خواص روغن کرچک برای ابرو و روش مصرف آن

فهرست

روغن کرچک به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین روغن های طبیعی به شمار می رود. خواص روغن کرچک برای ابرو موجب شده است که بسیاری از پزشکان استفاده از این روغن را برای تقویت کردن ابرو تجویز کنند. ترکیباتی که درون این روغن وجود دارد، تاثیرات زیادی روی بخش های متنوع بدن می گذارد. خواص درمانی روغن کرچک موجب شده است که بسیاری از افراد این روغن را به صورت روزانه استفاده نمایند.

معرفی خواص روغن کرچک برای ابرو

یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از خانم ها با ابروهایشان دارند، این است که رشد مناسبی در ابروهای خود مشاهده نمی کنند. روغن کرچک برگرفته از دانه های گیاهی می باشد که فواید زیادی برای پرپشت کردن ابرو دارد. برخی از اصلی ترین خواص روغن کرچک برای ابرو که شما پیش از استفاده باید آنها را بشناسید عبارتند از :

روغن کرچک و اسید های چرب

روغن کرچک شامل اسیدهای چرب امگا ۹ می ‌باشد. اسیدهای چرب امگا ۹ موهای ابرو را به بهترین نحو ممکن تغذیه می کنند. اگر برای پرپشت کردن ابروها از اسیدهای چرب امگا 9 استفاده شود، رشد ابروها افزایش پیدا می ‌کند. با روغن کرچک رشد ابروها چندین برابر خواهد شد.

روغن کرچک سرشار از ویتامین و اسید ریسینولئیک

ویتامین های زیادی درون روغن کرچک برای رشد ابرو ها وجود دارد. هر یک از این ویتامین ها جهت رشد ابروهای شما مفید هستند. روغن کرچک دارای اسید ریسینولئیک می باشد.  این ماده به حجم دادن ابرو کمک بسیار زیادی می‌ کند. در صورتی که شما ریزش ابرو دارید می توانید از این روغن استفاده کنید. چرا که اسید ریسینولئیک مانع ریزش ابرو خواهد شد.

آبرسانی به ابروها

روغن کرچک آبرسانی به ابروها را افزایش می ‌دهد. در صورتی که می خواهید روی ابروهای خودتان آبرسانی به خوبی انجام شود، این روغن را می توانید استفاده نمایید. سلامت ابروهای شما با استفاده از روغن کرچک تضمین خواهد شد.

از بین برنده خشکی و شکنندگی و براق شدن مو

با استفاده از روغن کرچک خشکی و شکنندگی موها از بین می ‌رود. بنابراین اگر شما می خواهید از خشکی و شکنندگی موی ابرو جلوگیری کنید باید بدانید که این روغن، به عنوان بهترین روغن شناخته می شود.

برای براق شدن و همچنین لطافت ابروها روغن کرچک مزیت زیادی دارد. شما می توانید به صورت روزانه این روغن جهت لطافت و براق شدن ابروها استفاده کنید.

نحوه تاثیر خواص روغن کرچک برای ابرو

روغن کرچک اصل شامل پروتئین، اسیدهای چرب، اسید ریسینولئیک ، تری گلیسرید، ویتامین های متنوع و مواد معدنی می باشد. زمانی که شما از روغن کرچک برای تقویت موهای خود استفاده می کنید، تمامی مواد مفید درون روغن کرچک، جریان خون را در پوست شما افزایش می دهند. بهبودی سرعت رشد ابرو با استفاده از روغن کرچک، مشاهده می شود. البته که شما باید بدانید با استفاده از روغن کرچک، تاثیر رشد ابروها را چندین ماه بعد مشاهده می کنید. حداقل یک الی دوماه باید از روغن استفاده کنید تا تاثیر آن را دریافت نمایید.

در صورتی که به طور منظم از روغن کرچک استفاده کنید می توانید تاثیر آن را به خوبی روی ابروهایتان مشاهده کنید. شما زمان استفاده از روغن کرچک و دریافت خواص آن باید صبور باشید. روغن کرچک در صورتی برای ابروهایتان مزیت زیادی دارد که شما، در گذشته ابروی زیادی داشته باشید. اگر به دلایل متنوعی ابروهایتان را از دست داده اید و دیگر رشد آنها کمتر شده است، می توانید از خواص روغن کرچک برای ابرو استفاده نمایید.

روش هایی برای رشد ابرو ها

شما زمان دریافت خواص روغن کرچک برای ابرو، می توانید از روش های دیگری نیز برای تحریک کردن فولیکول های موی ابرو استفاده کنید. برخی از روش هایی که تاثیر زیادی روی رشد ابروهای شما می گذارد، عبارت است از:

استفاده از غذای مناسب

بیشتر آن دسته از غذاهایی را استفاده کنید که برای موهایتان مفید هستند. رژیم غذایی تان باید شامل ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای چرب و … باشد. در این صورت می توانید به رشد ابروهایتان کمک کنید. مصرف ماهی و آووکادو، تاثیر زیادی روی رشد ابرو دارد.

سرم های تقویت کننده

از سرم هایی که تقویت کننده ابرو هستند، می توانید در کنار روغن کرچک استفاده نمایید. علاوه بر روغن کرچک که برای تقویت ابروها استفاده می شود، شما می توانید از روغن جوجوبا و روغن بادام استفاده نمایید.

خواص روغن کرچک برای ابرو و روش مصرف روغن

شما برای دریافت خواص روغن کرچک برای ابرو، باید به خوبی روش استفاده از آن را بدانید و سپس از آن استفاده کنید. نکاتی که در مورد استفاده از روغن کرچک، جهت رشد ابرو اهمیت دارد عبارت است از :

تمیز بودن ابرو ها

ابتدا باید مطمئن گردید که ابروهایتان از هر نوع مواد آرایشی پاک شده ‌اند. تمیز بودن ابرو ها یکی از مهم ترین نکاتی است که قبل از زدن روغن کرچک باید به آن دقت نمایید.

استفاده از برس آرایشی و گوش پاک کن

با استفاده از برس آرایشی و گوش پاک کن می ‌توانید مقدار بسیار کمی از روغن کرچک را که درون بسته بندی وجود دارد بردارید. سپس گوش پاک کن که به روغن کرچک آغشته شده است را روی ابروهای خودتان بمالید و اجازه دهید که روغن کرچک بعد از زدن روی ابروها از شب تا صبح روی ابرو بماند.

صبح زود می توانید روغن را با آب ولرم شستشو دهید. در صورتی که روغن کرچک یک شبانه روز روی ابروهای شما نماند نمی توانید تاثیری از آن جهت تقویت ابرو دریافت کنید.

ترکیب روغن کرچک و روغن نارگیل

اگر شما می خواهید از روغن کرچک برای تقویت ابرو استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که روغن نارگیل را با روغن کرچک ترکیب نمایید. با ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک تاثیر چندین برابری آن را بعد از چندین ساعت مشاهده خواهید کرد. همچنین شما می توانید از روغن کرچک اصل و ترکیب آن با شامپو بچه برای خودتان یک شامپوی تقویت کننده بسازید.

نکات مهم

روغن کرچک یکی از روغن های طبیعی می باشد که روی ابروهای شما معجزه می کند. اما باید بدانید که اگر روغن کرچک اصل و طبیعی را خریداری نکنید نه تنها تاثیر چندان زیادی از آن برای تقویت ابروها دریافت   نمی کنید بلکه رشد ابروهای شما به طور کلی محو می شود و موجب ریزش ابرو های شما خواهد شد. بر همین اساس برای استفاده از روغن کرچک جهت تقویت ابرو تنها باید روغن اصل خریداری نمایید.

 همچنین مقدار زیادی از این روغن را جهت تقویت ابرو نباید استفاده کنید. برخی از افراد بر این باور هستند که اگر مقدار زیادی از روغن کرچک را بر روی ابروهایشان بمالند، تاثیر چندین برابر دریافت می‌ کنند. ولی این نکته درست نیست. شما تنها با باید مقدار مناسبی از این روغن را روی ابروهای خود بمالید.

مقاله مرتبط :”خواص روغن کرچک برای پوست و چروک آن و روش مصرف”

جمع بندی

به دلیل خواص روغن کرچک برای ابرو بسیاری از افراد امروزه از این روغن استفاده می کنند. شما در کنار روش های دیگری که جهت تقویت ابرو به کار می گیرید می توانید از روغن کرچک اصل استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت خواص این روغن جهت تقویت ابرو باید به صورت اصولی از آن استفاده کنید. خواصی که این روغن دارد مانند آبرسانی به ابرو ها، براق کردن و از بین بردن خشکی و… مزیت هایی هستند که این روغن دارد. همچنین ما سعی کردیم روش های استفاده از این روغن را هم به شما توضیح دهیم تا در استفاده از این روغن مشکلی نداشته باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *