تاثیر روغن خراطین به همراه روغن کرچک

فهرست


یکی از پر چالش ترین روغن هایی که این روزها که مورد سوال و توجه خیلی از مردم هست و از آن صحبت می کنند، روغن خراطین می باشد. در این مقاله می خواهیم نحوه استفاده از  روغن خراطین به همراه روغن کرچک و فواید و مضرات آنها صحبت کنیم.

روغن خراطین چیست و چگونه تهیه می شود؟

احتمالاً  شما هم تا الان نمیدانستید که روغن خراطین از چه چیزی تهیه میشود! باید ببگوییم که روغن خراطین از یک نوع کرم هندی به نام کرمِ خراطین به روش عصاره گیری تهیه می شود. در واقع کرم خراطین یا همان” eisenia fetida” عصاره خودش را در روغن پذیرنده پس میدهد و با این روش میشود از خواص کرم خراطین بیشتر استفاده کرد.

اما اصلاً چرا از روغن خراطین استفاده می کنیم؟ چرا خود کرم خراطین را به صورت مستقیم استفاده نمی کنیم؟ در جواب باید گفت که فلسفه تولید روغن های پایه دار، اثر بخشی فوق العاده بالاتر نسبت به خود ماده هست و در واقع روغنِ پایه باعث جذب فوق العاده بیشتر خواص اون ماده به بدن میشود.

روغن خراطین اصل چه خواصی دارد؟

روغن خراطین پروتز طبیعی گونه و لب محسوب می شود. پر کننده صورت است همچنین استفاده از آن افزایش سایز سینه در بانوان و افزایش حجم آلت تناسلی در مردان را  به همراه دارد.  از دیگر خواص روغن خراطین این است که موجب از بین بردن چین و چروک های عمیق و خطوط خنده و اخم در صورت می شود.علاوه بر اینها مصرف روغن خراطین برای ورزشکاران بسیار توصیه می شود چرا که به افزایش حجم عضله های بدن کمک شایانی می کند. همچنین موجب فرم دادن به بدن می شود.

عوارض احتمالی و نکات احتیاطی مصرف روغن خراطین

روغن خراطین اصل و بدون ناخالصی که به روش صحیح از کرم پاک شده عصاره گیری شود، هیچ عارضه ای نخواهد داشت. اما در افرادی که پوست بدنشان به روغن ها و چربی های بیرونی حساسیت نشان می دهد، باید با احتیاط مصرف شود. این حساسیت معمولا با قرمزی و التهاب سطحی پوست خودش را نشان می دهد.

یکی دیگر از عوارض احتمالی روغن خراطین، خشکی پوست پس از استفاده از این روغن است. در صورتی که پس از استفاده از روغن خراطین احساس خشکی روی پوست داشتید، اصلا نگران نشوید. این حالت طبیعی است و برطرف کردن آن راه حل ساده ای دارد. شما می توانید با استفاده از روغن های کرچک و نارگیل خشکی ایجاد شده در محل استعمال را بهبود بخشید.

بنر روغن خراطین با روغن خراطین همچی رو بزرگ کن

بنابراین استفاده از روغن کرچک بهترین کار است. به این ترتیب که پس از هر بار استفاده از روغن خراطین و شستشوی محل، میتوانید از روغن های رطوبت رسان از جمله روغن کرچک استفاده کنید تا لطافت رو به پوستتان بر گردانید. در ادامه به خواص روغن کرچک برای پوست اشاره کرده ایم.

ظرف روغن کرچک به همراه گل

خواص روغن کرچک برای پوست

مزایا و فواید منحصر به فرد روغن کرچک سبب شده تا این روغن به عنوان یکی از گزینه‌های مهم زیبایی و جوان‌سازی پوست مورد توجه عموم قرار بگیرد. روغن کرچک مرطوب کننده طبیعی پوست است. در تسریع بهبود زخم بسیار کاربرد دارد. همچنین اثرات ضد التهابی چشمگیری دارد. تحقیقات نشان داده است که صرف روغن کرچک، آکنه را در سطح پوست کاهش می دهد. خواص ضدمیکروبی روغن کرچک در بهبود سلامت پوست بسیار موثر است. این روغن به از بین بردن لکه‌های پوستی، کاهش روزنه های سیاه پوست و درمان التهابات پوستی نیز کمک می کند.

در این مطلب به تاثیرات روغن خراطین و خواص آن اشاره کردیم و در ادامه خواص روغن کرچک را برشمردیم. همچنین گفتیم که این روغن چگونه تاثیرات روغن خراطین را بهبود می بخشد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *