خواص روغن سیاه دانه برای مو چیست؟

فهرست

به دلیل خواص روغن سیاه دانه برای مو بسیاری از افراد برای تقویت کردن موهای خود از این روغن طبیعی استفاده می کنند. استفاده کردن از روغن های طبیعی برای تقویت مو و از بین بردن سفیدی مو بهترین روش می باشد. این روغن طبیعی برای سلامتی مو مزیت‌ های زیادی دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم. (برای خرید و قیمت روغن سیاهدانه اصل از روغنکده بکلی کلیک کنید.)

معرفی خواص روغن سیاه دانه برای مو

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که روغن سیاه دانه عوارضی از خود نشان نمی دهد. برخی از مهمترین خواص روغن سیاه دانه برای مو که موجب شده است، بسیاری از افراد برای سلامتی موهای خود از آن استفاده کنند عبارت است از :

نرم کردن موها

شما می توانید با استفاده از روغن سیاه دانه مو های خود را نرم کنید. آن دسته از افرادی که موهای فر دارند و می ‌خواهند بهترین روغن طبیعی را برای نرم کردن موهایشان به کار بگیرند باید بدانند که روغن سیاه دانه بهترین انتخاب می باشد. مواد مغذی درون این روغن به سلول‌ های مو نفوذ پیدا می‌ کند و هر یک از سلول‌ های مو را تغذیه می‌ کند. همین امر موجب نرم شدن و همچنین حالت گرفتن موهای شما خواهد شد.

 برای اینکه شما موهای خود را با استفاده از روغن سیاه دانه نرم کنید باید روزانه ۱ الی ۲ قاشق چای خوری از روغن سیاه دانه را پس از شستشوی موها به موهایتان بمالید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باید موهایتان را آب کشی نمایید و سپس خشک کنید. در این صورت موهایتان در کمترین بازه زمانی نرم ‌تر می‌ شود.

افزایش رشد مو

افزایش رشد مو به عنوان یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه معرفی می شود. در واقع یکی از بهترین خواص روغن سیاه دانه که موجب شده است، افراد از این روغن استفاده کنند افزایش ضخامت و کیفیت موها می باشد. استفاده از روغن سیاه دانه باعث می شود،  موهای ضعیف شما رشد و افزایش پیدا کند.

 آمینو اسید های زیادی درون این روغن وجود دارد که پروتئین مورد نیاز مو را فراهم می کنند. بر همین اساس رشد موها از نظر ضخامت و کیفیت به بهترین درجه می ‌رسد. بهترین روش استفاده کردن از روغن سیاه دانه برای افزایش رشد مو به این صورت می باشد که، شما باید دو قاشق غذا خوری روغن سیاه دانه را گرم کنید و سپس روی پوست سر خود بزنید و ماساژ دهید.

 دقت داشته باشید که مدت ۱۵ دقیقه باید روغن سیاه دانه بر روی ساقه های مو و پوست سر شما بماند تا به خوبی جذب گردد. در انتها باید سر خود را با آب گرم به آرامی بشویید.

دو شیشه روغن سیاه دانه

جلوگیری از موخوره

برای جلوگیری از موخوره شما می توانید هر شب پیش از اینکه بخوابید نصف قاشق چای خوری از روغن سیاه دانه را روی ساقه های موهایتان بمالید و ساقه های مو خود را به خوبی ماساژ دهید و پس از آن صبح روز بعد موهای خود را آبکشی نمایید. توجه داشته باشید که برای دریافت کامل خواص روغن سیاه دانه باید هر شب از آن استفاده کنید.

برای درمان سفیدی مو

بسیاری از افراد بر این باور هستند که روغن سیاه دانه برای سفیدی مو مزیت ‌های زیادی دارد. اما باید بدانید که از نظر علمی خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو ثابت نشده است. در برخی از موارد مشاهده شده که استفاده روزانه از روغن سیاه دانه برای پوست سر موجب شده که موهای از دست رفته یک بار دیگر رویش پیدا کند. این مسئله به دلیل اسید آمینه های ضروری، ویتامین ‌ها، کلسیم، پروتئین، پتاسیم و… می باشد که درون روغن سیاه دانه وجود دارد.

 بهترین روش برای استفاده کردن از روغن سیاه دانه این است که پس از هر بار شستشو، روغن را روی پوست سر خود و قسمت هایی که دچار ریزش شده است بمالید.  با این روغن حدود ۵ دقیقه، نواحی سر را باید ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه به خوبی موهایتان را با آب گرم آب بکشید. اگر می‌ خواهید خواص روغن سیاه دانه را برای از بین بردن سفیدی مو دریافت کنید، باید بدانید که این روش بهترین روش به شمار می ‌رود.

حفظ سلامت پوست سر

روغن سیاه دانه خواص ضد باکتری، ضد التهابی، ضد قارچی ،ضد درد و ضد ویروسی دارد. همین مسئله به حفظ سلامتی پوست سر شما کمک می ‌کند. شوره سر و همچنین اگزما با استفاده از روغن سیاه دانه به طور کلی از بین می‌ رود. اگر شما می ‌خواهید پوست سر خود را به بهترین نحو ممکن درمان کنید می ‌توانید از روغن سیاه دانه استفاده نمایید. چربی سر با استفاده از روغن سیاه دانه متعادل می گردد.

بنر روغن سیاهدانه

درمان ریزش موی سر

اگر ریزش موی بسیار شدیدی دارید باید بدانید که روغن سیاه دانه برایتان بهترین انتخاب به شمار می ‌رود. به طور کلی خواص روغن سیاه دانه برای مو و ریزش مو موجب شده است، که بسیاری از آقایان و خانم ‌ها از این روغن به صورت روزانه استفاده کنند. گیاه سیاه دانه دارای ۱۰۰ ماده مغذی متفاوت می باشد که فولیکول های مو را تغذیه می‌ کند. به همین دلیل ریزش مو با استفاده از روغن سیاه دانه کاهش پیدا می‌ کند.

پیشگیری از آسیب رسیدن به موی سر

رادیکال‌ های آزاد که روی پوست سر شما وجود دارد، موهایتان را تخریب می ‌کنند. روغن سیاه دانه آنتی اکسیدان های زیادی دارد که تمامی اثرات مربوط به رادیکال‌ های آزاد، روی مو را خنثی می‌ کند.

 اگر شما به فکر سالم نگه داشتن موها و پوست سر خود هستید بهتر است که از روغن سیاه دانه استفاده نمایید. پیشگیری از آسیب دیدن مو با استفاده از روغن سیاه دانه به عنوان یکی از مهمترین مزیت های روغن سیاه دانه شناخته می شود.

دو شیشه روغن سیاه دانه در دست یک خانم و یک شیشه بر روی زمین

 

روش استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای مو

در صورتی که می خواهید از خواص روغن سیاه دانه برای موهای خود استفاده کنید باید روش استفاده از آن را به خوبی بدانید. نیاز است ابتدا مقداری روغن سیاه دانه را در قسمت کف دست خود بریزید و دستانتان را به خوبی به یکدیگر بمالید، در این صورت روغن سیاه دانه گرم  می شود. سپس روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

بسیاری از نواحی که آسیب دیده اند و دچار ریزش مو شده اند را باید با روغن به آرامی ماساژ دهید. در واقع بهتر است که شما روی نواحی آسیب دیده و نواحی که دچار ریزش شده اند، تمرکز بیشتری داشته باشید. تمامی قسمت پوست سر و موهای خود را با استفاده از روغن سیاه دانه باید بپوشانید و ماساژ دهید. پس از اینکه روغن سیاه دانه را به طور کامل در قسمت های متنوع پوست سر خود استفاده کردید، باید در انتها حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و موهایتان را با آب معمولی بشویید.

 اگر حدود ۲ الی ۳ بار در هفته از این روش استفاده کنید، می توانید موهای سرتان را سالم نگه دارید. بسیاری از افراد برای اینکه خواص بیشتری از روغن سیاه دانه برای مو دریافت کنند، روغن سیاه دانه را با روغن زیتون و بسیاری از دیگر روغن های طبیعی ترکیب می‌ کنند. برای ترکیب کردن روغن سیاه دانه با روغن های طبیعی دیگر باید اندازه آنها را به خوبی بررسی کنید، سپس با یکدیگر آنها را ترکیب نمایید.

 در بین انواع روغن های طبیعی باید به خوبی بدانید که، بسیاری از افراد برای درمان مشکلات موهای خود تنها از روغن سیاه دانه استفاده می کنند. بر همین اساس باید بدانید که این روغن طبیعی به عنوان یکی از بهترین روغن های شناخته شده برای درمان مو و همچنین پوست معرفی می‌ شود. شما به صورت اصولی می توانید از آن استفاده کنید تا موهایتان سلامت شود.

جمع بندی

به دلیل خواص روغن سیاه دانه برای مو، بسیاری از افراد امروزه از این روغن به صورت روزانه استفاده می کنند. شما می توانید موهای خود را با استفاده از روغن سیاه دانه سالم تر نمایید. بعضی از خواص فوق العاده این روغن مانند درمان ریزش مو،سلامت پوست سر جلوگیری از موخوره و … را برای شما بیان کردیم؛ تا بتوانید از این روغن تمام استفاده لازم را برای مو های خود ببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *