کره بادام زمینی برای بدنسازی چه مزیت هایی دارد؟

فهرست

زندگی پر مشغله امروز و استفاده از غذاهای فست فود باعث شده که اهمیت ورزش و بدنسازی نسبت به قبل بیشتر شود و برای داشتن اندام و وزنی متعادل حتما باید از رژیم های غذایی مناسب در کنار ورزش بهره مند شد. کره بادام زمینی برای بدنسازی همان چیزی است که می تواند برای شما بسیار مفید باشد. آنچه در تمرینات بدنسازی مهم است رژیم های غذایی پرکالری به همراه پروتئین است که نقش مهمی در عضله سازی ایفا می کنند.

کالری موجود در کره بادام زمینی برای بدنسازی

کره بادام زمینی که جز پروتئین های گیاهی می باشد دارای 180 تا 200 کالری در هر وعده غذایی می باشد. هر وعده غذایی می تواند شامل دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی باشد. کره بادام زمینی طبیعی کالری بیشتری نسبت به کره بادام زمینی های حاوی شکر و مواد افزودنی دارد. چرا که دسته اول  از نظر تغذیه ای سالم تر هستند.

فواید و مزایای کره بادام زمینی برای بدنسازی

از آنجایی که کره بادام زمینی در ما احساس سیری ایجاد می کند و مصرف آن آسان است، استفاده از آن در وعده های بدنسازی و در زمان های رژیم بسیار مفید است. کره بادام زمینی در زمان رژیم های غذایی که کالری کمتری به بدن ما می رسد کمک می کند تا ما خود را با ناراحتی کمتری به وعده غذایی بعدی برسانیم و کمتر احساس گرسنگی کنیم و از ریزه خواری پرهیز کنیم. از آنجایی که در طول فرآیند حجم دهی؛ غذاهای ساده و آسان پرمصرف تر هستند کره بادام زمینی را می توان به راحتی در وعده های بیشتری مصرف کرد. به همین دلیل کره بادام زمینی برای بدنسازی بسیار خوب است.

کره بادام زمینی بر روی نان

کره بادام زمینی و رشد عضلات

کره بادام زمینی به رشد ماهیچه ها کمک می کند زیرا کمک می کند کالری بیشتری مصرف کنید و بدن وقتی کالری مازاد دریافت کند از آن در فرایند عضله سازی استفاده خواهد کرد. با این حال برای رشد بهتر عضله ها باید از پروتئین هم به میزان کافی استفاده کنیم. کره بادام زمینی به تنهایی منجر به رشد عضلات نمی شود اما می تواند به تسریع این فرآیند در بدن کمک کند.

چربی مفید در کره بادام زمینی

این ماده غذایی حاوی چربی بالایی است و کره بادام زمینی طبیعی حاوی 16 گرم چربی در دو قاشق غذاخوری است و نسبت به کره بادام زمینی شیرین شده از چربی بالاتری برخوردار است. مگر در هنگامی که در تهیه آنها روغن گیاهی یا چربی های ترانس به همراه شکر اضافه کنند که این کار از ارزش غذایی محصول می کاهد. کره بادام زمینی منبع پروتئین است  وتنها حاوی 8 گرم پروتئین در هر وعده غذایی است.

بنر کره بادام زمینی

 ریز مغذی های کره بادام زمینی

کره بادام زمینی دارای مقادیر متوسطی از ریزمغذی ها مانند ویتامین B6، نیاسین منگنز ویتامین E و منیزیم است. برای اینکه جذب این ریز مغذی ها بالا برود بهتر است کره بادام زمینی را با میوه ترکیب کرده و استفاده کنید. می توانید از کرفس یا هویج در کنار کره بادام زمینی استفاده کنید که واقعا خوشمزه است.

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی بعد تمرین

بعد از تمرین بدنسازی می توانید از کره بادام زمینی استفاده کنید و هیچ ضرری برای بدن نخواهد داشت. این را در نظر داشته باشید که اولویت های شما بعد از تمرین مصرف کربوهیدرات و پروتئین باید باشد و بهتر است تا از چربی استفاده کنید، زیرا پس از تمرین به پروتئین و کربوهیدرات بیشتری نیاز دارید تا سطح انرژی خود را بازیابی کنید و ترمیم و رشد عضلات را بهبود بخشید.

زمان استفاده از کره بادام زمینی برای بدنسازی

از آنجا که به دلیل چربی بالا این ماده دیر هضم است می بایست نیم ساعت تا یک ساعت قبل از تمرین های بدنسازی از خوردن آن اجتناب کرد. با این حال اگر دو تا سه ساعت قبل تمرین استفاده شود میتوان آن را با غذاهای پروتئین دار و کربوهیدرات ها ترکیب کرد تا یک وعده غذایی کامل داشته باشید و نتیجه بهتری حاصل شود. اگر در زمان تمرین چربی هضم نشده باشد ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید.

کره بادام زمینی در کنار نان و بادام زمینی

مقاله مرتبط :”خواص کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی”

مضرات کره بادام زمینی برای بدنسازی

کره بادام زمینی پتانسیل بالایی برای تاثیر گذاری بر وزن بدن و ترکیب بدن ما دارد. برای کسانی که در حال رژیم هستند و قصد حجیم سازی دارند استفاده از کره بادام زمینی باید با وعده های  حساب شده باشد چرا که اگر احساس سیری بیش از حد باشد بدن از دریافت سایر ریز مغذی ها عاجز خواهد شد. بنابراین باید از مصرف بیش از حد آن بپرهیزید. کره بادام زمینی خوشمزه است و جز برنامه غذایی اصلی بدنسازان است و ولع خوردن را در آنها افزایش می دهد و ممکن است نتیجه عکس بگیرند.

سخن آخر

کره بادام زمینی برای بدنسازی به فرایند حجیم سازی کمک می کند و قبل از تمرین می توانید کره بادام زمینی را با موز، شیر، ماست یونانی، پودر پروتئین، وانیل یا شکلات، جو دو سر و دارچین مخلوط کنید و از آن برای قبل از تمرینات استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *