخم یا جای جوش برجسته توصیه شده  استفاده از  خواص روغن کرچک برای جای جوش است. به روش های زیر:

ماساژ روی زخم

 به طوری که می توان روغن کرچک را روی جای زخم ماساژ داد.

استفاده از امولسیون های پاک کننده آرایش حاوی روغن کرچک

یکی از راه های دیگر استفاده از امولسیون های پاک کننده آرایش می باشد. استفاده از امولسیون هایی که از روغن و آب به همراه سورفکتانت ها تشکیل شده است و کمترین حساسیت های پوستی را ایجاد می کند،  برای درمان جای جوش می تواند موثر باشد. این امولسیون ها مخلوطی از روغن کرچک، روغن آفتابگردان، اکسید اتیلن و آب می باشند.

ظرف روغن کرچک با تعدادی گیاه

مخلوط روغن کرچک و جوش شیرین

با مخلوط کردن هر دو ماده با هم خمیر درست کنید، صورت خود را خوب بشویید و خشک کنید، مخلوط را روی نواحی آسیب دیده پوست خود بمالید. بگذارید 5-10 دقیقه بماند و بعد از آن بشویید. باکتری های روی صورت شما می توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به آکنه شوند شما می توانید مشکل آکنه خود را با روغن کرچک درمان کنید چرا که خواص ضد باکتریایی دارد و وظیفه آن بیرون کشیدن تمام کثیفی ها و ناخالصی هایی است که می توانند باعث آکنه شوند.

نحوه عملکرد روغن کرچک بر روی زخم

 خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک در کاهش آکنه مفید می باشد. اسید ریسینولئیک می تواند از رشد باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، جلوگیری کند. روغن کرچک به دلیل دارا بودن چربی های اشباع  هنگامی که روی پوست صورت استفاده می شود، می تواند صافی و نرمی را افزایش دهد. روغن‌های سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند روغن کرچک می‌توانند با آبرسانی عمیق به پوست و نرم کردن بافت‌های فیبری موجود در زخم‌ها، به کاهش جای زخم  و التیام آن کمک کنند.

خرید روغن کرچک از روغنکده بکلی

سخن آخر

استفاده از خواص روغن کرچک برای جای جوش می تواند بسیار موثر باشد، همچنین ما سعی کردیم برای شما انواع جای جوش، عملکرد این روغن برای جای زخم و ترکیب این روغن با جوش شیرین را بیان کنیم. استفاده از این روغن برای جای جوش بسیار روش خوب و عالی می باشد به دلیل آنکه این روغن خواص بی نظیری دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *