روغن نارگیل برای سرماخوردگی چه فوایدی دارد؟

فهرست

میوه نارگیل دارای شیره ای بسیار مقوی و گوشتی بسیار پر خاصیت می باشد. از روغن نارگیل برای سرماخوردگی استفاده می شود. علت این امر انرژی و ارزش غذایی بسیار بالای این روغن می باشد. برای مصرف خوراکی باید نسبت به اصل و خوراکی بودن روغن مطمئن باشید. مواد مغذی موجود در شیره نارگیل، گوشته و روغن آن، برای بدن حین سرماخوردگی بسیار مفید است. به طور کلی نتیجه مصرف این روغن رفع خستگی و کاهش علائم بیماری و کسلی بدن می باشد.

مواد مغذی موجود در نارگیل

تقویت عمومی بدن به وسیله روغن نارگیل حین سرماخوردگی افزایش می یابد چون، این ماده حاوی املاح و ویتامین های فراوان میباشد. استفاده از روغن نارگیل برای سرماخوردگی به تمامی کسانی که به دنبال یک مکمل طبیعی در این دوران هستند توصیه میشود. از جمله موادی که در این محصول وجود دارد میتوان به ویتامین های C و تمامی ویتامین های خانواده B اشاره کرد. سرشار از آمینو اسید و آنتی اکسیدان میباشد که برای جنگ با باکتری های بدن بسیار مفید است.

خواص روغن نارگیل اصل در سرماخوردگی به دلیل فراوانی فسفر، پتاسیم و آهن میباشد. کربوهیدرات های موجود در آن میتواند انرژی عضلات را به دلیل کاهش اشتها تامین نماید. استفاده از روغن نارگیل در پخت غذا یا همراه سالاد یا استفاده از میوه نارگیل در این دوران باید مکمل بر درمان دارویی و مراجعه به پزشک باشد.

علت استفاده از روغن نارگیل برای سرماخوردگی

مهمترین خاصیت روغن نارگیل برای سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی بدن می باشد. این روغن خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد که به کمک گلبول های سفید بدن می آیند. به دلیل طبع گرم آن می تواند موجب گرمی بدن شده و حالت لرز بدن را از بین ببرد. زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود زیرا سبب گرمی مزاج و مشکلات پوستی در افراد گرم مزاج می شود.

روغن نارگیل درجه یک

استفاده از نارگیل برای سرماخوردگی کودکان

از آنجایی که سیستم ایمنی بدن کودکان ضعیف است استفاده از مواد مقوی مانند شیر نارگیل برای آنها بسیار مفید است. مصرف روغن نارگیل برای سرماخوردگی در کودکان بهتر است موضعی باشد. استفاده خوراکی از این میوه پرخاصیت بهتر است شامل مصرف شیر نارگیل و گوشت نارگیل خوراکی باشد. روغن نارگیل را میتوانید کمی گرم کرده و بدن و سینه نوزاد و کودکان را با آن چرب کنید. به دلیل خاصیت ضد باکتری و آنتی اکسیدان فراوان در این میوه، عفونت های گلو و بدن کودک سریعتر از بین خواهد رفت.

پیشنهاد مطالعه: آیا میدانید روغن نارگیل چه طبعی دارد ؟

نتیجه گیری

استفاده از روغن نارگیل برای سرماخوردگی و ماساژ بدن و گرم کردن آن در دوران کسلی به بزرگسالان توصیه می شود. موضوع دیگری که در مورد شیره نارگیل و استفاده از این میوه باید به آن دقت کنید، فایده آن برای اعصاب است. شیره نارگیل منبع غنی از الکترولیت است که این الکترولیت کار هیدراتاسیون بدن را به عهده دارد و سبب می شود اعصاب بدن بتوانند به درستی عمل کنند.

توصیه دیگر قرقره کردن با روغن است. روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان است که با چرخاندن آن در دهان می توان بزاق را از باکتری پاک کرده و روغن را دور بریزید. با قرقره کردن آن در گلو میکروب های گلو از بین رفته و به کاهش التهاب آن کمک می کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *