نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست چگونه است؟

فهرست

نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست یک روتین ساده دارد اما گاهی با توجه به نوع پوست؛ نیاز است تا شما از روش های خاصی استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم که برای هر نوع پوست چگونه می توان از خواص و فواید روغن آرگان بهره برد.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست خشک

 استفاده از روغن آرگان برای پوست های خشک یک راه حل عالی و تاثیرگذار می باشد. این روغن به راحتی قادر است تا رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم آورد و به یک عنوان لایه بردار عمل کند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی می باشید؛ که از خشکی پوست خود رنج می برید، می توانید صبح ها و شب ها مقداری از روغن آرگان را بر روی پوست خود به کمک انگشتان پخش نمایید.

در این شرایط اسیدهای چرب مورد نیاز پوست فراهم می شود و خشکی پوست از بین می رود. البته باید در نظر داشته باشید؛ که با توجه به میزان خشک بودن پوست، شما می توانید این کار را تا 3 بار در روز نیز انجام دهید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست آسیب دیده

روغن آرگان دارای ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است. این موارد می توانند باعث ترمیم بافت های آسیب دیده شوند. برای اینکه بتوانید از این روغن برای درمان مشکلات پوستی خود بهره ببرید، توصیه  می شود تا ابتدا پوست خود را به خوبی شسته تا چربی های سطحی پوست از بین بروند. البته برخی از افراد بیان می دارند که برای اثرگذاری بهتر، توصیه می شود تا پوست را با صابون شسته و به خوبی خشک نمایید.

 در نهایت چند قطره از روغن را بر روی پوست ریخته و به خوبی ماساژ دهید. در نظر داشته باشید اگر می خواهید از این روغن برای اطراف چشم استفاده نمایید، لازم است تا به پوست خود ضرباتی آرام وارد نمایید تا جذب بهتر پوست شود. با توجه به مشکلات پوست، می توانید این کار را چند بار در روز تکرار نمایید.

روغن آرگان

نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست چرب

عموما افرادی که دارای پوست چرب می باشند ابتدا چند قطره زعفران را داخل شیر ولرم می ریزند و  با کمی روغن آرگان مخلوط می نمایند. زمانی که شیر تغییر رنگ داد، به کمک پنبه آن را بر روی پوست صورت خود می کشند. اجازه دهید تا ماسک شما به خوبی جذب پوست شود. پس از 20 دقیقه می توانید پوست را با آب سرد شستشو دهید. در نظر داشته باشید که هر اندازه پوست شما تمیز تر باشد، قدرت جذب روغن نیز بیشتر است. این کار نه تنها چربی پوست را افزایش نمی دهد بلکه منجر می شود تا غده های چربی فعالیت منظم تری داشته باشند. از سوی دیگر نرمی و لطافت پوست از این طریق مشاهده می شود.

در نظر داشته باشید که امروزه در اغلب لوازم آرایشی مخصوص پوست و مو می توانید روغن آرگان را به عنوان یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده آنها مشاهده نمایید. اما گاها افراد برای استفاده بهتر و تاثیرگذاری بیشتر، این روغن را به صورت مستقیم استفاده می نمایند؛ همچنین که استفاده مستقیم این روغن هیچ عوارض جانبی ندارد.

زمان استفاده از روغن بهتر است؛ تا پوست شما از هرگونه آلودگی و موهای زائد تمیز شده باشد تا روغن بتواند فولیکول های مو را تقویت نماید.  این مورد برای پوست های سالم تا 2 بار در روز و برای پوست های آسیب دیده تا 3 بار در روز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دستی در حال گرفتن شیشه روغن آرگان

بررسی خواص روغن آرگان برای پوست

اگر شما بتوانید از این روغن به عنوان یک روتین روزانه بهره ببرید، و همچنین نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست را به خوبی بشناسید قادر خواهید بود تا از مزایای زیر استفاده نمایید:

  • علامت هرگونه آکنه، لک، زخم و جای جوش را از بین می برد.
  • روغن آرگان می تواند به راحتی انواع ترک های پوستی مخصوصا ترک های دوران بارداری را از بین ببرد.
  • اگر از اگزما و التهاب های پوستی رنج می برید، این روغن می تواند عملکرد دارویی داشته باشد.
  • اگر پوست شما دچار سوختگی شده است، به راحتی می توانید از طریق این روغن پوست خود را درمان نمایید.
  • روغن آرگان قادر است تا به صورت موثر چروک های پیشانی، دور لب، چشم و … را از بین ببرد.
  • روغن آرگان دارای خاصیت لیفتینگ است.
  • روغن آرگان کلاژن سازی را در پوست افزایش می دهد و از همین رو پوست جوان تر به نظر می رسد.
  • این روغن دارای خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی است. از همین رو برای لطیف شدن پوست می تواند کارساز باشد.
  • از روغن فوق می توان به عنوان یک زیر ساخت آلی آرایشی بهره برد تا مواد مغذی پوست را فراهم آورد.
  • روغن آرگان می تواند میزان تولید چربی پوست را کنترل نماید.

مقاله پیشنهادی:”خواص روغن آرگان برای پوست و صورت چیست؟”

جمع بندی

با توجه به مواردی که در بالا بیان گردید و آشنایی با مزایای روغن آرگان، و همچنین یادگیری نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست؛ باید شما در گام اول بررسی نمایید که پوست شما از چه نوعی است و سپس بر اساس نوع پوست خود اقدام به استفاده از روغن فوق کنید.

توجه داشته باشید که این روغن به سرعت جذب پوست می شود و نیاز نیست تا شما پس از استفاده حتما پوست خود را بشویید. همچنین دقت نمایید که می توانید برای تمام نواحی صورت و بدن خود از روغن فوق و مزایای آن بهره ببرید.

در این مطلب در مورد نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست صحبت کردیم. گفتیم که این روغن خواص زیادی دارد و خوب است با توجه به آنچه گفته شد از آن برای حفاظت از پوست خود بهره ببرید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *