طبع روغن کرچک چیست؟

فهرست

روغن کرچک از دانه های Ricinus Communis به دست می آید. مایعی زرد کم رنگ، چسبناک و روغنی نامحلول در آب است. ظاهری شفاف و بی رنگ تا کهربایی یا مایل به سبز دارد. روغن کرچک چسبناک است. بوی روغن کرچک مشخصه ضعیف و طعمی ملایم اما کمی تند دارد.  این روغن طعمی معمولاً تهوع‌آور دارد. طبع روغن کرچک گرم است و  این خصوصیت باعث می شود بدن در زمستان گرمای خود را حفظ کند. این روغن از تحت فشار قرارگرفتن  دانه کرچک استخراج می شود.

ساختار و ماهیت روغن کرچک چگونه است؟

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک، یک اسید چرب تک غیراشباع هیدروکسی است که جزء اصلی مشخصات اسیدهای چرب آن است. این اسید سیس-12-هیدروکسی-9-اکتادسنوئیک اسید است و به دلیل موقعیت گروه هیدروکسیل دارای قطبیت غیرعادی است. روغن کرچک دارای اسید ریسینولئیک است. با خرید روغن کرچک از خواص منحصر به فرد آن بهره مند شوید.

شیشه روغن کرچک در کنار گیاه

روغن کرچک چه طبعی دارد؟

روغن کرچک آیورودا دارای طعم شیرین، تند و گس است. وقتی از بیرون استفاده شود بدن را خنک می کند. شیرینی این روغن باعث تغذیه می شود، در حالی که کیفیت تند و قابض آن نمک ها و سموم را از سیستم دفع می کند. گیاه کرچک در مناطق گرمسیری بارندگی تابستان رشد مطلوبی دارد. از مناطق استوایی مرطوب تا مناطق خشک نیمه گرمسیری با دمای بهینه 20 تا 25 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می کند. محتوای بالای روغن در دانه ها را می توان به شرایط آب و هوایی گرم نسبت داد، اما دمای بیش از 38 درجه سانتی گراد می تواند منجر به گیرش ضعیف بذر شود. علاوه بر این، دمای به اندازه کافی  پایین برای ایجاد یخبندان، باعث از بین رفتن گیاه می شود.

پیشنهاد مطالعه:”رنگ روغن کرچک طبیعی چه رنگی است؟”

سخن آخر

طبع روغن کرچک موجب می شود که افراد با مزاج گرم و خشک در خوردن آن اعتدال را رعایت کنند و یا آن را با یک مصلح دیگر مصرف کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *