بهترین روغن به عنوان ضد آفتاب را بیشتر بشناسید

فهرست


صدمات ناشی نور خورشید همواره بیشترین عوارض را در پوست ایجاد می‌کند از سوختگی‌های سطحی گرفته تا پیری زود‌رس همگی از عوارض تشعشعات خورشیدی است. بهترین روغن به عنوان ضد آفتاب قادر است از پوست در مقابل صدمات محیطی محافظت کند، بدون اینکه عوارضی در پوست ایجاد نماید. روغن‌های طبیعی بر خلاف کرم‌های ضد آفتاب فقط اثر محافظتی بر روی پوست ندارند بلکه آبرسان، پاک کننده و تغذیه کننده نیز هستند. این به شرایط استفاده از آنها بستگی دارد. در نتیجه بدون نیاز به کرم تا مدت‌ها می‌توانید از روغن‌های طبیعی برای محافظت از پوست استفاده نمایید. در این مقاله به معرفی 3 تا از بهترین روغن‌های طبیعی می‌پردازیم.

روغن گلسرخ

روغن گل سرخ بسیار سبک است و به سرعت در سلول‌ها جذب شده و آنها را آبرسانی می‌کند در نتیجه موجب رفع خشکی می‌شود. همچنین ضد التهاب است و تحریکات پوستی را تسکین می‌دهد.  انواع ویتامین‌ها نظیر A, C, E  در عصاره رز وجود دارد که برای سلول‌ها بسیار مفید است.

بنر  روغن های گیاهی ناب

استعمال روغن گل سرخ مانند محافظی در مقابل آفتاب عمل می‌کند. ویتامین C موجود در آن مبارزه با رادیکال‌های آزاد را شروع کرده و ویتامین E نیز سد دفاعی پوست را در مقابل آفتاب مقاوم می‌کند. همچنین ویتامین A  به افزایش گردش خون کمک می‌کند. همه این مواد باعث می‌شود که روند تولید کلاژن در پوست افزایش یابد. بنابراین مانع از بروز عوارض ناشی از نور خورشید نظیر پیری زودرس، لکه‌ها، سوختگی می‌شود و در صورت وجود این عوارض آنها را رفع می‌کند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو نیز تاثیرات شگفت انگیزی برای پوست دارد. انواع ویتامین‌های A, D, E, B6 و همچنین اسیدهای چرب، از جمله ریز مغذی‌های موجود در این روغن است. قدرت آن در تسکین دادن التهاب پوست بی‌نظیر است و سوختگی‌های ناشی از آفتاب را آرام و ترمیم می‌کند. بتاکاروتن، لیستین و اسیدهای چرب در بازسازی آسیب دیدگی‌ها نقش موثری دارند. همچنین تاثیر روغن آووکادو در جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس بی نظیر است. وجود اسیدهای چرب به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند، در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز از بین می‌رود. استعمال این روغن در مقابل آفتاب به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک شدن آن می‌انجامد.

روغن آووکادو، روغن جوجوبا، روغن گل سرخ

روغن جوجوبا

نوع دیگر بهترین روغن به عنوان ضد آفتاب که برای انواع پوست مناسب است روغن جوجوبا نام دارد. به راحتی در پوست نفوذ کرده و سلولها را آبرسانی می‌کند بنابراین برای رفع خشکی و درمان بیماری‌هایی نظیر اگزما مفید است. خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کننده پوست را دارد. در تنظیم چربی پوست بی‌نظیر عمل می‌کند.

اما ویتامین جوان کننده پوست یعنی E به وفور در روغن جوجوبا وجود دارد. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان در مقابل اشعه‌های مضر خورشید عمل کرده و از بروز سوختگی و عوارض بعدی جلوگیری می‌کند. از آن به عنوان ضد آفتاب می‌توان استفاده و مانع از بروز لکه‌های قهوه‌ای، چین و چروک و دیگر علائم پیری زودرس شد. از دیگر مزایای آن درمان قارچ پوستی، بهبود جای زخم، رفع آکنه، جوش و پاکسازی کننده پوست است.

نکات مهم در استفاده از روغن‌های طبیعی

در آخر باید گفت که استفاده از بهترین روغن به عنوان ضد آفتاب می‌تواند فواید فراوانی برای پوست داشته باشد. اما این نکته را به خاطر بسپارید که قرار گرفتن در مقابل نور خورشید در مدت زمان طولانی استفاده از محصولات قوی‌تر مثل کرم‌های ضد آفتاب را می‌طلبد. استفاده از روغن‌های طبیعی به عنوان ضد آفتاب در کوتاه مدت جوابگو است.

تنها موردی که استفاده از روغن طبیعی را محدود می‌کند واکنش آلرژیکی بدن است. در غیر این صورت جز فایده چیز دیگری عایده پوست شما نخواهد شد. استفاده از ضد آفتاب‌های طبیعی برای کودکان می‌تواند جایگزین موثرتری نسبت به کرم‌های مشابه را داشته باشد و با پوست کودکان سازگاری بیشتری خواهد داشت.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *