خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت چیست؟

فهرست

وجود یک لکه پوستی به دلیل برخی از مشکلات و کمبود برخی از انواع ویتامین‌ها، بسیار  عذاب آور خواهد بود. حتما شما خواص شگفت انگیز و باور نکردنی روغن آرگان ، را بسیار شنیده‌اید. ما شما را با خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت آشنا می کنیم ؛ تا دلیل محبوبیت بسیار زیاد این روغن در سراسر جهان را پی ببرید.

خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت کدامند؟

روغن آرگان سرشار از ویتامین E و ویتامین A است. در پوست بدن و صورت برخی از افراد می‌توان شاهد انواع لکه‌های تیره رنگ بود که گاهی، زیبایی ظاهری پوست آنها را به چالش می‌کشند. یکی از پیشنهادات بسیار کاربردی برای از بین بردن این لکه‌ها، استفاده از ویتامین E است. این ویتامین از غشای سلولی محافظت نموده و به سبب برخورداری از آنتی اکسیدان فراوان، انتخاب هوشمندانه‌ای برای از بین بردن لکه‌های تیره به شمار می‌رود. ویتامین A نیز به سبب برخورداری از رتینول می‌تواند در تولید سلولهای پوستی جدید، نقش بسزایی داشته باشد. حال در نظر بگیرید که روغن آرگان با برخورداری از ویتامین E و A چه نقش بی‌نظیری بر روی سلامت پوست شما، خواهد داشت.

برخورداری از اسیدهای چرب ضروری

در دهه‌ی 30 و 40 زندگی، پوست صورت و بدن شما مستعد جوش و جای جوش خواهد بود. این جوش‌ها به سختی از روی پوست صورت و بدن افراد، ناپدید می‌شوند. لذا استفاده از برخی ترکیب‌ها برای از بین بردن بستر مناسب این جوش‌ها، بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود. از جمله خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت، می‌توان به کاهش دادن سطح سبوم(سبوم ماده چربی تولید شده توسط غدد سباسه است که لیپیدها را به سطح پوست می رساند) در پوست‌های چرب اشاره نمود. در این صورت شما می‌توانید به راحتی مانع از جوش زدن پوست صورت و بدن خود شده و همچنین جای جوش را نیز به راحتی از بین ببرید.

خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالا

از دیگر خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت می‌توان به ایجاد رطوبت در سطح پوست اشاره نمود. روغن آرگان منبع ایده‌آلی از انواع ویتامین‌های مناسب برای پوست و همچنین آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است که می‌تواند از خشکی پوست در صورت جلوگیری نماید. همانطور که می‌دانید یکی از دلایل بسیار مهم برای ایجاد انواع لکه‌های پوستی، خشکی صورت و عدم برخورداری از رطوبت مناسب در سطح پوست، خواهد بود. روغن آرگان می‌تواند رطوبت مناسب را برای پوست به ارمغان آورده و علاوه بر جلوگیری از بروز انواع لکه‌های پوستی، در رفع آنها نیز نقش چشمگیری داشته باشد. یکی از ترکیبات بسیار خاص موجود در این روغن منحصر به فرد، ساپونین است که مانع از خشکی پوست و صورت خواهد شد.

خاصیت اسکراب و ترمیم پوست های حساس

اغلب پوست های حساس در ماه‌های مختلف سال، دچار آسیب‌های پوستی خواهند شد. این آسیب‌های پوستی به دلایلی از جمله عدم دستیابی به منابع مغذی، صورت می‌پذیرد. روغن آرگان می‌تواند با در بر داشتن مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها، به عنوان یک منبع ایده‌آل برای تامین نیاز پوست بدن، شناخته شده و برای ترمیم پوستهای حساس و حتی اسکراب نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول خاص و کاربردی به راحتی سلولهای مرده را از سطح پوست جدا نموده و در عین حال، سلولهای جدید پوستی را بازسازی می‌کند. در این صورت شما می‌توانید در کلیه‌ی ماه‌های سرد و گرم سال، از یک پوست فوق العاده و بدون عیب برخوردار شوید.

روغن آرگان

برخورداری از توکوفرول برای رنگ زدایی

یکی از عواملی که سبب خودنمایی لکه‌ها بر روی پوست می‌شود، از دست دادن رنگدانه‌ها و ایجاد رنگ‌های غیر طبیعی بر روی پوست، می‌باشد. از این عمل با عنوان هیپریگمانتاسیون یاد می‌شود. اما روغن آرگان به سبب در بر داشتن توکوفرول، می‌تواند برای رنگ زدایی این لکه‌ها بسیار مناسب و ایده‌آل باشد. این عناصر موجود در روغن آرگان سبب می‌شوند؛ که رنگ‌های غیر طبیعی با رنگدانه‌های طبیعی ترکیب شده و رنگ اصلی پوست صورت، تشکیل شود. همچنین این عنصر خاصیت ضد التهابی در بر دارد که می‌تواند پوست شما را شفاف نموده و پاکسازی مناسبی را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

افزایش روغن الاستیسیته با در بر داشتن ویتامین E

از دیگر خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت، می‌توان به برخورداری از ویتامین E برای تامین روغن الاستیسیته اشاره نمود. این روغن با برخورداری از خواص کشسانی بی‌نظیر، می‌تواند لکه‌هایی که به سبب بارداری در پوست شما پدیدار شده‌اند را از بین ببرد و شفافیت و زیبایی بی‌نظیری را برای پوست شما به همراه داشته باشد. اغلب لکه‌هایی که به سبب کاهش و افزایش وزن در بدن افراد پدیدار می‌شود، با استفاده از این روغن درمان شده و پوست جذاب را برای شما به ارمغان می آورد.

یک شیشه حاوی روغن آرگان و دانه های آرگان و شانه

 

بهترین زمان برای استفاده از روغن آرگان

حال که به مزایای فوق العاده و خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت پی‌بردید، بهتر است بدانید که این خواص در صورتی می توانند، تاثیرگذاری بی نظیری را برای شما به همراه داشته باشند که در مدت زمان مناسبی مورد استفاده قرار بگیرند. لازم به ذکر است که زمانی می‌توانید شاهد تاثیرگذاری فوق‌العاده این روغن باشید، که چند هفته به طور متوالی اقدام به استفاده از این روغن نمایید. آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن پس از چند هفته می‌توانند آکنه و جوش را به طور کلی از روی پوست پاک سازی کرده و همچنین شفافیت و درخشندگی پوست را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند.

 مقدار و زمان استفاده از این روغن برای پوست ،با توجه به لکه و همچنین خشکی پوست تعیین خواهد شد. اما به طور کلی می‌‌توان از این روغن روزانه دوبار استفاده نمود. لازم است بدانید که پس از استفاده از این روغن باید به مدت 15 دقیقه پوست خود را به خوبی ماساژ داده و سپس با استفاده از آب ولرم، اقدام به شستشوی آن نمایید. نکته حائز اهمیت در این زمینه عدم شستن بیش از حد صورت است. در صورت شستشوی بیش از حد پوست تحریک شده و سبب بروز آکنه‌ها و حتی لکه‌های بسیار زیادی نیز خواهد شد. یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از این روغن کاربردی و مفید، شب هنگام خواب می‌باشد. در این صورت روغن‌ آرگان به طور کامل بر روی پوست تاثیر گذاشته و می‌تواند نقش موثری در از بین بردن لکه‌های پوستی داشته باشد.

مقاله مرتبط:”نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست چگونه است؟”

سخن پایانی

در بسیاری از فرهنگ‌ های شرقی در طب سنتی، از روغن آرگان به عنوان اکسیر جوانی یاد می‌کنند. این روغن علاوه بر فواید شگفت انگیز بر روی سلامتی مو و غیره، می تواند در طب مدرن نیز خودنمایی کرده و تمامی لکه‌های صورت و بدن را به راحتی رفع نماید. با توجه به خواص روغن آرگان برای لک پوست و صورت امروزه شاهد استقبال شگفت‌انگیز و بی‌نظیر بسیاری از تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی از این روغن کاربردی و مفید خواهیم بود

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *